Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 5. oktober 2009 #26 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hallo igjen Stellasnella. Hvis testen fortsatt viser positivt på fredag - og blodprøven likeså - ja da er det i alle fall UL neste for meg i uke 7 - så da satser jeg på å få bestilt det til torsdag 29. eller fredag 30.10....Da blir det jubel i stua her på sørvestlandet også Og - så kommer jeg til å bli livredd! Det har jo gått galt hver gang før.... Får håpe at det var en dårlig mix av gener for meg og ekssamboeren - og at donoren har passet bedre. I tillegg går jeg på Klexane blodfortynnende sprøyter til uke 12-14 og kommer nok til å fortsette med Crinone til uke 12. Her er jo ingen mann til å klage på klisset likevel Enig med deg i 50/50 ordningen....den er til for foreldre - ikke for barn - uansett alder. Jeg jobber i skolen og ser altfor mange rastløse og forvirrede små sjeler. En dag for en tid tilbake sto en liten gutt i skolegården og gråt. Fordi han husket ikke om han skulle gå hjem til mor eller far.... Hvis jeg en vakker dag møter Mannen i mitt liv - og skulle gå til det skrittet å gifte meg, så skal han gladelig få lov til å adoptere mitt/mine danskebarn om det er noe han ønsker. Barnet/-a kommer alltid til å vite hva som egentlig er historien - men donoren kan de jo aldri finne. Heldigvis har jeg mange gode mannlige venner, så noe mangel på mannlige forbilder burde ikke bli et problem. Men jeg kan se at en farsfigur mangler akkurat på det nåværende tidspunkt. Får jobbe med den saken på sikt. Hadde ikke tiden på min side der du, hehe Dagen har vært strålende her nede så langt - både værmessig og for humørets del! Måtte kvelden bli likedan for oss begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140688406-flere-med-uttak-i-uke-39/page/2/#findComment-140765075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellasnella Skrevet 5. oktober 2009 #27 Del Skrevet 5. oktober 2009 Heia, Blodprøve... når tar man det? Får man beskjed om å komme inn å ta det når man ringer inn positiv test da eller? Og er det for å teste HCG nivået det da? Jeg kommer også til å bli mest nervøs hvis det blir bekreftet positivt nå på fredag. Har mistet en gang før jeg også. I uke 11(MA), gravid på naturlig måte. Hvis jeg prøver å tenke litt positivt så er det mannens svømmere som er problemet til oss. Og da tenker jeg at dersom egget som ble satt inn var "perfekt" så er kanskje sjansen for at det sitter større. Har jo ikke peiling, men det er jo fint at man kan tenke og synse litt selv, hehe... Aner egentlig ikke om det har noen sammenheng i det hele tatt og uansett så kommer jeg nok til å være ganske stresset frem til uke 12 ihvertfall. Vet du hvorfor du går på blodfortynnende da? Er det for at det lettere skal feste seg? Bestemmer du selv hvor lenge du skal fortsette med Crinone da? Har forstått det sånn at jeg bare skal bruke det frem til testdag jeg... virker som om det er litt forskjellig praksis rundt omkring. Huff, stakkar gutten da... ikke rart de blir forvirra til tider nei, men det virker jo som om det er virkelig "i tiden" å dele 50/50. Rart det er så mye av det hvis det ikke er noe bra for barna. Har flere venner og bekjente som har valgt å løse det sånn. Et tilfelle jeg kjenner er barnet bare 3-4 og de har valgt 50/50 med 2 uker hver. Blir jo nesten som å flytte hver andre uke for en liten en det sikkert... Du blir jo en kjempedeal for en mann du da! Drømmemannen kan bare komme til dekket bord. :-) Og en mann det klaffer med finner du alltids, det er jo peanuts ift prøverørsprosjektet! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140688406-flere-med-uttak-i-uke-39/page/2/#findComment-140766251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SassyMom Skrevet 6. oktober 2009 #28 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja, fredag er D-dag, eller B-ABY dag! Og så er det bare tirsdag....sukk...Så man kan få murringer av Crinone...aha...satser på det jeg da hehe Det sykeste av alt er at jeg har begynt å tenke litt på navn...herreguuud hvor optimist er det mulig å være? ;D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140688406-flere-med-uttak-i-uke-39/page/2/#findComment-140768390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 6. oktober 2009 #29 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei igjen Stellasnella De fleste tar nok bare vanlig test, ikke blodprøve. Det er imidlertid klinikken i Danmark som har beordret blodprøven - de vil nok ha full kontroll. Antageligvis skal jeg ta en ny også over helgen for å sjekke om hcg-nivået er stigende (= gravid) eller synkende (= kjemisk graviditet, evt tidlig sa). Så tror rett og slett ikke at mine tester teller her i det hele tatt Siden jeg har hatt 3 sa kvalifiserer jeg for den tvilsomme gruppen habituell abort....dvs at det kan være fare for/mistanke om at det vil skje på ny. Får nok derfor svært tett oppfølgning. Dette er grunnen til at jeg nå går på Klexane (blodfortynnende). Teorien er at blodet mitt kan være for tykt - og derved koagulerer seg slik at de hårfine årene som skal nære barnet går tette og ungen "sulter ihjel". Dette er ikke påvist, men jeg er villig til å stikke meg selv noen måneder jeg hvis det kan hjelpe. Har eksempler blant venner som har lyktes vha blodfortynnende etter mange mislykkede svangerskap. Jeg har ikke snakket med legen om å fortsette på Crinone. Foreløpig har jeg fått til 4 ukers forbruk. Men - til og med på pakningsvedlegget står det at det er anbefalt å gå på dette til uke 12 dersom det er mistanke om at mor produserer for lite progesteron selv. Jeg er villig til å prøve alt jeg og kan ikke se noen grunn for legen å si nei. I Danmark fikk jeg en allergisprøyte i skinka også - pga jeg er allergisk for endel ting. Teorien var at kroppen min blir gravid men frastøter fosteret hvis det som et fremmedlegeme blir tatt for å være et allergen.... Jaja - mange teorier her ser du - nå håper jeg bare at dette sitter!!! Og - selvfølgelig er jeg DET catchet akkurat nå, hahaha Drømmemannen bør stå her når som helst han, hehe, så har du en kjekk kamerat; bring it on :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140688406-flere-med-uttak-i-uke-39/page/2/#findComment-140770485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 6. oktober 2009 #30 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hehehe...det er vel naturlig å begynne å tenke på hvilke navn en liker når en vet at en baby kan være like rundt hjørnet Litt optimistiske må man få lov til å være Jeg synes det er mye lettere å finne fine jentenavn enn guttenavn, men ingen favorittnavn er helt klare ennå....det svirrer så mange rundt i hodet. Har du noe navn du holder en knapp på da? Krysser fingrene for oss alle 3 på fredag! Jeg har testet positivt her hjemme allerede - men nå har jeg jo blitt livredd for at det bare er en kjemisk graviditet... Ja - hva skal man vel ikke bekymre seg for??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140688406-flere-med-uttak-i-uke-39/page/2/#findComment-140770505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå