Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen og gynekologen i går. Har fått positive tester i ei uke nå, men har hatt litt smerter på venstre side nede ved lysken. Så jeg ringte legevakta og fikk komme inn til sjekk. Men nå er jeg enda mer nervøs.

For 6 uker siden ble jeg operert for ex.u på venstre side, så legene synes det var merkelig at jeg hadde vondt på den siden nå. Fikk innvendig ul, men det var ikke mye de kunne se. På venstre side så de ingenting, ikke engang eggstokken som egentlig skulle være igjen der. På høyre side så de eggstokken, men på eggstokken fant de noe som lignet en cyste på 1,5cm. Gyn trodde kanskje at graviditeten hadde satt seg der.

I livmora så de ingenting bare fortykket slimhinne. Skal egentlig være 5+1 idag. HCG var på 271(tok blodprøve). Skal tilbake igjen for sjekk til uka.

Så nå sitter jeg her igjen og er redd for at jeg må operere. Tenker at jeg ikke kan være så uheldig to ganger. Og gyn sa at det var svært sjeldent at det satte seg i eggstokken. Men er egentlig typisk min flaks.

Så nå håper jeg noen her inne har noen erfaringer og råd å komme med. Jeg aner ikke hva jeg skal tro. Hvis jeg er 5 uker på vei, så burde man vel se noe i livmora på ul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ikke så mye greie på graviditet utenfor livmoren,men ville bare si at i uke 5 er det litt fortidlig å se noe i livmora. etter uke 6 ser du en bitteliten ting inni der,og kanskje hjerte som slår. Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

uke toså vi en liten prikk uke 6 så så vi en litt større prikk og hjerterytmen... uff.. ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Tusen takk for lykke ønskninger. Det er nesten urealistisk hvis jeg må operere for to graviditeter utenfor livmora på 2mnd. Aner ikke hva jeg skal tro. Hvis jeg må operere så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klarere å bli gravid igjen med en eggleder og en eggstokk som ligger på motsatt side av hverandre.

Men er det noen som vet hva fortykket slimhinne i livmora vil si? Er det noe som er der hele tiden eller noe som oppstår ved graviditet?

Håper at jeg kan se noe der til uka. At jeg er litt kortere på vei enn antatt eller noe. Men er jo litt merkelig at den cysta er på eggstokken(men den ligger jo på feil side av der jeg har vondt).

Skrevet

Fortykket slimhinne er tegn på svangerskap. Er veldig sjeldent at man ser noe tegn til foster før uke 6 i livmora. Det sa gyn til meg. Fortykket slimhinne er mest vanlig å se fra uke 3-6. Går sikkert bra med deg.

Skrevet

så lettet jeg er for å høre det katta76. Da er ikke alt så svart.

Håper jeg får et ordentlig svar på neste ul. Nå har jeg iallfall et lite håp:) Det hjelper mye.

Skrevet

Høres ut for meg som om alt er normalt der inne. Er sikker på at om en uke så ser du en liten prikk der inne. Smertene i lysken er og helt normalt. Et tegn på at livmoren vokser og da strekker senene seg og kan føre til litt smerter.og også mange ganger veldige smerter.

Skrevet

tusen takk for svar katta. Håper virkelig du har rett. Ting ser iallfall lysere ut nå. Godt å høre at det ikke er unormalt å ha det slik. Har ikke så vondt som da jeg hadde ex.u men blir litt bekymret. Kan hende det er litt feil å kalle det smerter også, kanskje nærmer ubehag.

Leste litt på nett istad og fant ut at det ikke er unormalt å ha cyste på eggstokken. Det kunne visst også dukke opp etter eggløsning. Så er lettet nå. Har ikke vondt på den siden de fant cysten. Så de høres jo lovende ut. Håper alt er bra ved neste ul og at jeg får et ordentlig svar. Fælt å ikke vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...