Gå til innhold

Har noen hørt fra ehk om hun har fått MB/UJ-vognen sin????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg betalte via "trygg betaling" på finn.no. Tebkte ikke på å betale direkte til dem egentlig. Men bruker du trygg betaling er det veldig sikkert :)

Har også vært i tlf kontakt med dem og de var svært behjelpelige :)

Så lykke til med kjøpet :)

Annonse

Har du kjøpt gjennom norsk selger på finn.no? Vognen kostet 4990? I såfall er det IKKE seriøst!! Global Warranty gjelder ikke lenger på MB så de som har kjøpt gjennom denne selgeren har desverre nada garanti på vognen sin :(

Annonse

Hvorfor sier dere at det er masse gale med vognene til folk når dere har hørt om ett tilfelle... Og, vognene er lovlig importert til Norge. Det at Phil & Teds har valgt å fjerne den globale garantien fra Mountain Buggy vognene, kan de faktisk ikke gjøre når det medfølger et globalt garantibevis med vognene. Da må de fjerne garantibeviset i så tilfelle...

Selgerne er ikke useriøse.

Det er vel godt mulig at selger her har kjøpt opp et gammelt parti med vogner fra USA. Det er ganske vanlig at de byr ut partier av vogner på ebay når året nærmer seg slutten og nye modeller er på vei inn. Da tror jeg neppe den selgeren gidder å fjerne evt garantibeviser osv som ligger i eskene. Selger i USA bryr seg neppe om "den dumme kjøperen i Norge" som kjøper opp et parti for å tjene noen raske penger, svart.. For selv om vognene er lovlig importert til Norge (dvs betalt moms for) så er det ingen som vet hva importøren har betalt moms av (dvs selger kan ha gitt kjøper i Norge en lav faktura slik at hun ikke har betalt sååå mye moms som hun skulle). Hun var trolig ikke (jeg skriver VAR, pga etter all denne omtalen her inne kan det godt hende at hun har bråregistrert seg) registrert i brønnøysund, eller i merverdiregisteret, noe man plikter hvis man har omsetning i Norge for over 50000 iløpet av en tolvmåneders periode. 50 tusen er bare noe over ti vogner, og selger fremstår som en storselger i annonsen med bilder av alle farger og både enkelt og dobbeltvogner. Etter min mening er en selger useriøs så lenge det ikke fremgikk i annonsen at hun er registert på noen måte eller at det er garant på vognene.

Nei, jeg er ikke selgeren, men har kjøpt vogn fra dem og har fått momsdokument på at vognene er lovlig importert. Jeg får også snart kvittering på vognen.

Hva Anonym over her mener med at de har tatt inn et gammelt parti vogner vet jeg ikke. Men det står jo i annonsen at det er 2009 vogner. 2010-vognene kommer jo ikke før i oktober/november. Det at det følger garantihefte med vognen er faktisk Phil & Teds sitt problem. De kan ikke fjerne en garanti når de faktisk ikke informerer forhandleren om det. Så dette blir altså en juridisk sak.

Har du hørt om flere som har dårlig erfaring...? Jeg har bare hørt om et tilfelle, og dette er ordnet opp i.

Jeg bare mener det er dårlig å synse å tro når man faktisk ikke vet hva som er fakta. Jeg har i alle fall et godt inntrykk av selger og det ønsker jeg å fortelle her.

Det jeg (anonym over) mener med et "gammelt" parti er at det er et parti 2009-vogner fra tidlig på året, FØR det var klart at P&T skulle overta. Det har muligens sendt ut meldinger til forhandlere om garantien og bedt de fjerne bevisene. Men hva vet jeg, dette blir uansett bare synsing. Du som har kjøpt av de, har du fått noen kvittering med org.nummer på? Er de registrerte?? For hvis ikke så er dette svart omsetning, noe jeg hverken synes man som selger eller kjøper skal blande seg inn i/bedrive.

Den kvitteringen jeg har fått er fra forhandleren i USA og ikke fra selgeren i Norge, for de er ikke forhandlere, men privatpersoner. Kan det gå ut over meg om selger ikke betaler skatt av vognene...? For det er det du mener med svart, sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...