lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 hei lillemann er 8 uker og vi har ikke startet med smokk, har ikke hatt "behov" for det liksom. men så tenker jeg på at han har vel et sugebehov som vi kanskje "tar" fra han. noen som vet noe om dette??
ifie Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Du vil nok merke det om han har et sugebehov han ikke får dekt. Da vil han gråte og "mase" etter pupp selv om han nettopp har spist
Vifikkiaugust Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Med støresøster prøvde vi å få henne til ta smokk. Fikk inntrykk av at det "må" babyer ha og at det var praktisk for oss (dersom hun skulle slå seg, var sulten og det ikke passa med mat før om litt osv), men hun ville absolutt ikke. Prøvde nok i flere måneder. Så gikk det opp for oss at det gikk jo helt fint likevel. (Hun brukte nok puppen litt som smokk, men det var litt kos for mamman også det ;-) Det var ingen problem som måtte løses med smokk. Denne gangen skal vi ikke prøve dersom lillegutt ikke viser tegn til sugebehov. Begynner han med tommelen, skal han få. Jeg tok tommel og mamma klarte ikke å venne meg av før jeg var 5 år! Det (tror jeg) resulterte i veldig skeiv tannstilling. Da er det mye bedre med smokk som er lettere å få vendt av.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 19. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2009 er dette med tommelen jeg er litt redd for, kan ikke kaste den når han blir stor. han suger litt på arm, fingre, tommel, men han er rolig, ikke sånn som skriker mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå