Gå til innhold

Praksis ved Skien sykehus ang seteleie ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Babyen min ligger sannsynligvis i sete, og jeg er 37 uker på vei. Skal til samtale med lege til uka, og lurer på om noen har erfaring fra Skien Sykehus ang anbefalinger ved seteleie?

Jeg vurderer sterkt KS siden jeg har et par vonde fødselsopplevelser fra før.

Praktiserer de snuing der, og anbefaler de sterkt vaginal fødsel eller hvordan er det?

Takker for svar hvis noen har;-D

Fortsetter under...

Hei

Jenta mi sitter også i seteleie. Og jeg spurte jordmor ang det med snuing i skien. Men det er ikke noe de praktiserer der. Jeg skal også til samtale, ul og mål av bekken på sykehuset om et par uker. Men jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg ønsker ks eller sf. Men den siste uken har jeg tenkt mest på keisersnitt....Men så har jeg jo ikke snakket med legene enda, og vet jo de kommer til å prøve å overtale meg til vanlig fødsel hvis alt ligger til rette for det. Kan du ikke oppdatere meg på hvordan samtalen din går på sykehuset? Håper du finner ut en løsning som er best for deg :)

• 1 måned senere...

Annonse

Slenger meg på her :-)

Gutten er i seteleie og pga formen på livmoren (har en spalte/septum øverst) er det lite trolig at han kommer til å snu seg (har vært sånn nesten hele tiden).

Skal til gyn. neste uke bare for sikkerhets skyld og så sender han meg til Skien for måling.

Jordmoren sa at legene kunne være ganske manipulerende for å få deg til å føde vaginalt. Og at jeg måtte stå på mitt hvis jeg var fast bestemt på keisersnitt.

Skrekken min er at en vaginal fødsel skal ende i hastekeisersnitt.

• 2 uker senere...

jeg har gått fra tverrleie til seteleie er nå uke 33 .. skal også føde i skien, vet veldig lite om hvordan rutinene er på seteleie . alltid sett for meg vanlig fødsel ,helt til jeg fikk vite at det er fare for at hue kan sitte fast (ettersom beina ligger først hos meg) hadde vært fint å høre hva dere andre fikk beskjed om på samtaler med sykehuset....

Nå har jeg vært til samtale. Vet ikke om det er vanlig, men jeg var til ultralyd og samtale med lege på sykehuset i Porsgrunn (kvinneklinikken).

Det var ikke noe problem. Snakket med en hyggelig lege som spurte hva jeg ville. Han sa han ikke bestemte for folk hva de skulle gjøre, men informerte om for/mot for begge tilfeller.

Nå har jeg noe tilleggsting i tillegg til seteleie, men jeg fikk inntrykk av at det til dels var den gravides avgjørelse. Det var hvertfall ikke noe problem for meg.

• 2 uker senere...

Jeg fikk ks pga seteleie ved skien sykehus. Men det var ikke bare bare. Jeg måtte grine meg til det. Jeg fikk det pga angst for å føde i seteleie. Ks dato ble satt opp til dagen før termin, slik at jenta mi skulle ha mulighet til å snu seg. Vannet mitt og riene begynnte 9 dager før planlagt ks, men jeg fikk snittet fordet da de leste journaalen min. De sa de hadde mange setefødsler der, nesten en i uka, og at det ikke var noe problem så lengebekkenet var stort nok, og babyen av "normal" str. Men jeg ville absolutt ikke!

• 2 uker senere...

føler jeg har det ganske likt med deg, alt bare knyter seg og spennes i kroppen med en gang jordmor prater om setefødsel...prøver å lese gode historier om setefødsel så jeg skal få litt bedre syn på det, men hjelper ikke....

skal faktisk ha time på skien sykehus på nyttårsaften, for ul og slik.. gleder meg til å få litt svar, men gruer jeg til å "mase" meg til ks, har en tendens til å si bare litt forsiktig i fra og det er sjelden bra nok....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...