Gå til innhold

2. dag med Menopur. Når merker jeg noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har disse to dagene bare hatt mine vanlig menssmerter. Tar 225 IE, og setter 3. sprøyten i morgen tidlig. Hva er vanlig å kjenne, sånn utenom bivirkningene? Har lest litt om hvilke bivirkninger som er vanlig, men hvilke erfaringer har dere her inne?

Takker for svar:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg kom det helt plutselig etter et par dager.. Ble fryktelig humørsyk! Helt forferdelig... gikk fra å gråte og le på noen minutter.. Merkelig :)

Skrevet

Det eneste jeg kjenner er ømhet i eggstokkområdene etter noen dager. Kjenner mindre med menopur enn gonal-f, men så får jeg færre egg med menopur også. Ellers synes jeg almentilstanden bedrer seg når jeg begynner på sprøyter. Enten synes kroppen det er deilig å bli ferdig med overgangsalderen, eller kanskje det bare er psykisk :-)

Skrevet

Takk for svar begge to.

Sarah 70: Er det et generelt fenomen, at Menopur gir færre egg enn gonal-f, og hva er forskjellen mellom dem? Prøver å finne ut litt om de ulike preparatene, hvis det blir sånn at jeg ikke lykkes og bør prøve noe annet. Jeg har ikke gått på nedregulering. Gikk rett på stimulering.

Skrevet

3. dag idag, så jeg endrer overskriften. Kjenner fortsatt ingenting. Er det en sammenheng på hvor mye man kjenner og hvor mange egg som produseres?

Skrevet

Har ikke tatt menopur, men gonal-f. Kjente absolutt ingenting!

Hold motet oppe! :-)))

Skrevet

Nei, det er ikke noen sammenheng mellom hva man kjenner og hva som skjer i eggstokkene. Du kan godt ha magen full av flotte egg selv om du ikke kjenner noe som helst, husk på det - og selv om det er vanskelig er det lurt å prøve å ikke henge seg altfor mye opp i alt du kjenner og ikke kjenner i kroppen - for som oftest er det umulig å tolke det riktig likevel.

Jeg har også hørt at man ofte fikk færre egg med Menopur, men ved mitt forrige forsøk fikk jeg ut rekordmange egg (for meg, dvs 11 stk) og det var bedre enn ved 3 forsøk med Puregon og et annet med Menopur.

Lykke til! Blir spennende å komme på kontroll om noen dager.

Skrevet

Tusen takk, jenter.

Vanskelig å ikke kjenne etter, og skal prøve å la være. Lover;-)

Allikevel: Hatt litt vondt, og vært noe tung i hodet (les:bommulsfølelse) i går kveld og på dagen idag men føler meg litt lettere nå, så det kan jo vært dagsformen. Bittelitt småstikking rundt livmoren / eggstokker og bak i korsryggen, men igjen: det KAN være vedheng etter mensen.

Tar 225 IE, og har skjønt at det er en forholdsvis stor dose, men ikke den største. Hører gjerne hva dere andre har stått på av doser;-)

Lykke til,alle sammen!!!

Skrevet

Hei :)

Jeg satte ikveld min 12. sprøyte med Menopur 225 IE. For min del startet jeg slik som deg - kjente ikke særlig mye de første dagene - følte meg kanskje litt oppblåst. Men så kom hodeverk, vondt i magen, kvalme....og dag 8 kom raseriet....! Nå er jeg dessverre, for mine omgivelser, en tikkende bombe... :-S

Imorgen er det siste ul og beskjed om når el-sprøyta skal settes. Ved forrige ul fredag så det ut til å være 8-10 folikler som var i ferd med å vokse seg store...og de kjennes svært godt nå kan jeg love :)

Lykke til!!!

PS! En venninne av meg fikk nylig tvillinger på sitt 5 ivf-forsøk. Da gikk hun på 450 IE....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...