Pollyanna67 Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg skal begynne med sprøyter i morgen og lurer litt på når på døgnet man skal ta de. Morgen eller kveld? Eller spiller det ingen rolle? Og hvor stort slingringsmonn er det på sprøytetidspunktet fra dag til dag? Har ikke fått noe info om dette fra CFC og har glemt å spørre:) Håper derfor at det er noen her som vet. Og en annen ting, dersom man har ønsker vedrørende donor, bør man informere klinikken om dette god tid i forveien eller kan man ta det ifbm uttak?
snuffe Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Til meg sa de at det spilte ingen rolle. Bør skje på noenlunde samme tid hver dag, men noen timer til eller fra er ingen krise. Ville nok informert om donorønsker litt før selve uttaket, ja. Tror vi ble spurt om det på førsamtalen og bedt om å maile ønsket høyde, vekt, hårfarge og øyenfarge til dem.
Pollyanna67 Skrevet 19. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2009 Tusen takk for svar, Shute! Da tror jeg at jeg satser på kvelds-sprøyter. Litt mindre fare for å glemme da enn når man stresser om morgenen:)
Trooghåp76 Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Hei Pollyanna67 Jeg skal også begynne imorgen men jeg skal ha lav stimuli IVF så jeg begynner med tabletter. Skal du gå i mange dager på sprøyter før ul? Jeg skal gå på fem dager med tabletter deretter tre dager med sprøyter så ul. Men har også fått orgalutran men slik jeg forstod det skulle jeg ikke ta det før jeg hadde vært hos gyn. Syns de er litt sparsomme med informasjon hos CFC. Lurer jo på alt nå siden dette er mitt første ivf og jeg er singel og planlegger å reise alene. Har du fått noe tidsperspektiv på dette? Lykke til iallefall! Dette blir spennende og hadde vært godt dersom det var flere som kunne støtte hverandre gjennom dette. Håper vi og andre som skal til ivf kan hjelpe hverandre.
Pollyanna67 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2009 Hei Timone76! Så artig at vi skal begynne samtidig! Jeg skal til ny UL på 6. behandlingsdag. Som jeg har forstått det, skal jeg begynne å ta orgalutran så snart folikkelstørrelsen har passert 12 mm. Så da blir starttidspunkt for orgalutran bestemt etter neste UL. Deretter blir det ny UL noen dager etterpå for å avgjøre tidspunkt for el-sprøyten. Gynekologen antydet at det kunne bli uttak torsdag om 11 dager, men ingen kan si hvor fort foliklene vokser så det kan like gjerne bli et par dager før eller etter. Jeg har fått svært lite info vedrørende medisinering fra CFC. Har sendt flere mail med spørsmål til dem, men får stort sett litt uklare svar tilbake eller beskjed om å spørre gynekologen i Norge. Gynekologen mener imidlertid at CFC må ta det overordnede ansvaret for medisineringen (noe jeg godt kan forstå) og dermed så faller det litt mellom to stoler. Sitter med følelsen av at han er litt kritisk til hvordan CFC opererer mhp effektivitet. Når man skal i gang med hestedoser av hormoner, har man jo ikke lyst til å begynne å spøyte på måfå Men nå mener jeg i hvert fall at alt er klinkende klart, så i kveld blir første sprøyte satt. Masse lykke til med ditt forsøk også! Vi får følge hverandre underveis.
Sofia 40 Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Jeg fikk beskjed av min gynekolog, som samarbeider nært med CFC at jeg skulle ta sprøytene til ca samme tid hver kveld. Tok dem halv -sju -sju, da det passet for meg. Den dagen du skal ta ovitrelle, skal du vel ha tatt de andre sprøytene på forhånd, mener jeg å huske - i alle fall ikke samtidig. Ovitrelle skal settes på ett bestemt tidspunkt som CFC bestemmer, og settes 36 timer før egguttaket. Jeg tok Ovitrelle 21.15 på en tirsdag, og hadde egguttak 9.15 torsdag. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå