superdupermamma Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Gutten min er litt over 8 mnd. Trenger jeg fortsatt å koke drikkevann? Jeg koker også vannet jeg blander i grøten.
MintCondition Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Vi har ikke kokt drikkevann til gutten vår siden han var 4 mnd vi. Grøt-vann blir heller ikke kokt, bare varmet til passe temp.
Happy-Mama:) Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Til oss sa både helsesøster og lege, at når barnet begynner å plukke opp leker fra gulvet og putte i munnen, så trenger man ikke å koke vannet lenger. Dermed er alderen uvesentlig ifølge dem...
Babyønske �� Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 På 6 mnd kontroll på helsestasjon sa de til oss at nå trengte han ikke få kokt vann lenger. Så vann til drikke får han fra springen. Vann til grøt gir jeg et oppkok eller en oppvarming på vannkokeren.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 jenta mi er 9 mnd å vi koker vannet til flaskene(eller gor ett oppkok) etter vane egentli,
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Nei, det er ikke nødvendig, såfremt du får vannet ditt fra et godkjent vannverk! Selv slutta jeg å koke da flisa var 6 mnd gammel. Dersom vannet er behandlet (desinfisert), slik det er vanlig ved større vannverk som forsyner tettsteder, bør barnet kunne få dette uten videre forbehandling så snart det inntar annet enn morsmelk. Vannet er ikke sterkere bakteriologisk belastet enn den grøten/maten barnet ellers får i seg. Snarere tvert i mot. Vann fra godkjent vannverk skal være fritt for patogene mikrober og vil vanligvis bare inneholde et forholdsvis lavt antall "miljøbakterier" som er uten betydning i denne sammenhengen. http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2008/2/1204288690.71
Nå da? Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Her slutta vi å koke vannet da han var 6 mnd. Lite vits i å koke vannet til en som sleiker gulvet...!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå