Gå til innhold

Kan man kjenne livmoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i uke 8? Den er jo like stor som et gåseegg..

Har du kjent den?

Jeg kan ikke kjenne den, nå er jo ikke jeg akkurat den tynneste, og har litt ekstra på magen.. så kjenner ingenting.. Vet ikke om det er normalt eller ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og er det farlig med magekramper om man har treg mage? :s

Skrevet

Jeg vet hvertfall at jeg er snart 8 uker, og jeg kan definitivt kjenne livmoren. Den har kommet noen cm over skambenet. Jeg har lurt på om det var den jeg kjente i flere uker allerede, men ikke vært sikker. I dag tidlig var det ingen tvil!

Jeg er relativt slank og hadde nokså flat mage før jeg ble gravid, kan hende det er lettere for meg å kjenne da...?

Skrevet

Jeg kjente den ikke før uke 12-13. Kjenner den best om morgenen, når blæra er full. Kjente den som en ganske tydelig kant

Skrevet

Det er vanlig i ca uke 12, når det ikke er flerlinger. Uke 8 er uvanlig, men er det kort tid siden sist graviditet kan det gå raskere. Legen kjente fint min i uke 9. Jeg og, men da når blæra var full. Uke 11 nå og kjenner den godt.

Nå mistet jeg i uke 14 i mars, og livmora var da rett under navlen (tvillinger) så den ble nok stor fort nå.

Skrevet

Åssen klarer du å kjenne at det er livmoren du tar på? Jeg har stor gravidemage, men jeg klarer liksom ikke å differensiere mellom noe nedi der.

Når jeg ligger på magen om morgenen og har kjempenødt på do kan jeg kjenne blæra veldig godt. Den ligger med ytterst? Med livmoren bak?

Gud, jeg trenger visst anatomisk undervisning!

Skrevet

hehe...før hånd/hendene med flat hånd fra navlen og ned liksom dytt fingrene litt inn i magen. Mykt, mykt, mykt og der var det noe hardt gitt! Noen kan kjenne litt ubehag ved å dytte på livmora. Ikke smerter altså, men sånn ææææ-ekkelt jo! Og man kan gjerne kjenne det ikke bare der man dytter, men rundt hele. Er og litt kulformet. Du finner den ikke ved hoftebena;)

Eller du jan starte på skambenet og kjenne deg oppover til det blir brått en kant også mykt. Man må "ta i" litt da. Kjenner den ikke ved å stryke løst over magen liksom.

Livmora ligger liksom over blæra. Presser på denne etterhvert som den vokser. Når blæra er full blir det som om den dytter livmora litt opp. Derfor kan fler kjenne livmora tydlig om morgnen.

Skrevet

Hm! Interessant. Takk for undervisningen. Jeg klarte ikke å kjenne noe her jeg sitter på kontoret :)

Jeg får prøve igjen i morgen tidlig. hehe

Skrevet

Jeg kjenner den best om morgenen ETTER at jeg har tisset jeg da. Og best hvis bare har vært oppe på do og kommet meg i seng igjen.

Rart at jeg kan kjenne den så tidlig, når noen over her sier det er uvanlig så tidlig.. Jeg har nok kunnet kjenne den siden veldig tidlig. Kanskje allerede uke 6...!

Skrevet

I morges tror jeg at jeg kjente den kjempegodt. Den sto ut som en hard, rund klump liksom.

Nå tør jeg nesten ikke skrive det da, for det kan jo hende det bare var eh..tarmer? Men det var helt nederst på magen. Fra litt under navlen og ned til omtrent skambeinet.

Men det virket så stor. Som en liten honningmelon.. :/ Kan det stemme? Jeg er 11 uker på vei.

Skrevet

Vet dere hva jeg kjenner?? Når jeg våkner så er det en kul som ligger på venstre side, den stikker opp over og jeg kan kjenne den godt. Når jeg legger hånda over den så flytter den seg ned over, litt skummelt når jeg er bare i uke 11.

Skrevet

haha nei det er ikke tarmer!! Tarmer er generelt ganske myke.... ;)

Er nok livmora ja. Honnigmelon var da god str., men kan godt stemme. Og ja den flyyter på segg om man dytter og ja det er dritekkel følelse! Den henger jo egentlig bare i disse båndene, den sitter ikke bom fast.

Min er litt spiss. Eller ikke helt rund liksom. Kan lage hånda litt koppformet når jeg holder rundt den.

Kan godt være den ligger litt merr på siden hos noen.

Uke 11 er en grei tid å kjenne livmora på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...