Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 ...og jeg kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid! Vi har ennå ikke opplevd en positiv test, det er et ubeskrivelig savn.. Min sambo er liiike rolig, sier at det er vår tur snart. Men t.o.m han har begynt å tenke på å teste seg om et par mnd.. Alle rundt oss blir gravide omtrent ved å knipse, og synes vi hadde brukt "lang tid" allerede i 4 pp... Jeg hadde vel de samme forventningene, trodde det skulle gå fort. Jeg har ikke gått på p-piller på flere år. Jeg har stabile sykluser. Eggeløsnig hver måned. Tankene mine går jo til at det må jo være noe galt med en av oss..? Vi har hatt sex i dagene rundt og på el-dagen i 9 pp, uten resultat.. Prøvd slimløsende hostesaft, og den siste tiden har vi tatt mange vitaminer og mineraler begge to. (Etter tips her). Er det noen andre som har et tips eller to? Et beroligende ord eller en tanke om hva det kan være som hindrer oss... Jeg går til en privat gynekologklinikk. Må jeg da også vente et år før jeg sjekker meg? Eller er det noe som bør sjekkes nå? Et lite hjertesukk fra meg... Takk til den som lytter...
SkyBaby Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Kjære deg, Dette med at ting tar tid kan jeg jo det meste om.. 4 års prøvere her. Men man kommer til punkt underveis hvor man bare er i ferd med å gi opp. Jeg så et program en gang, hvor de sa "hvis man ønsker noe for sterkt, får man det ikke". Kan jo hende det er noe i det. Vi har i alefall hatt et avslappet forhold til det hele nå i det siste. Jeg har jobbet mye, spart litt penger, faktisk begynt på Grete Roede for å lære mer om riktig kosthold osv. Fortsatt ingen spire men det hjelper å få tankene over på noe annet. Det at mannen din tenker på å teste seg er vel lurt.. Vi testet oss begge to etter 2 års prøving. Mannen tok sædprøve (alt var ok) og jeg tok LAP. (kikkhullsoperasjon), alt var ok det også. Det er små tiltak som kan hjelpe og som man kan finne ut om man har håp i å klare det på egenhånd eller om man trenger hjelp. For det finnes hjelp til det meste i våre dager. Bare ta kontakt med meg hvis du lurer på noe ang dette. Har jo vært gjennom det meste etter disse årene. Lykke til Happy! Det ordner seg Stor klem
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 19. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2009 Tuuusen takk for hyggelig svar.. Vi er mer avslappet nå enn vi var, har sluttet å teste hvis ikke jeg går over ikm og sånn.. Ble nok bare dråpen denne gangen, for jeg gikk noen dager over ikm -noe jeg sjelden gjør. Da vokser håpet! Det hjelper å få ut frustrasjonen her.. Da slipper min kjære å få den Vi er villig til å gjøre alt for å få barn, og har lest om LAP. Men det er vel noe av det siste de sjekker? Er vel hormoner osv osv først..?
Gjest Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Hei Happy. Vil bare sende deg noen trøstende tanker. Vet hvor frustrerende det er å prøve. Vente til mensen er ferdig,sengekos som kan bli nesten mekanisk,vente på EL,og så å vente på IKM. Følelsene går som i en karusell. Det er slitsomt både for deg og gubben dette her. Slik skulle/burde det jo ikke være. Slettes ikke. Dere ønsker jo et barn sammen,et produkt av deres felles kjærlighet;det er jo bare vakkert. du ser mennesker rundt deg som har kul på magen,babu\yer og flok med vogner. Mer frusstrert bblir du. Joda,jeg har selv vært der;)))) 15PP,1 MA i uke 10 og nå i 3 PP. Klarer heldigvis å være avslappet nå. Har vært jævl til tider. Vet ikke om dette her hjelper deg så mye,og ikke er du alene om tankene/følelsene dine heller.For jeg ser/har skjønt på dere her inne at det er mange av oss frustrerte prøvere. Førøvrig har jeg flere bekjente som etter å ha prøvd i mange år,fikk barn med prøverør/ass.befruktning,klarte jammen meg selv å produsere egne barn etterhvert. Psyken er jammen meg finurlig. Men det skader jo ikke å teste dere. dette var noen ord fra meg. Hjelper deg ikke til å bli gravid dette,men vil du skal vite at jeg tenker på deg. Ønsker deg en flott helg. Kos deg med gubben eller gode venner. Varm klem
SkyBaby Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Ja det er veldig greit å få ut frustrasjonen et sted så mannen slipper å få alt hehe.. Det med LAP er egentlig veldig enkelt og greit, eneste de fleste synes er litt "ekkelt" er vel narkosen tror jeg. For min del var det ikke noe problem, til og med legen ble overrasket over hvor fort jeg våknet etter det hehe. Men uansett, da vi ble sendt til LAP gikk det faktisk veldig fort. Vi holder til i Akershus og ble da sendt til Ahus til gyn. der. MEGET flink lege, helt utrolig koselig person. Han sjekket, tok noen prøver før jeg prøvde en runde med pergotime. Jeg ble fulgt opp i forhold til eggene og utviklingen, men det fungerte ikke noe særlig på meg. Deretter ble jeg henvist til LAP og dette skjedde i løpet av et par måneder. Inn, ut og ferdig. Ingen problemer. Alt var ok. Det er veldig greit å få gjort det. Og som legen sa, noen ganger hjelper det faktisk noen å bli gravide på egenhånd også for det blå vannet (kontrastvæsken) kan "skylle" ut noe som kroppen kanskje ikke klarer ¨på egenhånd. Jeg vet ikke hvor sant dette er, men logisk virker det og siden legen sa det må det vel være sant? hehe. Uansett, jeg håper det ordner seg for dere. Har hatt mine runder på Riksen også, men det er ennå en lang historie. Lykke til i hvertfall Klem!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 19. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2009 Ååå, så god du er! Det er virkelig sant at vi er flere med samme tanker.. Du beskrev akkurat hva jeg føler! Vi gir ikke opp... aldri! De babyene som er sååå etterlengtet som her på bim, vil få verdens beste foreldre -det er jeg overbevist om! Nå skal vi male, det hjelper litt på tankene å pusse opp! Ha en fantastisk dag, og tuuusen takk for et hjertevarmt svar..
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 19. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2009 Tuuuuuuuuuusen takk!! Det er mye man skal igjennom.. Men ble veldig beroliget av det du fortalte nå.. Virker logisk at kontrastvæska kan renske opp litt Lykke, lykke til dere også!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Heii...hadde ikkje så mange råd men sitte her i det eg antar e 10 pp sjøl Men her e det bare meg det står på da. Gubben min klarte nå å produsere en liten knall ikkje så lenge før vi møttes så! Hehe.. Men skjønne kor fortvilende det e!!! Sitte her sjøl og akkurat i disse dager e eg møøøkkaleiiii!! Har i noen øyeblikk mest lyst å gi opp. Meen!!! Kan jo ikkje det heller.....tenk på ka som venter!! Og!!! 99,999% av alle som øsnker og prøver å få barn får barn!! Så me har jo oddsene med oss, sjøl om det tar tid! Også må du huske det at flesteparten av alle som ønsker barn blir gravide innen et år. Også stiger bare prosenter måned for måned. (kan ikkje heeeilt referere til noe fra statistikken min her men...noe sånn ca hvertfall) Så for hver pp du har nå, så (ifølge statistikken) så får du større og større sjangse for at du blir graivd. Du har jo stabile sykluser ...som sagt. Statistikken min her e litt sånn på gefülen, men det ska ikkje være så langt fra virkeligheten!! Har jo lest alt dette for ikkje så lenge siden..huske bare ikkje kor..hehehe.. Klem fra ene enden av frustrasjonen til den andre. Sammer er vi sterke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå