♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg kjøpte meg en rammemadrass med fasthetsgrad fast og det blir for hardt for meg. Men tenkte kanskje at det er mulig å lage en kontinentalseng ut fra den? Treramme nederst, så denne rammemadrassen for så å ha en madrass oppå der igjen? Og så overmadrass... Eller er det ikke sånn man gjør det?
mamman til to gutter Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Vi har noen korte bein på maks 10cm under en rammemadrass, så en madrass over og så overmadrass over der igjen. Hvis du har for høy ramme under rammemadrassen så blir det litt "prinsessen på erten" seng, dvs veldig høyt, men det finns vel noen lave trerammer man kan bruke i stedet for bein, mulig det er dem du tenker på?
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 19. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2009 Ja jeg har sett de har rammer til rundt 800 kr. Mulig noe billigere å kjøpe bein da. Jeg syns jeg ser at det blir prinsessen på erten ja, for den faste rammemadrassen er høy i seg selv ;-) Men hvilken type madrass har dere oppå ramme madrassen? Og hvilken overmadrass? Jeg er veier i underkant av 60 når jeg ikke er gravid. Kan altså ikke ha for hard madass, men jeg hater å sove altfor mykt også! Ser de har både latex og polyeter... hmm ikke lett!
mamman til to gutter Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg aner ikke hviken type madrasser vi har. Vi kjøpte vår seng når vi flyttet sammen og det var i 2001, så den begynner å bli noen år. Det er nok ikke verdens beste seng, for vi merker at den begynner å bli nedligget nå selvom vi har snudd madrassen i midagen noen ganger, så vi vurderer å kjøpe en ny seng etterhvert.
gullgutten_min! Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 jeg har slik løsning på min. kjøpt på ikea... det er først 2 stk rammemadrasser ( 80cm brede) som har slike tre-spiler underst ( litt dårlig forklart men håper du skjønte) så er det skrudd på ben på denne rammen ( men vet mange bruker denne ramma som selve madrassen og bare overmadrass på den...) så har jeg en hel madrass oppå der.. og til slutt en overmadrass!! beste senga jeg noengang har hatt!!
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2009 Aner du hvilken madrass du har oppå rammemadrassen og gjerne navn på overmadrassen også=) Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå