Oktoberbaby :-) Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg pleier å koke opp vann og kjøle det ned til passe temperatur før jeg heller det i en termos som jeg har stående klar til neste måltid. Hvor lenge kan man ha sånt ferdig-vann stående? Det holder seg jo varmt i mange,mange timer.. Eller må man koke "ferskt" vann til hvert måltid? Litt teit spørsmål kanskje, men man er jo så redd for å gjøre noe feil..
Studine mevik Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Man må ikke koke ferskt til hvert måltid. Jeg syns det er lettest å ha ferdig oppmålt som jeg varmer når lillegutt er sulten.
Lemonia Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Det må ikke være ferskt nei. Jeg koker opp vann om morgenen og har det på kanne til hele dagen. Vær klar over at WHO anbefaler at man blander ut mme i vann som holder minst 70 grader, så jeg har aldri brukt vann i drikketemperatur, men heller hatt 50% kokende vann i flasken først og blandet pulveret ut i det og så hatt resten kaldt vann slik at melken blir i passe drikketemperatur. Raskt, enkelt og etter retningslinjene samtidig. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå