Gå til innhold

Flere med uttak i uke 39?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hyggelig å være fler! Nå må vi satse på at uke39-erne gjør ny ukesrekord på positive grav.tester! :-)

Jeg har uttak tirsdag, veldig spennende med antall egg og om det blir befruktning. Har du hatt mange forsøk?

Ja :) :) :)

Jeg skal til ny ul imorgen kl 07 for å få ny eksakt tid. Foliklene mine var 12-13mm på fredag så de var litt for små til å forutse nøyaktig når el-sprøyta skulle settes, men denne uken skjer det! Nå kjenner jeg meg rimelig verpeklar også etterhvert - skikkelig stinn - så blir spennende å se hvordan eggene har utviklet seg videre nå...er mitt første ivf-forsøk så dette er utrolig nervepirrende!

Masse lykke til med uttakene til dere andre også :) :) :)

Uttak på meg idag men magert utbytte, kun 2 egg. Menopur funker dårlig på meg, tydeligvis. Har hatt mellom 6 og 10 egg med gonal-f, men prøvde menopur nå i håp om bedre egg-kvalitet. Vel, nå får vi se om det blir noen befruktning overhode, kanskje det ikke er noe å sette inn på torsdag. Sukk. Det eneste positive med det er at vi får forsøket om igjen. Vel, nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd. Ennå er det håp om innsett torsdag!

Hvordan ligger dere andre i løypa?

Hei Sarah!

Kysser fingrene for deg! Håper det er to flotte egg du har fått ut da - at det er superkvalitet - da er jo to nok :)

Jeg skal ha uttak torsdag kl 09 - og drar til Danmark i morgen. Blir en liten donorbaby på meg forhåpentligvis - siden mannen i mitt liv lar vente på seg.

Jeg har gått på 225 IE Menopur i 12 dager og det er mitt første forsøk - så jeg er kjempespent...Ser ut som det er 11 egg som er klare for "høsting" men jeg aner jo lite om kvaliteten...

Masse lykke til på torsdag - håper begge eggene har blitt befruktet og delt seg aldeles perfekt!

Annonse

Hei, Sunshinebaby!

For et sprekt valg å ta! Jeg var også single i flere år og var redd for å ikke få barn idet hele tatt. Så traff jeg mannen min, men ble ikke gravid og fra ca 2005 har jeg hatt den tvilsomme gleden av å være her inne :-)

Vi ble ivf-gravide i -07 og har et barn, men sliter nå med søskenforsøk. Men, jeg har sett på dette forumet at det er mange ulike som er ute i samme ærend, hetropar/lesbiske par og single. Hadde jeg vært barnløs og single idag hadde jeg tatt samme valg som deg. Og når jeg ser gleden ved å ha vår praktfulle unge er jeg ennå mer sikker på at denne gleden skulle alle få med seg i livet! Jeg har 2 voksne, single veninner som ønsker seg barn, og jeg reklamerer med mulighetene i Danmark og refererer til dere single her inne som velger å få barn alene. Det er en flott mulighet!

Nå skal jeg krysse fingrene for at du får suksess i Danmark. God klem på veien!

Takk for det Sarah :)

Sitter på hotellrommet mitt i Køben og er spent på hva som skjer imorgen. Fikk ut 8 egg på Trianglen igår, så nå krysser jeg fingrene for at noe må ha blitt bra.....!!!!

Inne på donorsidene er vi ganske mange single heterofile jenter som er igang med babyforsøk på egenhånd - så bare henvis venninnene dine inn her :) Jeg trodde virkelig jeg hadde funnet mannen jeg skulle dele resten av livet med jeg - men han mente at to unger var nok - og dem hadde han allerede...Jeg orker bare ikke lete etter en ny mann nå, så da blir det å snu på rekkefølgen. Barn først - mann siden :) :) :)

Hei jenter, jeg hadde uttak og tilbakesetting av egg i uke 39 også. Dette er min 2.forsøk.1.gangen brukte Menopur, det ble tatt ut 9 egg, 1 ble satt tilbake, 2 på frys. Det ble en negativ test på meg, og de to som var på frys overlevde ikke. Så det var en nedtur.

Denne gangen brukte jeg Puregon, det ble 12 fantastiske egg, alle 12 ble befruktet, og de var så gode at jeg fikk 11 på frys:)) Jeg var overlykkelig, men selvfølgelig er jeg veldig spent på om det egget som ble ført tilbake kommer til å feste seg. Jeg må ha håp for både meg selv ogalle dere andre, og jeg vil så gjerne tro at det er vår tur snart: Lykke til alle sammen:)

Hei, MK73!

Takk som spør! Forsøket gikk i dass, kun 2 egg ut hvorav det ene var umodent og det andre ble befruktet, men var av dårlig kvalitet så Ullevål ville heller gi meg forsøket om igjen. Gikk på menopur denne gangen, tydeligvis ikke tingen for meg.

Skikkelig kjipt med nok en venteperiode, men vi avkorter den med å ta et Alerisforsøk i mellomtiden. Likevel får vi ventet nok, ja!!

Satser på å starte med spray i begynnelsen av desember.

Men nå er det deg det gjelder! Så på siden her at du er igang igjen.

Gjør du noen endringer siden sist? Finnes det noe å gjøre for å få spirene til i sitte bedre?

Måtte du lykkes denne gangen, MK! Det må være grenser for hva man skal utsettes for!!

Det var trist og dumt at forsøket gikk "åt skogen" - jeg har vært heldig og unngått det, men kan tenke meg det er ganske kjipt!

Ja, vi får håper på at Aleris gjør susen, men hvor lenge måtte du ha ventet på Ullevål nå da - dere sparer kanskje en måned eller noe slikt på å bruke Aleris i mellomtiden? Det blir uttak i januar? De har jo gjort en god jobb for meg, så vi får håpe på det sammen for deg.

Ja, jeg er igang. UL og sannsynlig sprøytestart 8.oktober. Ingen endringer enn planlagt. Nå har jeg blitt gravid de to siste forsøkene, så da tenker vi at det er unødvendig å endre på det som virker..

Når det gjelder hva som skjer ved en evt graviditet så er det uklart - tror egentlig ikke jeg får noe mer hjelp, dessverre. Fikk nemlig beskjed på Ullevål på fredag at jeg ikke har rett på utredning for habituell abort ettersom jeg bare har mistet i to svangerskap - det er visstnok svangerskapene man teller og ikke abortene, selv om ordet som bruker i definisjonen er aborter.. Forstå det den som kan. Har likevel fått gjort endel utredning og hadde et utslag på en blodprøve. Har tatt kontrollprøve, og om den fortsatt slår ut over grenseverdien så må jeg ha blodfortynnende i neste svangerskap.. Vi får se.

Først konsentrerer jeg meg om å bli gravid igjen. Våger nesten ikke å tro at jeg skal ha flaks en gang til nå.. Men kan ikke tenke tanken at det ikke er håp heller.. Så da tar vi det et steg om gangen.

Annonse

Ja, det står ikke på motet! Det må være beintøft å lykkes på alle de kritiske stegene ivf-prosessen for så å miste når man (tror man) er i mål. Jeg unner deg indelig å lykkes.

Vi kommer til å kjøre noen forsøk til, har også begynt å snuse på eggdonasjon. Man vet jo aldri. Heldigvis lever vi i en tid med mange muligheter. Jeg skal følge med deg i forsøket! :-D

God klem fra

Hvordan går det med dere som hadde uttak/innsett i uke 39?

Jeg hadde innsett fredag 25.09. Begynner å bli sååååå utolmodig! :) Har såååå lyst å teste, men det er vel ikke så mye vits i det ennå sikkert.

Noen som føler/kjenner noen symptomer da? Mitt første forsøk så jeg har ikke peiling hva jeg skal kjenne etter!?

Jeg er like usikker som deg Stellasnella :) Hadde mitt første innsett lørdag 26/9 og synes det er så lenge å vente til den blodprøven skal tas neste fredag.... Tror de "tegnene" jeg kjenner likegodt kan være bivirkninger av progesteronen - så jeg tør ikke begynne å håpe enda. Men - så leser jeg om andre her inne som har testet positivt allerede når de satt inn dagen før meg...men så tenker jeg på at eggløsningssprøyta kan gi feilaktig positivt svar i 10 dager...men nå er det jo 12 dager siden jeg tok den - så kaaaanskje jeg skal tørre å teste i morgen...har storshoppet billige tester på nettet i forkant - og nå sitter jeg her og tør ikke bruke dem :)

Ja jeg klarte jo ikke å vente jeg da... testet i mårrest og det var en svaaak strek. Vet ikke helt om jeg tør å tro på det men.. Det beste er vel å vente til testdag, men samtidig så gjør det jo ikke akkurat no skade å teste da. :-) Jeg vet ikke jeg ass, men håpe, håpe, håper i alle fall... :-) "Tegnene" har egentlig blitt litt svakere for meg, jeg var skikkelig øm i puppene og veldig oppblåst i magen rett etter innsett, men det eneste jeg kjenner nå er litt stikkinger inni mellom. Blir jo helt smårar av å gå rundt å tenke på dette... Må si det står respekt av de som har vært gjennom uendelige antall forsøk og klarer å motivere seg gang etter gang for det er jo en følelsesmessig berg og dalbane utav en annen verden.

Tvi-tvi for deg da Sunshinebaby70 :-)

Jeg klarte ikke vente jeg heller så jeg testet rett etter forrige innlegg...Min test var kritthvit så akkurat det var jo ganske nedslående... Men egentlig kanskje ikke annet å forvente på rugedag 8, så jeg får prøve på nytt om noen dager. Men - har du en strek der hos deg er det jo masse håp!!!! Strek er strek :) Hvor mange egg har du satt inn?

Mine tegn har også blitt svakere egentlig, men jeg tenker mye på at det jeg kjenner likegodt kan være bivirkninger av Crinonen. Som deg er det kun egentlig stikningene jeg kjenner på nå...hmmmm...håpe håpe håpe :) Mens jeg gikk på sprøytene følte jeg puppene ble så store og ømme - nå føles de mye mer "tunge"....

X fingrene for at du snart har en mye klarere strek Stellasnella :)

Tror det er viktig å teste på morgenurin hvis man først skal teste så tidlig i alle fall... jeg testet i dag også og det er fortsatt en ganske svak strek. Jobb i morgen og så går forhåpentligvis uken fort som bare det(ehh... det er lov å håpe!?). Skal prøve å vente til fredag nå da... Tror absolutt ikke det trenger å bety noe at du ikke fikk strek på dag 8. Det tidligste jeg synes å ha sett at folk her inne har testet på er ca. dag 10-12.

Jeg har forresten bare satt inn 1 egg. Første forsøk offentlig og under 35 så jeg har forstått det sånn at de da bare vil sette inn 1. De sa at egget var veldig bra da, hva nå enn det betyr. Bra kjerner og 4-delt!? :-) Hadde ikke vært meg i mot å fått 2 på engang, men det er vel pga risiko ved tvillingfødsler at de gjør det sånn. Hvor mange har du satt inn da?

Krysser fingrer og tær for deg! :-)

Jeg skal vente med å teste igjen ja...vet fra tidligere påbegynte svangerskap (alle endt med SA da dessverre) at jeg ikke akkurat pleier å ha kjempefarge på streken uansett den dagen det er ikm heller - så får forholde meg rolig iallefall til onsdag :) Jeg har imidlertid satt inn to egg jeg. Men - jeg gjør forsøket privat i Danmark - og er så gammel (39) at jeg får velge antall egg selv 1 - 2 eller 3 :) Begge jeg satt inn var flotte firdelte egg - så det skulle ikke stå på kvaliteten. Jeg fikk to firdelte på frys også - og det er greit å tenke på at de ligger der i bakhånd.... Har du noen på lur i frysa?

At de har sagt til deg at det er bra kjerner og 4-delt betyr at de cellene i egget har delt seg i fire omtrent like store celler. Det er supert!!!

Jeg hadde ett som ble kassert pga feilbefruktning (to sædceller inn pålikt = altfor mange kromosomer) og ett som ble kassert pga ujevn deling og ikke frysekvalitet.

Vi får vel snart få laget et ny tråd for resultater fra uke-39 jenter ? Det må jo være flere enn oss... :)

Masse lykke til videre! Jeg har høstferie denne uka - så tiden vil nok gå seint ja....

Oj, så spennende da! Leste profilen din.

Jeg tok ut 6 egg hvorav 4 ble befruktet. Satte inn 1 siden det er første forsøk og de tre andre var ikke bra nok til frys. Litt kjedelig å begynne på hele runden igjen hvis det ikke går denne gangen da, men man får jo ikke gjort noe med det så det er vel bare å gjøre det beste utav situasjonen. Jeg er ganske positiv til prosessen og prøver foreløpig bare å dytte bort negative tanker. Helt sikkert lettere når man er ny i gamet, men man må jo bare ha trua! :) Bor i Trondheim og er på St.Olav så jeg har heldigvis alt i nærheten.

Kan du ta UL og annen oppfølging ift medisinering i Norge da eller? Vet ikke helt hvordan det med Danmark fungerer egentlig jeg. Men synes virkelig det står respekt av at man prøver alene. Det er jo mye som skal klaffe med timing ift mann/forhold/graviditet og plutselig så har man kommet i en alder hvor man må ta et valg. Jeg er 32 og hadde nok gjort det samme som deg hvis jeg var i samme situasjon. Mannen kan man jo finne etterpå! :) Hvordan reagerer familie og venner på det da? Håper du får masse støtte fra andre du bryr deg om.

Må lage resultat tråd ja... :) Ingenting som motiverer mer enn solskinnshistorier!

Hei igjen Stellasnella :)

Det kribler sånn nå at jeg klarte ikke la være å teste idag heller... Hadde nemlig bittelitt rosafarget utflod igår og tenkte at dett var dett. Men - nå sitter jeg iallefall her med TO svakt positive tester...!!! Og null mer spor av blod - og litt blødning kan jo forekomme uten at noe går galt. Så nå er det bare håpe håpe håpe - og måtte fredagen komme snart!!!!!! Please - ikke la det bare være en kjemisk graviditet!

Og ja - jeg får kjempegod oppfølgning av min lege her. Dette er ikke fastlegen, men en spesialist på området som jeg har blitt henvist til av fastlegen :) Lang ventetid for å komme inn dit først - men nå får jeg nesten timer på sekundet :) Der tar jeg alle mine ul - oftest på morgenkvisten - rundt 7 - slik at det ikke kommer i veien mtp jobb. Så faxer/mailer han alle resultater ned til Danmark og så ringer jeg klinikken i 11-12 tiden når legen har fått sett på resultatene av ul her - og fastsetter videre behandling. Nå er det vel bare blodprøvesvarene de venter på - for å finne ut om behandlingen deres har vært vellykket :)

Jeg har masse støtte av mine nærmeste. Alle venner er positive. Mor var noe skeptisk i begynnelsen, helt til hun fant ut at ei av de kjekke jentene hun jobber sammen med hadde gjort det samme!!! Da var det grønt lys der også :) Nå er det bare en kristen tante jeg vet innerst inne er imot - men også hun klarer å si at hun håper det går slik jeg ønsker... :)

Og - jeg kan ikke forvente at alle ville tatt samme valg, ei heller støtte meg - for dette er jo kontroversielt. Fikk helt tårer i øynene igår når jeg av alle ting endte opp med å se på "Tore på sporet". Der betydningen av å ha en far ble bare skikkelig gnidd inn.... Og da tenker jeg jo på at det er faktisk noen av kameratene mine som har tilbudt seg å "spare meg for en Danmarkstur"....men jeg orker bare ikke tanken på å måtte forholde meg til en mann i minst 18 år når det ikke er kjærlighet involvert, og jeg ikke aner hva de egentlig står for mtp oppdragelse osv. Plutselig kan en slik løsning by på store problemer. Jeg har ennå en dyp kjærlighetssorg etter siste kjæreste som jeg måtte la gå ene og alene fordi han ikke ønsket seg flere barn (han hadde 2 fra før)....Og - når jeg ikke kan få barn med han jeg vil velger jeg heller en donor. Å finne en ny mann nå med det for øyet hadde blitt helt feil fokus...

Men - jeg savner jo å ha en mann - og pleier å ha lett for å falle - så om tid og stunder regner jeg nok med at jeg skal klare å finne meg en ny en, hehe :)

Ha en strålende dag!!!

Åååååå, så bra! Grattis med positiv test! :-) Skal se det blir en heidundrenes uke 39 gjeng! :-) Det bittelille rosa tror jeg kanskje kommer av crinonen. Vet du hva som skjer hvis man ringer inn positiv test på fredag da...? Har ikke helt fått med meg hva som er neste trinn da... UL etter en stund sikkert. Lurer på om jeg husker det ble nevnt noe om uke 7!? Jeg har hele tiden tenkt at det garantert ikke funker første gangen. Har egentlig ganske mange bekjente som har vært gjennom prosessen og ingen av de jeg vet om ble gravid på første forsøk, men veldig mange på andre.Så det er jo nesten for godt til å være sant om alt klaffer på første forsøk, da blir det vill jubel i stua! :-)

Skjønner jo at foreldre generasjonen kanskje ikke automatisk kaster seg over konseptet og er positive, men så lenge man ikke er ekstremt religiøs så finnes det vel ikke så mange argumenter i mot. Din mor er vel lykkelig for å få barnebarn! :-)

Så ikke det Tore på sporet programmet, men det er vel uansett behovet for flere voksne rollemodeller som er det viktigste for et barn - ikke om det akkurat er EN mor og EN far. Jeg ser ikke helt problemet ift det jeg i alle fall. Da tror jeg nesten det kan være verre for mange som har delt 50/50 og ungene må feire 2 bursdager, 2 juleaften, 2 17 mai + + fordi 2 foreldre absolutt skal oppleve alt hver for seg med barnet. Og barnet må hele tiden rives opp og omstille seg fra den ene plassen til den andre og kanskje opplever at samarbeid mellom foreldrene ikke fungerer og de snakker stygt om hverandre. Funker sikkert med 50/50 for noen altså, men jeg har ikke no sansen for det på veldig små barn i alle fall. Og du har jo en kjempe fordel hvis du møter en ny mann når du slipper å ha en x å samarbeide med. Da kan jo den nye mannen hvis du /dere vil bli en farsfigur for barnet. :-)

Ha en super dag du også!

Mitt første forsøk med prøverør og innsetting av egg fredag 25.9. Hadde bare 3 egg hvorav ett ikke utviklet seg bra nok etter befruktning. Fikk satt inn ett egg som ikke hadde optimal kvalitet. Vet ikke heeelt hva det innebærer, men det var ihvertfall bra nok til å kunne bli noe av. Nå er det bare å venteventevente...

Har endel mens lignende murringer, men vet ikke om dette er et dårlig tegn :/ uff...nervepirrende! Lurer på når mensen kommer hvis forsøket har gått skeis?

Hei SassyMom - og velkommen i uke39-klubben:)

At egget ditt ikke hadde optimal kvalitet betyr nok at det ikke var helt jevnt i delingen. Men det er mange som får satt inn 3-delte og 5-delte egg som det blir en liten beibis utav - så vi får bare krysse både fingre og tær for at det gjelder deg :)

Mensmurringer kan være indikator på tre ting: 1. mensen (som vi IKKE vil se) 2. graviditet (Hipp hurra!) men også 3. Crinone - eller hormonet progesteron - som jeg antar at du går på - kan gi samme følelse.... Du har sikkert testdag samtidig som meg ; fredag 9. oktober? Dette blir jamen en laaaang men spennende uke!!!

Hvis forsøket har gått skeis kan vel egentlig mensen komme når som helst rundt testdag...men noen mener Crinone er med på å utsette denne også, så det blir kanskje litt individuelt...

Uansett - ønsker deg masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...