Gå til innhold

vinden1!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Lie

Nei det var like blendende negativt som før!! Og en hel****** berg og dalbane følelsesmessig, rugetiden, det kjenner du sikkert til!!

Men takk for at du tenkte på meg :) Jeg har også lurt på deg. Hva er planene dine nå? Samtalen med legen blir unnagjort om en time og jeg er egentlig veldig nervøs for at han skal være negativ og be meg slutte å prøve. Mannen skal være med, og jeg føler et veldig ansvar for at han ikke skal miste motet også... han ønsker det jo ike mye som meg, og jeg føler jo at jeg står iveien for hans ønsker... Men nå er mensen kommet, og jeg kan vel egentlig ta en tlf til fertilitetsklinikken for å avtale oppstart av mitt 4. IVF.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140696274
Del på andre sider

Uff! Trist at du fikk negativ test denne gangen også:( Selv om verken du el jeg hadde de største forhåpninger om å lykkes med frys nå, så har man jo alltids et håp om at dette kan være gangen man er så heldig å lykkes. Rugetiden er en følesesmessig berg og dalbane ja!

Er veldig spent på hva de vil si på legesamtalen din i dag. Vi skal jo ha samtale om 1 uke, og regner kanskje med at vi får noe av den samme tilbakemeldingen... Men tror ikke dere vil få beskjed om å slutte å prøve, da ville jeg isåfall ikke hørt på det!

Ellers har jeg sendt en mail til Hausken, der jeg fikk svar at vi var hjertelig velkommen til en vurdering/samtale/UL hos dem, og at siden vi hadde hatt fryseforsøk så tydet det på god embryokvalitet som igjen var positivt for evt videre forsøk. Så det hørtes jo bra ut så langt:o) Har en utposning/cyste på den ene egglederen. Har hatt den hele tiden, helt fra før vi startet med utredning for IVF. Riksen mener den ikke er av betydning så lenge det ikke lekker væske til livmoren, noe det ikke har gjort nå. Mens Dr. Lindenberg ved Nordica mener den bør fjernes uansett dersom det er mulig... Så litt spent på hva evt Hausken mener om det. Har fått kopi av journal, men synes det var veldig lite info i de papirene. Savner info om egg/embryokvalitet ihvertfall

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140696875
Del på andre sider

Ja samme her, synes ikke det var mye info om eggkvaliteten i journalen.

Legen kunne si at det var fine egg, fin livmor, alt fint.

Hun så ikke no i veien for videre prøving. Hun tilbød meg ikke et 4 forsøk og jeg spurte ikke heller. Jeg er klar for andre.

Jeg ba om en anbefaling, hun sa at det betød ikke så mye hvilken klinikk. Ta en i nærheten sa hun. Hausken er ikke bedre enn andre, har ikke bedre resultater, men han har en ny klinikk og er nok intr i nye pasienter...Jeg vet jo at han har et godt rykte, men jeg tror også litt på det, at han nok ikke har særlig bedre resultater enn andre.

Assisted hatching i dk trudde hun ikke på.

Men vi måtte slutte å røyke. Jeg har slutta så der var det heller ingenting å gjøre...

Ellers sa hun at det ikke var noe grunn til å skifte medisiner. Jeg responderte fint på den sa hun.

Hun kunne imidlertid tilby en undersøkelse av livmoren for å utelukke noe feil på den, selv om hun ikke så noen grunn til at jeg hadde noe feil der.

Jeg ble egentlig ikke noe klokere. Men iallefall så må jeg jo ta det positivt at alt ser fint ut... Og jeg vil fortsette!!!

Nå er jeg spent på din samtale Lie...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140701073
Del på andre sider

Bra du fikk tilbakemelding om at alt ser bra ut da ihvertfall, og at du vil fortsette:o) Hva slags undersøkelse av livmoren er det du har fått tilbud om? Vannscanning? Men er jo litt rart at at disse legene sier og mener så forskjellige ting! Målet for alle er jo gode resultater, særlig for de private sånn at de får pasienter. Mener at Hausken ligger litt over gjennomsnittet, og i tillegg tar de jo imot pasienter som ikke har blitt godkjente i det offentlige, og det trekker kanskje egentlig litt ned på gjennomsnittet pga "dårlige caser"...

Fant dette på hjemmesiden deres:

- Vi har fantastiske resultater.

For aldersgruppen < 40 år er pågående graviditet per oppstartet behandling 37,8%

De fleste av disse parene har tidligere hatt flere negative forsøk i det offentlige

For aldersgruppen > 40 år er pågående graviditet per oppstart 21,3%

Ser vi på gruppen fra UK (alle aldre) så er pågående graviditet per oppstart 44,8%

Denne gruppen er nok noe mer lik det de offentlige klinikkene behandler

Jeg regner egentlig med at jeg får noe av den samme tilbakemeldingen som du har fått, det er bare det at jeg er så lei av å høre at alt ser så bra ut, men så skjer det jo ingenting! Noe sykepleieren der inne også syntes var litt rart etter så mange egg/forsøk. Tenker ihvertfall at jeg har lyst til å prøve noe nytt neste gang. Er jo ikke sikkert at det er noe galt som man får gjort noe med heller, og at jeg bare er av de som desverre må ha mange forsøk. Men det vet man jo ikke. Så derfor tenker jeg at jeg ihvertfall vil prøve det jeg kan:o)

På Copenhagen Fertiliticenter skriver de dette om AH:

- Brug af Assisted Hatching ved IVF behandlingen har forårsaget en dramatisk forbedring i vores graviditetsresultater. Også velkontrollerede undersøgelser, på blandt andet NewYork Medical College, viser at chancerne for at ægget sætter sig fast i livmoderen forbedres ved brug af Assisted Hatching. Specielt viser det sig, at kvinder over 37 år, eller kvinder med et let forhøjet FSH (follikelstimulerende hormon) niveau i blodet på 3. menstruationsdag, har glæde af Assisted Hatching.

Med Assisted Hatching Uden Assisted Hatching

Antal behandlinger: 72 43

Antal med en positiv graviditetstest: 32 11

Procent gravide: 44 % 26 %

Først opdagede vi, at vi med laser hatching kunne styre proceduren bedre end med den hidtil anvendte syrehatching. Det andet vi så var, at graviditetsresultaterne med assisted hatching for kvinder mellem 35 og 40 år nu er lige så gode, som de resultater vi har for kvinder under 35 år. Udover vores egne studier viser litteraturen også, at asisted hatching forbedrer resultaterne for kvinder i alle andre aldre, hvorfor vi anbefaler denne behandling til vores patienter.

Forklaringen på succesen bag assisted hatching er, at ægget ikke bruger energi på at komme ud af æggeskallen, men sparer denne til den senere udvikling.

Snakket også med en av de som jobber på lab. på Riksen og hun nevnte dette med blastocystdyrking av eggene og at jeg kanskje burde prøve det. I tillegg tenker jeg jo også litt på dette med Prednisolon pga av allergier. Jeg står mellom Hausken og Nordica. Skal få en vurdering av begge, så får jeg se hvem jeg velger. Kommer ikke til å velge Aleris eller Volvat nå ihvertfall.

Uansett hva vi velger så håper jeg og tror vi vil lykkes til slutt begge to:o) og det skal bli deilig!!! :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140702183
Del på andre sider

Fant forresten dette på Rikshospitalets nettside:

Resultater

Våre resultater er meget gode både i norsk og internasjonal sammenheng. Sannsynligheten for å få barn etter å ha fått tilbakeført befruktede egg etter IVF/ICSI behandling hos oss var gjennomsnittlig 24 - 26% per behandling i 2006.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140702231
Del på andre sider

Annonse

Graviditetschance efter behandling er afhængig af alderen på kvinden

Resultaterne fra Copenhagen Fertility Center

De sidste 500 IVF og ICSI behandlinger på klinikken:

Resultater af gravide efter start fordelt på aldersklasser:

Alder ved start af behandlingen < 30 år 30-34 år 35-39 år > 40 år

% gravide af startet behandlinger 40 % 39 % 34 % 21 %

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140702322
Del på andre sider

Hmm mye bedre sjanser ved nordica synes jeg. Har hausken noen tall å vise til? Dette er spennende dager for oss Lie! Jeg tror det er vannscanning de tenker på. Hun snakket også om at det av og til var væske i egglederne som kunne være negativt, men at de ikke så noe i mitt tilfelle. Hmm kanskje Nordica hadde vært et like bra alternativ som maigård...hmmm. Jeg synes fremdeles AH høres veldig positivt ut og vil prøve det, derfor er norge ikke et alternativ for meg. Må bare sjekke om de i maigård bruker laser eller syre ved AH.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140706248
Del på andre sider

Heisann!

Snakket med Hausken i dag og har fått time der for vurdering 9.november. Er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg får der! Etter at vi har hatt samtale med lege på Riksen på mandag, skal jeg ta kontakt med Nordica og sende over kopi av journal dit, sånn at jeg kan få en vurdering av de også. Og så får vi se hvem av de vi velger:o) Hvis både Hausken og Nordica anbefaler meg å fjerne egglederen med væske i, så blir det vel til at jeg gjør det. Men kan ikke si jeg ser fram til ny Lap. Ble så dårlig forrige gang etter narkosen, kastet opp i mange timer og var kvalm og uggen + hadde veldig vondt i skuldrene i flere dager etterpå:( Men bedre å få den fjernet enn evt å gå å lure på om den kan være årsak til at jeg ikke blir gravid...

Ser ut til at Nordica har veldig gode resultater ja, kan jo være pga av AH? Ang. Hausken fant jeg dette:

For aldersgruppen < 40 år er pågående graviditet per oppstartet behandling 37,8%

De fleste av disse parene har tidligere hatt flere negative forsøk i det offentlige.

Ser vi på gruppen fra UK (alle aldre) så er pågående graviditet per oppstart 44,8%

Denne gruppen er nok noe mer lik det de offentlige klinikkene behandler

Så ser ut som Hausken har gode resultater å vise til de også:o) Blir sikkert vanskelig å velge:/ Jeg har også tro på AH, er det som gjør at jeg vurderer Nordica.

Vet du hvordan en vannscanning utføres? Vondt?

Spennende tider for oss nå ja! Håper så inderlig vi får oppleve å bli gravide i løpet av et 1/2 års tid:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140710457
Del på andre sider

hun sa at en slik undersøkelse var som ved egginnsett, en fører inn ....ehhh.noe (?) øhh langt..... (hun sa jo så mye, legen :))

ellers så sier legene i danmark at vi avventer behandling inntil den scanningen er ferdig, han sa det var en viktig undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140715974
Del på andre sider

Heisann!

Da har vi vært til samtale med lege på Riksen i dag. Ble besluttet at jeg skal ha ny lap. hvor de vil prøve å fjerne høyre eggleder som har væske i seg, evt bare "brenne av" egglederen ved livmoren sånn at det ikke kan lekke væske til livmoren. De skulle også se om det var mulig å prøve å åpne opp venstre eggleder, så kan bli spennende dette her! Legen sendte henvisning i dag, og jeg skulle få svar innen 3 uker, men aner ikke hvor lang ventetid det er på å få lap. på Riksen, kanskje det ikke blir før etter jul...?

Har snakket om at vi kanskje prøver å bruke de siste fryseeggene vi har hos Riksen etter lap., før vi går videre privat.

Ellers fikk vi tilbakemelding på at alle eggene vi har satt inn har vært av god kvalitet og at alt ser fint ut, og at det ikke skulle være noe annet i veien for at vi skulle bli gravide. Siden jeg jo har hatt lap. tidligere og skal ha en ny lap. nå, var det ikke noen hensikt med vannscanning hos meg. Har ikke du hatt lap. tidligere?

Tiden gikk veldig fort synes jeg! Ble mye snakk om ny lap. + at hun undersøkte meg med UL, så fikk ikke spurt om det var noen private klinikker hun ville anbefalte eller hva hun mente om AH, blastocyst eller nye medisiner... Ikke så greit å huske på alt heller, burde skrevet huskelapp;) Har du fått time til vannscanning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140733341
Del på andre sider

hei lie

er litt misunnelig fordi du har fått lap og skal få en til... men jeg tror ikke de ser noen grunner til at jeg skal ha lap, så derfor. jeg har ikke fått noe time, men underskelsen skulle være kort og grei, og jeg regner med den kommer i posten. de i dk ville ikke begynne med noen behandling før hyst. var gjennomført, så her er det venting igjen.... :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140740109
Del på andre sider

Skjønner det vinden1! Kan du ikke spørre igjen dersom de ikke finner noe når du skal ha vannscanning? Før min første Lap. ble jeg henvist av min gynekolog, og så ble jeg innkalt til samtale på sykehuset. Måtte presse litt på for å få det den gangen, men fikk heldigvis viljen min til slutt;) Blir venting en stund her også nå....:( Vente på å få time til Lap, ha lap, vente på å begynne med forsøk... Uff! Fikk i tillegg vite i går at enda et vennepar er gravide, og i dag fikk samboeren min vite at søsteren hans er gravid med nr. 1... Føler jeg får bare mer og mer press på meg og enda dårligere tid:( Er så utrolig kjipt at vi som ønsker barn så sterkt skal slite så mye og lenge!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140744112
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg kan mase, men på den annen side; lap er jo bare en diagnostisk undersøkelse, og dersom jeg evt har endo, så vil de jo ikke gjøre så mye likevel....så da er det kanskje like greit å starte på nye ivf runder?

Jeg er kanskje igang i dk ... er nesten litt happy når jeg tenker på det. Jeg har jo tross alt sjanser. Det er mange i dette gamet som har dårlige egg, dårlig sæd, eller andre biologiske greier som man ikke kan gjøre noe med. Jeg har - og det har jo du også - tross alt - gode sjanser fremdeles!! Vi må bare være standhaftige :)

Jeg ringte forresten ang den scanningen, og er satt opp allerede neste uke. Så teoretisk kan jeg begynne å spraye nå i denne syklus, er jo fremdeles bare på cd 10 ellerno...man begynner jo spray på cd21, så jeg kan være godt igang om en to ukers tid!

Ellers så lukker jeg ørene godt når jeg hører om graviditeter, bare konsentrerer meg om meg selv. Jeg prøver også å ikke tenke for mye - all den energien man bruker til å deppe over at man ikke har det så lett, den er jo egentlig bortkastet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140744886
Del på andre sider

Var jeg deg, så tror jeg jeg ville slått meg til ro nå med at alt er ok dersom de ikke ser noe på scanningen ja, og heller konsentrere meg om videre forsøk. Bra du har fått time allerede neste uke da:o) Det er jo supert! Hvilken klinikk i dk har du valgt? Spennende at du kanskje er i gang igjen snart:D Sant som du sier at vi tross alt har gode sjanser for å lykkes, så er bare å holde ut og fortsette med forsøk:o) Men tror også man får nytt håp når man bytter klinikk og får ny vurdering og tilbakemeldinger fra en annen lege, og det er positivt:o) Har du forresten prøvd kort regime på Riksen? Det tar jo kortere tid + at du slipper å spraye...

På Ul kan de se noe som ser ut som et hulrom i egglederen, men de kan ikke vite sikkert om det er væske der. Men siden jeg har opplevd å ha vann i livmoren og jeg av og til opplever å få vannaktig utflod, kan det tyde på at det er væske der som av og til siver ut. Og det kan jo skape dårlig miljø i livmoren. Uansett er høyre eggstokk ute av funksjon, så like greit å få fjernet den, så jeg slipper å lure på om den skaper problemer;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140745008
Del på andre sider

det var da kjemperaskt lie!! og til og med en lap du fikk "mast" deg til..... jeg skulle ønske jeg også fikk den lap'en... jeg skal inn denne uka, så i dk sier de at dersom alt ser fint ut kan jeg starte med spray også, denne uka. så her går det unna for oss!! 16 oktober, det er jo bare litt over en uke til jo :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140767244
Del på andre sider

Ja, er overrasket over hvor fort det gikk å få time til Lap. Så for meg å måtte vente noen mnd egentlig, men er kanskje fordi man er i systemet og under behandling at det går såpass raskt? Glad for at jeg slipper å vente lenge ihvertfall:)

Skjer litt av hvert hos deg også ser jeg:o) Blir spennende å høre hvordan det går på scanningen! Dersom de ikke finner noe og alt ser fint ut, og du allikevel ikke skulle bli gravid på neste forsøk i dk, så spør da om ikke du burde ta en Lap også. Kan man f.eks se om det er endometriose ved vannscanning? Hva slags regime har de planlagt for deg i dk? Noen endringer fra de forrige forsøkene?

Spennende tid for oss framover nå ja:D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140768079
Del på andre sider

Lie jeg så cicnonias pris for en lap der; noe over 40 000 danske kroner....så ehh..... neei. Da blir det dopapirnisser på allesammen til jul i så fall :)

Endringer jeg selv foreslår ja.... Ellers ser de ingen grunn til å endre på medisinene siden eggene er så fine. Men jeg spurte om menopur, og da sa de at det kan vi godt prøve, i siste fase av eggmodningen ser man særlig at eggene modnes bedre da. Og så foreslo de jo selff AH og prednisolon, og evt ekstra progesteron hvis kort lutealfase.

Kanskje vi får undersøkelsene så fort så de blir "ferdige" med oss ? :) Snes det gikk positivt overraskende fort :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140773266
Del på andre sider

He he he... kanskje det er derfor at ting har gått så fort ja, de vil rett og slett bli kvitt oss så fort som mulig siden vi trekker statistikken deres ned;o) Bra for vår del da ihvertfall:P

Men selv om du går privat, så kan du vel få lap dekket av det offentlige? Du må bare bli henvist av gyn i norge kanskje, men du vil vel ha en egen gynekolog her når du tar forsøk i danmark uansett? Blir veldig spennende å se hvor mange egg du får hvis du får Menopur neste gang, og om kvaliteten evt blir bedre. Hvor mange egg har du fått ut tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140779019
Del på andre sider

Håper vi klarer å holde liv i tråden Lie så vi holder kontakten :) Synes det er greit å følge med hverandre. :) Ja jeg kan godt høre med den nye gynekologen om lap vil være nyttig. Ellers er jeg spent men ikke særlig håpefull ifht hysteroskopien imorgen, har sjelden hørt om folk som har oppdaget ting der. Dessuten gruer jeg meg og tror det gjør litt vondt....

Egg antallet har vært mellom 12 og 19 så der er ingen problem. Men siden jeg har pco så har jeg alltid mange små eggposer, jeg tror derimot modningen av eggene kanskje ikke alltid er så bra? Blir uansett egg til frys - sist gang hele 5 egg på frys og det er jeg godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140782131
Del på andre sider

Ja, det skal vi klare! Synes også det er godt at vi kan følge hverandre, særlig siden vi ligger såpass likt i løypa også:o)

Du må fortelle hvordan det har gått i dag! Er veldig spent nå!! Håper ikke det har vært ubehagelig eller vondt... Og at du har fått en flink lege. Er jo bra også dersom alt ser fint ut:o) Selv om vi skulle vel gjerne funnet en grunn til hvorfor det ikke går... Men spørs vel om vi kommer til å få det... Kanskje vi bare trenger mange forsøk før spiren sitter? Men i mellomtiden kan vi ihvertfall prøve ut det som er å prøve;o)

Du har fått godt med egg da ja. Vet du hvor mange som har vært modne? Vi har fått ut 4, 12 og 16 egg på våre uttak. Sist gang spurte jeg hvor mange som var modne, og fikk beskjed om at alle 16 var modne. Så tenker at det virker bra ihvertfall:o) Synes også det er bedre å ringe rett til ivf-laben og snakke med de når jeg lurer på noe med eggene, befruktning, kvalitet o.l. Synes jeg får bedre svar av de + at jeg ikke har måttet sitte så lenge i ringe-kø:o) Vi har fått 3 egg på frys 2 ganger. I følge Hausken så tyder det på god eggkvalitet, så det er også et godt tegn for oss begge:o) Lærte forresten noe nytt sist jeg skulle sette inn fryseegg; de fryser jo ned 4-delte egg, og de sier visstnok at for at de skal ha overlevd opptining må 2 av cellene overleve. Dette var nytt for meg! Fikk også vite sist at alle 4 cellene på egget vårt overlevde og at det tydet på veldig god kvalitet. Men så er det det at det må feste seg også da... Håper vi nærmer oss målstreken snart!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140690529-vinden1/#findComment-140786148
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...