Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #1 Del Skrevet 19. september 2009 Heisann. Her kommer kanskje et litt dumt spørsmål fra en førstegangsmamma. Gutten min er 9 uker og det er jo på tidå å få kjøpt litt vinterklær. Har allerede kjøpt inn litt ullundertøy, ullsokker, ullvotter og ulllue. Skal også bruke en lammeskinnspose i vogna. Men hva trenger man egentlig av klær. Jeg er redd for at jeg kjøper inn unødvendige ting og for at jeg skal kle på han for mye/lite. Kan noen av dere erfarene mammaer komme med noen tips til påkledning både når jeg skal bruke pose og hvis jeg ikke bruker denne. Og er det slik at man absolutt bør bruke ull hele tiden. Hva med bomull? Jeg vet jo at man bare skal kjenne etter om babyen er for varm/kald, men er som sagt redd for at jeg skal kjøpe helt unødvendige klær. I butikkene blir man jo ofte rådet til å kjøpe "alt", men de vil jo selge. Er det også noen som har tips om hvor man kjøper ull som ikke er for dyrt, men som er bra? Håper noen kan komme med gode tips og råd til meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140686778-p%C3%A5kledning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
venterliteknøtt Skrevet 29. september 2009 #2 Del Skrevet 29. september 2009 Hei, Jeg har jobbet en del i bhg og har selv en datter på 2 år, så jeg har prøvd og feilet en del når det gjelder klær/påkledning. Hvis gutten din er varm av seg, kan det bli veldig varmt med mye ullklær i en lammeskinnspose. Jeg har en dunpose til datteren min og hun pleier å bruke ull/bomullundertøy, ullsokker og en tynn ullfrotte eller fleecedress over dette. en tynn finlandshette synes jeg at har vært greit å bruke ved soving i posen fordi barnet ikke snur seg ut av luen mens det sover. når du skal til- fra bil kan det være greit å bruke en vattert utedress med fot. Sånne søte tøfler til baby faller lett av. Jeg har også unngått hette på klærne, fordi det blir klumpete for barnet å ligge på. Ull kan gjerne brukes 2-3 dager i strekk, så 3-4 sett med body og longs pleier å være nok. Men dette kommer an på hvor mye han gulper eller bæsjer/tisser seg ut. Du kan også bruke bomull eller ull/bomullblanding som joha og reflex selger. spar kjøp har billig og bra ullklær til baby/barn. Bare spør hvis du lurer på noe mer! Lykke til med innkjøp og påkledning! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140686778-p%C3%A5kledning/#findComment-140738386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå