Gjest Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Her prøver vi å spare til lang lugg. Har i spenner før hun drar i bhg, de sitter helt til hun skal sove og da forsvinner de visst helt ifølge bhg personalet så da går hun resten av dagen med langt hår i øya. :S Hun har langt, litt krøllete hår i nakken da. Vurderer å klippe lugg nå til vinteren og lue tid, mer praktisk tenker jeg. Hun er 18 mnd.
....mammatilto... :))) Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Her klipte jeg på jenta mi lugg for 2mnd siden. Ble mye finere og ansiktet kom mere frem,pluss at det ble mere konfertabelt for henne med pannelugg. Hun er 23mnd nå. Var så lei alle de spennen som ble borte,pluss at hun alltid fikk håret i øynene og ikke så noen ting. Så her forblir det pannelugg:)))
Amabolla Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Mi si får superkort lugg når jeg klipper henne og så kan det gå laaaaang tid til neste gang hun trenger en klipp:) Men lugg er praktisk da man slipper å få hår i ansiktet,særlig om vinteren da man gjerne er litt snørrete. Mi si har en sterk verv i luggen sin så luggen legger seg automatisk til siden når den blir for lang.
♥ strikkemor ♥ Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 har lang pannelugg på vesla mi, og har ikkje angra ein dag! Kjempepraktisk syns eg. Godt å sleppa all den klippinga, og håret komme ikkje så ofta ner i fjeset. Det komme jo an på kossen håret blir ordna det =) Syns igrunn det er finare med lang pannelugg enn skeive avklipte -det hadde det iallefall blitt viss eg sko ordna det sjøl haha!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Datteren min er 5 år, og har lang pannelugg. Det har hun alltid hatt:) Det er kun i en overgangsperiode luggen er i veien (fra den er for kort til å være bak ørene, og til den er lang nok til det.. hehe). Jeg husker jeg synes det var pyton selv, å måtte begynne å spare til lang lugg da jeg gikk i femte klasse;) Men dette er jo et filleproblem. Hvis du synes det er lettere å klippe datteren din jevnlig, og kanskje også synes det er finere med lugg, så klipper du lugg:) Ferdig med det;) hehe
Kvitrebekk Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Kort. Av den grunn at hun nekter å ha spenne i håret. Protesterer vilt dersom jeg prøver å sette den i. Og klarer jeg å få satt den på, så tar hun den ut med en gang. Må nok vente til hun er litt større. Hun er 20 måneder nå.
vi har verdens fineste gull Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Lang. Det har hun alltid hatt:)
Karoline's*mamma Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Begge jentene har lang lugg. Klemmer ryker forholdsvis kjapt ut Pleier ofte å lage ei flette, og ta strikk i. Då sit den bedre en klemmer og varer ofte dagen ut. Håret blir fort rufsete, men slik er det no.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Begge mine har lang lugg:) De er 1 år og 3,5 år;)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Kort, praktisk og kjempe tøft:-O)
Ronja&Odin Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 jeg sa at jeg skulle IKKE klippe lugg på mi.. hvis vi sparte med engang var det jo mye lettere:p men nei... hun har lugg;o) litt lang lugg da... ikke sånn hjemmeklippa som mange andre har.. eller jo hjemme klippa, men jeg var frisørlærlig så klipper med skikkelige sakser og gjør den fin ;o)
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Alt håret er like langt i en kort bob-frisyre. Bruker alltid èn spenne i panneluggen (sånn Kaci Kullman-Five sveis..hehe..)
Minnie Mom Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Jenta vår er 20 mnd. I sommer hadde luggen blitt lang, og jeg klipte den kort siden hun bare dro ut spennene. Men jeg syntes hun ble så veldig bollete i ansiktet. He he.. Nå har den blitt for lang til å ha fremover, så jeg bruker en liten strikk til å holde luggen mot ene siden og så har vi i en spenne eller to for moro skyld. Jenta elsker spenner og annet dill dall, hun vil gjerne ha i 10 spenner, så jeg må late som jeg setter inn flere. He he.. Her tror jeg det blir lang lugg.
Honningmelon Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Jenta mi blir 3 år i november, og det er sjelden problemer med at hun drar ut spennene. Det har egentlig aldri vært noe problem. Jeg setter opp hestehale, musefletter o.l og en spenne til å få håret unna ansiktet. Hun elsker å ha ting i håret, så det har aldri vært noe problem med hår i ansiktet her.
Mary Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Jeg vil gjerne ha lang lugg med tiden, men har innsett at det mest praktiske nå er kort. Hun er 14 mnd, og jeg bestemte meg vel egentlig for å klippe den kort den dagen jeg fant henne med ei lita spenne i munnen! Hun er kjempesøt med den korte luggen, men jeg synes også det er fint med laaaangt hår der alt er like langt, så vi sparer når hun blir litt eldre
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 jeg ville helst hatt lang lugg på jenta mi, men hun drar utav strikk og spenner med en gang, og derfor endte vi opp med å klippe luggen da hun var 14 mnd. Nå er hun 19 mnd, og det ser ikke ut til at vi kan begynne å spare luggen enda.. Spenner o.l. blir tatt ut igjen med en gang.
mai mammaen til to Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 vi begynte å spare luggen da hun var litt over 2 år. nå er hun 3 år og har fått alt like langt. klippet bob... veldig fint. hun har ganske glatt hår så det sklir rett i øynene, men når det blir litt lenger får hun det enda bedre bak ørene og da blir det bedre.....
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Hun har lang lugg. Har aldri klippet luggen hennes,men det er først nå det siste året den har vært så lang at den går ned i ansiktet hennes...Grunnen er at hun har så mye krøller at det vokser utover og ikke nedover:-) Hun er nå 3,5 år,og vi bruker spenner og strikk:-)
Ranveig R Skrevet 20. september 2009 #21 Skrevet 20. september 2009 Jenta vår er 22 mnd og har ikkje så mykje hår at det gjer noko, men lang lugg har ho. Når eg har venta i over 1 1/2 år på at ho skulle få hår skal eg neimenn ikkje klippe det av med det første ;-p Ho lar klemmer vere i (til ein viss grad), men desse bittemå strikkene som ein får kjøpt på bl.a. Glitter er supre. Då får eg luggen til eine sida (eller i ein herleg palme på toppen) og den held seg på plass heile dagen (inkl. ev. soving og hue av og på og av og på) ) Jenta vår har og krøller i nakken og dei skal eg IKKJE klippe av i alle fall. Storebroren hadde det og, og eg klipte han (for dei veks jo ut igjen), men han har aldri fått krøllene sine tilbake.
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2009 #22 Skrevet 20. september 2009 Jenta vår på 2 år og 2 mnd har lang lugg. Detvar en periode hun gikk med luggen i øynene hvis hun mistet klemmen sin, men det kom vi oss gjennom til slutt, he he;o) Nå går den bak ørene, men stort sett har hun klemme i. Hun tar den ikke av hele tiden lenger nå som hun gjorde i begynnelsen. har litt langt hår med krøller i nakken, hun også)
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2009 #23 Skrevet 20. september 2009 Jenta di er super-skjønn på håret da, Mom2Two:o) Ser ut som en liten "dame" - kul:o)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. september 2009 #24 Skrevet 20. september 2009 jena vår er snart 4 og har aldri hatt en spenne eller strikk i håret mer enn 10 minutter!! så hun går jevnlig til frisør, første gang når hun var 1 år, og klipper/skjærer luggen helt oppe i hårfestet.resten av håret er en bob.håret er tykt og fint med litt krøller;-)
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #25 Skrevet 20. september 2009 Haha thanks! Hun kler best den frisyren synes jeg, men kan hende hun vil spare til lenger hår når hun blir litt større da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå