Savage Skrevet 18. september 2009 #1 Del Skrevet 18. september 2009 Hei dere Da har jeg startet med å spise lavkarbo, men er jo ikke helt inni hvordan det fungerer. Ser en på mengden karbohydrater og spiser det med lavest mulig innhold? Hvordan er det med brød? Jeg baker Ingers rugbrød, kan jeg gjøre endringer på den oppskriften for å få så få karbohydrater som mulig? Og frukt? Er alt lov? Jeg har lest litt på lavkarbo.no, men savner en enkel oversikt for nybegynnere. Setter pris på tilbakemeldinger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140686228-nybegynner-p%C3%A5-lavkarbo-noen-som-kan-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-og-fortelle-meg-grunnprinsippene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullgutten_min! Skrevet 19. september 2009 #2 Del Skrevet 19. september 2009 hei skal prøve å gi deg en liten pekepinn i allefall... inne på lavkarbo.no så er det en haug av ulike dietter som går på lite karbohydrater! MEN de er forskjellige.. så les litt om de forskjellige og finn den som passer deg best! mange velger nok atkins,fedon eller ketolyse... for å si litt om ketolyse (fordi jeg har gått på det selv) så baserer denne seg på at du skal ha 20g karber pr dag. dette skal i hovedsak komme fra grønnsaker! frukt er forbudt!! men alt av grønnsaker minus gulrøtter og mais er tillat. du skal som hovedregel ikke spise ris,pasta,brød og poteter og ikke meieriprodukter!!! for å få best mulig resultat så bør man spise; grønnsaker,egg,fett,rent kjøtt. du kan bruke fløte, cottage cheese, rømme,oster etc som gode fettkilder og smakstilsetning. tenk litt motsatt av "vanlig slanking" jo mer fett jo bedre er en grei tanke!! jeg startet gjerne dagen med egg og bacon stekt i meierismør. salat til lunsj. gjerne skinke og ost rullet sammen som mellommat.. middag med masse fett og rent kjøtt eller fisk! bruk rømme,fløte osv. lag egne sauser! ikke kjøp mat uten å ha lest innholdsfortegnelsen!! det finnes ofte masse skjulte karber .... men om du leser inne på lavkarbo.no så får du masse gode tips og råd! men finn deg en kur og følg den slavisk! på lavkarbo funker det dårlig å "skeie ut" .... følg din kur! masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140686228-nybegynner-p%C3%A5-lavkarbo-noen-som-kan-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-og-fortelle-meg-grunnprinsippene/#findComment-140689355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå