Magica*fra*Maridalen Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Er det noen som verderer hausken? Jeg holder på å finne fram i hvordan dette foregår,pris og muligheter. Er så redd for å bli gravid med dårlige "åds" igjen, tenker på muligheten for misserable egg som befruktes og foster som mistes. Lurer på om det er like greit å prøve å finne gode alternativ. samtidig så tenker jeg på at jeg vil ha igang et svangerskap jo fær jo bedre, orker ikke misslykkes måned etter måned. Noen med slike tanker? Skal vi tenke sammen?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 På ass.bef-forumet er det ei som har vært på en privatklinikk i England, Nottingham tror jeg det var. Den klinikken har et spesielt utstyr som sjekker kvaliteten på befruktede egg. Hun som skrev på ass.bef. fortalte at hun og mannen hadde fått beskjed om at deres egg hadde kromosomfeil - derfor lyktes de ikke. Såvidt jeg har forstått er den klinikken de eneste som har utstyr til å sjekke eggene på denne måten. Du kan rope på henne inne på forumet, kanskje hun svarer. Ellers er Hausken et bra sted, kanskje best i Norge, jeg har hatt ett forsøk der. Men på grunn av reiseavstand (bor i Oslo) blir det Aleris på oss heretter.
Magica*fra*Maridalen Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 Takk for svar:-) Jeg bor også i Oslo, men er 44 år og har Hausken som alternativ. England er ytelukket. bringer også medbrakt mann:-)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Hei! Jeg har vært på Hausken 2 ganger (ble gravid på første IVF forsøk der, men mistet i uke 13). Nå venter jeg på å teste tirsdag 29/9, og det ser ut til at jeg er gravid igjen (har sniktestet litt i går og i dag :-))! Jeg er 40 år og fant ut at jeg måtte prøve IVF etter 3 års prøving (hjemmemetoden) uten resultat. Jeg har to friske egenproduserte barn på hhv 5 og 6 år, og de satt på 1. og 2. forsøk. Legene finner ikke noen annen grunn en min modne alder, så derfor gikk vi igang med IVF på Hausken. Der møter du en KJEMPEGJENG som tar vare på DERE! Lykke til!
Magica*fra*Maridalen Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2009 Så fint å høre, ja nå har vi altså mistet, en MA i juli og har prøvd siden. Før det var vi ikke akkurat forsiktig og da snakker jeg om to år. Vi ønsker sterkt et barn sammen da vi ikke har et felles. Så er det risikoen med ¨å miste i moden alder, ja den er der men vi kan ikke la vært å prøve heller for det kan gå bra:-) Lykke til!
anneman Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Hei på deg!! Vi og gikk gjennom det å miste i MA i januar i uke 9..etter det har det ikke skjedd noe som helst, vært prøvere i over 2 år. prøvd pergo etter det og er nett fredig med enda en dobbel pergo(testet positivt på el.idag) Men i august i år var vi hos hausken og fikk satt inn egg...Egget festet seg dessverre ikke, men angrer ikke ett sekund og vil gjøre det igjen når vi får råd. Det kostet over 18000kr for medisiner (langt regime) men får tilbake alt over 15000kr prøverør forsøket kostet 22000kr, vil en satse på 3 forsøk betaler en 44000kr Av 5 egg som ble tatt ut var det 2 som ble befrukta...så eg har dessverre ingen på frys. Men hadde gjort det igjen idag hvis eg hadde kunnet Lykke til i valget ditt
Magica*fra*Maridalen Skrevet 3. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2009 Hei! Lurer på om det er slik at alle får igjen penger som overstiger 15 000 kr? Kan det være alders begrensning innenfor dette også? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Ja, alle får igjen penger over 15 000,- til medisiner for 3 forsøk (du får ikke igjen penger for et 4. forsøk, og heller ikke utgifter til gyn. eller klinikken du bruker).
Spaniel Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Har de ikke aldersgrene på Hausken? Er de flinkere der enn på Aleris i Oslo? Bor selv i Oslo men er villig til og reise noen mil dersom sjansene er bedre! :-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Hei ;O) Jeg har selv 3 negative forsøk hos Hausken,men nøler ikke med å anbefale et besøk der om det er i Norge dere skal ta forsøk. De er dyktige,og de tenker alternativt og nytt... Angående testing av egg for kromosomfeil gjør det dette på Copenhagen fertility senter (Tidligere Nordica ),med et spindelmikroskop.Spennende alternativ... Lykke til alle sammen ;O) Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå