Gå til innhold

Tidlig UL for "moro skyld" - flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått dobbeltime hos legen 12.oktober, i min uke 9. Men - jeg vurderer sterkt å bestille tidlig ul privat i uke 7/8 bare for å få se at alt er ok:) Er det flere som tenker slik der ute ? Og hvordan finner jeg private ul-klinikker i mitt område?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok tidlig ul- var i uke 7. Mest for å se at det var noe der og at alt så fint ut. Så ikke stort, igrunn bare et hjerte som slo. Men det var jo fint å se, da fikk jeg ihvertfall bekreftet at det var liv der.

Kommer til å ta ul i uke 14 også, for å se at alt ser bra ut fremdeles, og kanskje for å se hvilket kjønn det er- bare fordi jeg er sååå nysgjerrig!

Forrige svangerskap tok jeg ul i uke 11 eller 12, innvendig, og da var hele babyen ferdig, det var veldig gøy:) Armer, bein fingre tær, og den stupa kråke og snurra rundt og holdt på.

Det anbefales uansett. Jeg synes det har vært veldig betryggende.

Søk på nettet, så finner du nok noe! De fleste større legeklinikker utfører ul- bare å ringe litt rundt.

Selv betalte jeg 1000 kr for den siste- det er veeeldig dyrt, så om du kan få den gjennom fastlegen er nok det det beste;)

Skrevet

Tenker å ta UL rundt uke 10, da ser man litt mer... Og ser alt bra ut da føler jeg meg mer trygg. Har en del viktige beslutninger som må tas rundt den tiden (angående leiligheter, mannen sin jobb, flytting etc.) samtidig som det nok er moro å se i den tiden der da mye er utviklet da. Viktig for meg at mannen blir en enda større del av det ganske tidlig, spesielt siden vi ikke ser hverandre så ofte og han ikke får følt alle endringer på kroppen ;-)

Skrevet

Jeg har tatt ul i uke 7 og uke 11.

I uke så vi bare en svart klump med bangende hjerte inne. I uke 11 så vi at det var en baby, med armer, bein +++. I tilegg sjekket de da også for Downs selv om jeg bare hadde bedt om at hun skulle se om alt så bra ut.

Hadde ventet til iallfall uke 10-11 for å få litt mer ut av det hvis det bare er for moro skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...