Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, jeg ser at mange har klinka til, men poenget mitt er at HI får svar på tiltale. Mye av det tipper jeg er frustrasjon fordi vi ikke har fulgt nøye nok opp, men jeg er litt nølende til å sensurere "sikkerhetsventilen". Kom gjerne med flere motargumenter eller synspunkter.

Annonse

Det eneste som kan funke for å få styr på forumet igjen, er å slå hardt ned på all hets av personer.

Og det går an å skille mellom sterkt språkbruk mot folk GENERELT; og mot navngitte/nickgitte enkeltpersoner. Eks: Om jeg skriver i en tråd at "alle som har mobbet X er noen forbanna idioter" er det noe annet en å si at "bruker XX er en forbanna idiot."

Men for å klare å få en slutt på drittslenginga på forum, bør alle slike tråder slettes og stygge overtramp bør påtales og brukere bør utestenges. Jeg ser at du; Webmaster; prøver å vise forståelse i situasjoner hvor begge sider har slengt med leppa og har prøvd å følge en viss "den som er med på leken, får smake steken-filosofi. Men det funker ikke, fordi:

1.)Du følger ikke godt nok med eller har god nok oversikt til å bedømme slikt.

2.) Det er irrelevant hvem som starta, dette er oppførsel og språkbruk som ødelegger forumet og som ikke kan få passere. Det blir som i skolgegården: Ser læreren et slagsmål, lar han ikke folk holde på bare fordi alle lugger og klorer. Han stopper slagsmålet og gir klar beskjed om at sånn gjør man ikke.

3.)Om sånne tråder får stå, gir det et uheldig signal om at slik oppførsel tolereres. Det kan føre til at folk stadig begår overtramp, og at andre skremmes vekk når de ser hvordan man kan risikere å bli tilsnakka.

Det er ikke snakk om å sensurere en sikkerhetsventil. Det er snakk om å slå ned på ALL uakseptabel oppførsel. Du bør annonsere klart og tydelig at fra nå av blir det andre boller, ALL uakseptabel oppførsel vil slås ned på. Og så får du gjøre det.

1351, det var jeg som skrev det med stygg. Jeg har aldri sett bloggen til damen det er snakk om. Interesserer meg mitt i.... men det er et EKSEMPEL på at man ikke kan legge ut bilder av seg selv, historier om sin familie og forvente trampeklapp. Jeg har faktisk også rett til å ytre meg.

DETTE er en typisk holdning som DET MÅ TAES FATT I; Webmaster!

Uansett hva en bruker publiserer av seg selv, så gir ikke det noen rett til hets og mobbing!

Det er mange som tror at det gjør det, og det er mange som ikke klarer å skille mellom en rett til å ytre seg og det å mobbe og hetse.

Med denne typen holdninger må moderinga bli tydeligere og strengere for å gjøre forumet OK igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...