LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Lurer plutselig på masse ang intro av fast føde, så jeg maser igjen:) Det optimale er jo å introdusere fast føde ved 6 mnd. Men hva med de som er premature, skal man gå ut fra fødselsdato eller termindato da? Jenta mi var 4 uker prematur (ikke så veldig mye altså), og er nå litt over 5 mnd. Det nærmer seg altså tid for fast føde. Hun får nå kun morsmelk, og virker foreløpig veldig fornøyd med det. Hun tar ikke pupp, så jeg fullpumper- og jeg pumper ut dobbelt så mye som hun spiser, så mengden er det ingen fare med, hun kan få så mye hun vil. Men når jeg skal introdusere mat, skal jeg da gjøre det når hun er 6 mnd fra fødselsdato, eller fra termindato? Tenker da på modenhet etc..
♥♥♥ Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 jenta mi er 9 uker prematur. etter avklaring med hs begynte vi med fast føde da ho var 6 mnd reell alder. var på prematur kontroll på ahus da snella var 7.5 mnd reell og drøye 5 mnd korrigert, og barnelegen sa da ikke noe på at ho hadde begynt med fast føde. så det er nok greit å regne fra fødselsdato. lykke til
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Eg regnet også ut ifra min blei født, han kom 1 mnd før termin. Helsesøstera nevnte ingenting med å vente, ho sa at eg skulle begynne når han var 6 mnd, så da gjore eg det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå