Gå til innhold

Hva er forskjellen på Puregon og Menopur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Og hva er grunnen til at noen blir satt på det ene og noen på det andre?

Skrevet

puregon inneholder kun fsh mens menopur inneholder fsh og lh.

Menopur er ofte bedre for eggmodningen når man er blitt litt opp i årene, komemr an på hvordan kroppen reagerer.. hva som funker fest

Skrevet

hei lindynatt!

jeg skal i gang med puregon 125 IE. vi skal ha icsi pga nedsatt kvalitet. Har du noen erfaringer med dette??

Takker for svar :)

Skrevet

Her er min erfaring med PUREGON OG MENOPUR

1 forsøk - ICSI - Synarela/ PUREGON - 15 egg ut - 1 egg befruktet - Neg.

2 forsøk - ICSI - Synarela/PUREGON - 13 egg ut - 1 egg befruktet - Neg.

3 forsøk - ICSI - Synarela/PUREGON - 12 egg ut - INGEN befruktet - Avbrutt.

4 forsøk (siste) - ICSI - Synarela / MENOPUR 225 ie - 12 egg ut - 8 befruktet - 2 egg satt inn (ingen frys) - Positivt rugedag 14 - mistet i uke 5.

Ser ut sånn at MENOPUR fungerte bedre på meg. Så jeg håper at det fungerte på deg også. Lykke til!

Skrevet

Håper Menopur funker like bra på meg som på deg, tinybubbles. Masse lykke til videre :-D

Skrevet

jeg fikk puregon men da kun mellom 50 og 75 IE fordi man kun ville ha frem 1-2 egg hos meg

Bivirkningene var mindre matlyst og jeg var mer tørst enn ellers (synes ikke noen av disse bivirkningene var plagsomme akkurat)

Skrevet

He lindynatt!

OK, så du fikk en relativt liten dose da! Men skal du flere forsøk eller? Hvordan har det gått for deres del??

Skrevet

tinybubbles.. hva var årsaken til at du byttet? Regner med at du også bytta klnikk siden det var forsøk nr 4? De fleste klnikkene jeg har snakka med vil fortsette med meg på puregon, bl.a fordi dosen er så veltilpasset... men syhnes ikke det er bra nok argument hvis man kan få et bedre resultat...

Skrevet

Hei vindenn1,

St Olav endelig har oppdaget at de har gitt meg FEIL medisin. Tenk så mange egg hver gang og nesten 0 befruktning. Jeg har ikke byttet klinikk. Men har tenkt nå å gjøre det siden den 3 offentlig forsøk gikk i vasken igjen.

St Olav burde ha byttet medisin på 2 forsøk istedet for å vente til tredje. Heldigvis at det er ingen insetting på tredje forsøk (dvs avbrutt) slik at jeg får beholde mitt siste offentlig forsøk (støtte fra NAV).

Vi har ICSI fordi mannen har lav antall spermier pga CROHNS.

Vi sa til overlege på St Olav (forsamtale etter avbrutt forsøk) at kanskje det er på tide å bytte medisin,og han var enig med oss på det. (heldigvis)

Jeg anbefaler at du sier til legen å bytte medisinen til Menopur. Den gir færre egg men av bedre kvalitet. Puregon virker ikke til alle (ikke til meg ihvertfall). Menopur har gitt meg håp etter 3 mislykkede forsøk. Det er første gang i mitt liv at jeg har sett en POSITIVT test. Takk for MENOPUR'n!!!!!!! (SA i uke 5.... Sep 2009)

Nå er det bare å begynne å spare for neste forsøk hos private. Vi vurderer MEDICUS eller HAUSKEN som vi har fått anbefalt av flere.

Hvor mange forsøk har du nå?

Skrevet

Hei!

Jeg fikk vite at Menopur gir kanskje færre egg, men ofte bedre eggkvalitet. Jeg går på blanding Puregon 150ie og Menopur 300ie.

HESTEDOSE til voksen høne :-)

Ble gravid sist, men mistet tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...