Gjest Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Kan ikke skylde på at jeg akkurat har fått barn, for han kom for 9 måneder siden. Går lange turer hver dag, og er nøye med hva jeg spiser. Unner meg kun litt sjokolade på lørdager. Dessuten har jeg nettopp sluttet å amme. Likevel har jeg gått opp 7 kg siden fødselen! Hjelp! Er det noen her som kan gi meg tips på hvordan jeg kan bli kvitt disse kiloene? Det er så frustrerende! Kanskje noen vet om noen enkle treningsformer en kan gjøre hjemme, eller har kostholdstips? Svar tas i mot med takk.
shari_z Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Kan bare gi deg en trøsteklem, jeg. :-( Jeg fikk alvorlig bekkenproblemer etter fødsel og kunne ikke trene i det hele tatt, bortsett fra fysioterapi, og har gått opp 15 kg. Hun er nå 11 mnd, og er så lei meg... Har bestemt meg å gå tur hver dag, selv om det provoserer bekkenproblemene.
Frøken Freken Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg har og lagt på meg, hun er akkurat ett år. Jeg ammet kun en kort stund, og har nok kost meg vel mye med godis og kake. I tillegg har vi flyttet inn i nytt hus, og hatt store problemer med ovnen - ergo mye takeaway. Nå har jeg begynt i jobb, og merker alt gevinst av å spise til faste tider og ha det travelt. En jeg jobbet med før begynte å ta av da hun sluttet å amme, og da raste hun ned i vekt. Rare greier.
Mor Løvehjerte Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Velkommen i klubben! Veierikke mer enn da jeg fødte, men mer enn nok likevel. jeg tok dette opp med legen min, og sammen lagde vi en plan. Hos meg fungerer det bra med en litt autoritær oppfølging. = )
Gjest Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Du er ikke alene altså. Jeg sender deg en klem:) Jeg fødte for 10 mnd siden og gått opp 6-7 kg jeg og, og jeg hadde 10 for mye når jeg blei gravid også, så da kan du tenke deg selv:) Men jeg tok meg selv i nakken for tre uker siden og begynte på Grete roede. Har gått ned 3,1 kg til nå, så vekta er hvertfall på vei ned igjen. Hurra for det!! Jeg spiser 5 måltider om dagen. Blitt flinkere til å spise frukt og grønt og lært meg å tenke over hva jeg putter i munn. Prøver å trene hver dag. En dag går jeg en tur, mens en annen dag er jeg på spinning/aerobic f.eks. Altså ikke noe fast trening her i gården. Spiser jo stort sett som normalt, bare mindre porsjoner og kutta ut godis. Men fy faan jeg sliter, så nettopp laga meg en kopp med lett-kakao for å prøve å dempe behovet:) Eneste tipse jeg kan komme med er å spise lite og ofte og drikke MASSE VANN!!:) Det har hjulpet for meg hvertfall:)
Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Tuuusen takk for svar. På en rar måte litt godt å vite at jeg ikke er unormal.. Etter å ha lest igjennom svarene har jeg ekstra giv, og skal spise oftere og enda mindre, og trene mer! Dette kan jeg klare! Lykke til videre jenter.
Studine mevik Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Små måltider flere ganger daglig. Spis hver 3time. hvert måltid trenger ikke være voldsomme greiene. Spis sunne produkter. Mye som man skulle tro var sunt er ikke så sunt som man tror fordi det er proppet fullt med sukker og fett for at det skal smake bedre. Et måltid trenger ikke være mer enn en yoghurt og et eple f.eks. Spis mye grønnsaker. Tren mage/rygg, armer og rumpe/lår så øker du forbrenninga ettersom musklene bygges. Se om du kan få testet hvor mye kroppen din forbrenner i løpet av et døgn. De fleste treningsentre har sånne maskiner som måler dette. Du får nok i deg flere kalorier enn du forbrenner. Håper det snart snur og kiloene begynner å gå av for deg. Det er ikke noe godt når en ikke er fornøyd med kroppen sin
HH72 Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Har gått opp ca 5 kg siden fødsel for 8 mndr siden, og var ingen lettvekter da heller. Frustrerende-men vet jo årsaken-uregelmessige måltider og MYE søtsaker dessverre. MÅ prøve å få orden på måltidsrytmen iallfall før jeg begynner å jobbe igjen. Noen som vet om Grete Roehde har kurs op dagtid der babyene kan være med?
AO3 Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Det kunne kanskje vært en idé å ta en tur til legen også? For å sjekke stoffskiftet etc.
Lykkepålandet Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Her fant jeg noe. http://www.greteroede.no/kurs/kursderdubor/morbarn/articles/artid357915.html Kunne tenke meg noe sånt for jeg har bare gått opp siden fødselen for 8 mnd siden.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Grete Roede har mor og barn kurs ja..Der kan baby være med. Men kanskje det Gaby fant link til, orka ikke sjekke den linken selv. Anbefaler virkelig Grete R kurs altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå