Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #26 Skrevet 20. september 2009 Min svigermor er alkoholiker og svikter alt rundt seg når hun vil uten at hun får konsekvenser for oppførselen sin. Hun er en meget ung dame, og hadde sikkert blitt en flott bestemor om hun bare hadde tatt ansvar for seg selv. Hun kom ikke i bryllupet vårt fordi hun ikke synes det var så viktig å være med på. Bedre å drikke seg full hjemme pga kjærlighetssorg. Så for meg hadde det vært en voldsom fremgang bare å ha en svigermor som ikke var full 80% av tiden. I tillegg kaller hun meg ikke mamma foran barnet mitt. Hun bruker navnet mitt bevisst fordi hun er redd for at mitt egent barn skal knytte seg til meg.. Forstå det den som kan... Hun ringer hver eneste dag, og skulle helst ha vært hos oss hver dag. Hun kommer hjem til oss annenhver dag og spør aldri om det passer for oss først. Så så lenge du holder deg for god til å gjøre sånne ting, så tror jeg ikke du kan gjøre noe galt! )
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #27 Skrevet 20. september 2009 Hehehe, forskjellen på oss to er tydeligvis at jeg har selvinnsikt og du ikke har det...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #28 Skrevet 20. september 2009 Tror kanskje heller det er motsatt, siden du innrømmer at du sier ting som sårer andre. Jeg har lært å holde kjeften når jeg må.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #29 Skrevet 20. september 2009 Overser du poenget mitt med vilje hver gang? Dersom du tror at din oppfatning av alt som blir sagt er den samme som alle andres, tar du feil. Du kan bli såret av noe som jeg ikke blir såret av, og motsatt. Jeg vet jo ikke hvordan andre oppfatter ting. Jeg kan si samme tingen til 10 ulike mennesker. 9 har samme oppfatning som meg, mens den siste blir såret. Dette kan man ikke styre, for man kan ikke vite hva som foregår oppi hodene til andre til enhver tid. Dersom du tror at du aldri har såret noen med utsagn du har kommet med, vil jeg påstå at du ikke har selvinnsikt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #30 Skrevet 20. september 2009 Jeg forventer at svigermor skal være seg selv, men respektere at alle andre ikke er henne. Det samme vil jeg tro hun forventer av meg.. Når det er sagt har jeg verdens beste svigermor. Hvis vi finner ut at mannen min har "sagt noe dumt" henter hun kjevla og truer han med den mens jeg denger løs på han med puter.. "kult" sier svigermor og legger kjevla på plass, finner en pute og kliner til:-) Vi drikker ofte vin sammen og hun sier aldri nei hvis jeg ber om hjelp til noe. Hun takker en del nei til å være barnevakt, men dette er fordi hun reiser og farter mye og lever livet nå som alle 3 gutta er ute av huset. Akkurat sånn som jeg vil gjøre når alle barna er ute her:-) Min første svigermor var av typen "jeg bakte en kake siden du ikke er så flink til det" og "vi kommer på middag, men vi hadde så mye rester at jeg tar med det til oss" og "jeg kopierte nøkkel til huset deres som jeg har hjemme, så slipper vi at jeg må låne når jeg skal passe huset deres". Trodde til slutt jeg ikke kunne lage mat og at dette var hennes hint, men jeg er jo ingen dårlig kokk.. Får, og fikk da, stadig sktyt av maten min. Tror hun følte at jeg stjal det hun hadde med sønnen (som absolutt ikke kan NOE selv) for hun er mye mye koseligere mot meg i dag når hun på nytt har sønnen under sin kontroll.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #31 Skrevet 20. september 2009 Du ser bare din egen navle, men jeg tror ikke du gjør det med vilje. Jeg tror dette er din personlighet. Jeg har såret folk jeg også, men lært av det. Vi lærer av det gale vi gjør. Og hvis vi ikke prøver å forbedre oss når vi gjør noe galt mot andre mennesker, blir verden et verre sted å bo. Ikke et bedre. Jeg tror ikke du forstår hva jeg snakker om, og hvis du vil ha det siste ordet, værsågod. Du er kranglete og elsker å diskutere. Og pådytte andre folk meningene dine. At jeg ikke har selvinnsikt er din påstand. Jeg mener jeg har selvinnsikt nok til å forstå at å holde kjeften sin når det er på sin plass, er bedre enn å buse ut med mine egne meninger bare fordi jeg mener jeg har rett. Jeg har nemlig ikke alltid rett. Ingen har rett bestandig. Og noen ganger er det best å holde meningene sine for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #32 Skrevet 20. september 2009 Ja vel, deg om det. Du svarer fremdeles ikke på spørmålet jeg har stilt deg mange ganger. Klart man lærer av sine feil, men man er fremdeles ikke inni hodene til andre. Jeg ønsker heller ikke å være et menneske som bare dikker og jatter med på alt som er koselig. Jeg ønsker at mine venner og familie er ærlige mot meg og tør å si sin ærlige mening når det er på sin plass.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #33 Skrevet 20. september 2009 Hvilket spørsmål har du stilt mange ganger? Det må ha falt ut. Kan ikke se gjentatte spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #34 Skrevet 20. september 2009 Helt enig. Ei svigermor skal være seg selv. Men samtidlig forstå å ikke tråkke på tær som er yngre og mer uerfarne enn hennes egne. Det handler mest om respekt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #35 Skrevet 20. september 2009 Jeg har en veldig grei svigermor. Stiller alltid opp hvis vi trenger det (vi utnyttter det ikke, kanskje derfor?), er ikke påtrengende, faktisk veldig forsiktig med sånt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #36 Skrevet 20. september 2009 Kanskje det er meg det er noe galt med, men hvorfor spør du ikke svigerdatteren din direkte hvilke forventninger hun har til deg som svigermor? Noen ganger kan det lønne seg å snakke sammen og avklare forventninger og holdninger...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #37 Skrevet 20. september 2009 Kjære vene, det har hun helt sikkert diskutert, men det er sikkert artig å få råd fra tusen andre kaklehøner også! Får noen ganger inntrykk av at flisespikkeri er utdannelsen til enkelte her inne.
Cat.68 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #38 Skrevet 20. september 2009 Er det noe som sier at jeg ikke snakket med henne om forventinger? Nå ville jeg høre deres åsikter.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #39 Skrevet 20. september 2009 Enkelte har en god del growing up to do her inne.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #40 Skrevet 20. september 2009 Høres ut som moren til Raymond i "Alle elsker Raymond" hun forrige svigermoren din. Grøss! Jeg har en aldeles super svigermor, som er ærlig og åpen, og veldig glad i både meg, mannen min og barna våre. Jeg tror ikke jeg kunne hatt en bedre svigermor - heldigvis. Min mor bor et godt stykke unna, og vi sees ikke så ofte, så jeg setter stor pris på svigermoren min.
Marie Elena Skrevet 17 timer siden #41 Skrevet 17 timer siden Jeg skulle gjerne vært kvitt hele svigermor. Tenk hvis mannen kom uten en irriterende, kritisk og dømmende mor på kjøpet. Det hadde vært nydelig. Svigermor holder meg på en armlengdes avstand og mannen min sier hun ikke er sikker på om hun liker meg eller ikke. Svigerfar liker meg, sier min mann. Nå høres det vel ut som om jeg er ny i familien, men vi har vært gift i 14 1/2 år. Det er svigermor som setter reglene og premissene i hjemmet deres, svigerfar bare tier. Matriarken styrer. Nå er det slik at jeg har fått så mye kjeft av henne når jeg har vært på besøk, at jeg ble redd. Jeg hadde en mening om en sak som lå litt på siden av svigermors mening, og hun ble negativt engasjert for å si det på en pen måte. Da helga var over, hadde jeg så vondt i rygg og nakke. Jeg har helt nervøs og anspent. Tilbringte en del tid på rommet vi hadde for å få puste. Jeg gråt mye for meg selv. Jeg var i midten av 40- årene og en voksen dame. Men ble fullstendig knust. Så jeg setter aldri mine bein hos dem mer. Mannen drar opp alene. Svigermor maser på mannen om at han må få meg med, men Herligland. Jeg skal da kunne ha det tålig greit der. Det er jo ikke bare å komme… Så det blir ikke noe av det, for min del. Jeg drømte om en familie og møtte dem med åpent hjerte. Men den drømmen er lagt bort.
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #42 Skrevet 15 timer siden Anonym bruker skrev (På 19.9.2009 den 17.06): Svigermor skal være raus. Hun skal være upartisk og snill! Jeg har selv en svigermor fra helvete. Hun påstår at jeg har forandret sønnen hennes og datteren hennes mener jeg bruker opp alle pengene hans på tull osv osv.. Laaaang historie. Hun nekter å høre på min side av noe som helst. Jeg er rett og slett devil spawn. Uansett hva sambo måtte mene i negativ retning så er det visstnok jeg som har satt han opp til det. Jeg ødelegger familien visst. Så hun må være som sagt raus, forståelsesfull, ikke forvente at sønnen skal være enig med henne hele tiden, tåle å bli sagt imot, være voksen! Svigermor har ingenting å "tilby" oss, hverken av økonomisk hjelp eller det å stille opp for sønnen og barnebarnet. Hun kommer kun når hun selv ønsker å kose med barnebarn, eller når det er noe hun ønsker fra oss. Sånn skal det absolutt ikke være. Svigermor er 50 i skinn og 13 i sinn. Høres ut som du også er 13 i sinn. Hun er bestemor og styrer sitt eget liv. Du er mor og har valgt å få barn. Det er ditt ansvar. Hun skal hverken hjelpe deg økonomisk eller sitte barnevakt. Hun kan stille opp når det passer henne. skru ned forventningene dine, og snakk med mannen din om problemene dere har, dra ikke svigermor inn i deres problemer. Anonymkode: 53574...f3b
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #43 Skrevet 15 timer siden Min svigermor var fantastisk. På alle måter. Hun var god å snakke med. Blandet seg ikke inn i vårt liv, respekterte oss. Stilte som barnevakt når vi spurte og det passet henne. Fikk bruke pengene sine på seg selv og svigerfar. Vi tjener egne penger. Ingen avhengighets forhold noen veier. Respekt! Ikke legge seg bort i ting. Hun døde i fjor og jeg savner henne veldig Anonymkode: 53574...f3b
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #44 Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Høres ut som du også er 13 i sinn. Hun er bestemor og styrer sitt eget liv. Du er mor og har valgt å få barn. Det er ditt ansvar. Hun skal hverken hjelpe deg økonomisk eller sitte barnevakt. Hun kan stille opp når det passer henne. skru ned forventningene dine, og snakk med mannen din om problemene dere har, dra ikke svigermor inn i deres problemer. Anonymkode: 53574...f3b Innlegget du siterer er fra 2009 Anonymkode: ec453...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå