Gå til innhold

Grøt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat økt mengden i flaskene til lillegull. Han har siden tirsdag fått ca 200ml 5ganger daglig. Det varierer litt, men flere av måltidene er han ikke fornøyd når flaska er tom og det kan gå kortere tid mellom måltidene. Igår var han langt fra fornøyd da han fikk siste flaska så jeg gav han litt vann etterpå og da var han plutselig fornøyd. De siste dagene har han også våknet tidligere for første flaska og han har også våknet noen ganger på natta, men da har han vært fornøyd med sutten og sovet videre. Han har nettopp passert 3mnd, så jeg synes vel egentlig at det er bittelitt tidlig med grøt foreløpig, men nå denne uka virker det som om han ikke har blitt ordentlig mett av mme. Kan dette være bare noen overgangsdager til han venner seg til den nye mengden melk eller er det på tide å prøve med litt grøt?

Vi skal på kontroll til tirsdag så da tenkte jeg å spørre helsesøster. Og innen den tid så kanskje det har stabilisert seg litt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør helst ikke starte med grøt før 4 mnd siden tarmer etc ikke er ferdig utviklet før dette , og barnet kan få mage problemer. Men mange begynner jo før hvor dette går bra. Hør med helsesøster, men anbefalingene sier at man bør vente til 4 mnd med å gi grøt.

Skrevet

hvis han fortsetter som han har vært denne uka så venter jeg ikke til han blir 4mnd. Det er helt tydelig at gutten ikke blir ordentlig mett på melk lenger. Idag har han fått over 1liter mme uten å være helt fornøyd. Det er helt tydelig at det er mat han skal ha når han hyler knappe 2timer etter forrige måltid selv om han sjeldent har skullet hatt mat før det har gått 3timer tidligere. Har prøvd alt for å roe han ned uten hell, og så fort han får flaska så roer han seg i en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...