Gå til innhold

Litt engstelig....

Anbefalte innlegg

Hadde en god del kynnere tidligere i uken når jeg var på jobb. Dro dermed innom jordmor, og ble lagt til registrering av fostret. Alt så greit ut, men gynekologen ville ha bactus fra skjeden og urinprøve.

Fikk svar på disse i går, og har visst fått en infeksjon, Gruppe B streptokokker.

Er satt på antibiotika, men venter forstatt på skriv fra legen. Har forstått at dette er en relativt vanlig infeksjon, men som kan være svært skadelig for barnet i magen.

Noen andre som har/ har hatt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140687306-litt-engstelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er under fødselen babyen kan bli syk.Jeg har også steptokokker og spiser apocillin 660mg når det er oppblomstring av dem. Er også plaget med mye kynnere og "murring" nederst livmoren.Barnet er beskyttet i magen, men du må belage deg på antibiotika intravanøst under fødselen. Hvor langt er du på vei da?

Hei, takk for svar. Er i uke 24 nå. Synes jeg fikk lite informasjon på sykehuset, kun at denne streptokokk infeksjonen kunne være alvorlig. Har også lest meg til at infeksjon kan komme tilbake etter endt behandlig, så gjør ikke ting så mye bedre.

Man blir jo engstelig av å ikke vite, men skal til jordmor kontroll om ikke så lenge, regner med å få mer informasjon :)

Engstelig er man uansett...Du får vel vite mere når du kommer til jordmoren.Infeksjonen vil velkomme igjen.Jeg må ta prøver 1 gang i mnd. Steptokokkene satte igang fødselen i fjor i uke 20..Men denne gang er jeg kommet til 26:)God oppfølging nå..blir så jæææævli dårlig av pencillin, men mere bekymra for babyen...

Jeg har også fått skriv fra sykehuset om at jeg har "rikelig vekst" av streptokokk gr.b i underlivet. OG jeg har så utrolig sterke kynnere!

Har klaget til legen min over dette, siden et ikke var likt sist..føles som hun bare ligger der nede og sparker og presser på.

Så vet jeg liksom ikke hva som er normalt av smerte heller, har aldri kjent verken rier eller kynnere i forrige svangerskap (keisersnitt), men en kveld hadde jeg så utrolig vondt at jeg ringte legen min. Men hun sa det kun er at det streker pga at livmoren vokser... Men har man vondt foran under ned mot skambenet og i korsryggen da??

Og en annen ting også: jeg fikk vite for 3mnd siden at jeg hadde streptokokker, fikk ikke medisiner. Og hun har heller ikke testet meg på ny.....

Hva burde jeg gjøre???

Håper noen kan svare..ble litt urolig:o(

Annonse

Jeg fikk amoxicillin 750 mg som jeg skal ta x 2 per dag i 10 dager. Tror det er veldig forskjellig fra lege til lege hvordan og om dette behandles. Min gynekolog er dansk, og mistenker at det er derfor jeg har fått behandlig. Etter å ha googlet litt på nettet fant jeg ut at de er flinkere å behandle gr b streptokokker i Danmark, enn i Norge.

Fikk også beksjed at livmoren vokser, og at det var derfor jeg kjente smerter/kynnere, men ble likevel testet for GBS.

Selv om jeg har fått behandlig føler jeg meg ikke trygg, skal til jordmor i uken som kommer, og har tenkt å ta dette opp med henne. Det synes jeg du også burde gjøre.

Er jo ikke meningen vi skal sitte å engste oss unødvendig, når de "lærde" kan gi oss ordentlige svar...:)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...