Gå til innhold

Singel og IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er ny når det gjelder å skrive innlegg på forumet, men har vært "i kulissene" her en stund for å søke informasjon. Og informasjon har jeg funnet! Det er utrolig mye interessant og nyttig lesing her :)

Kort om meg; 41 år, enslig, har hatt noen få inseminasjoner og vurderer nå sterkt IVF.

Og så til mitt spørsmål: Dere som har reist til f.eks Danmark for IVF-behandling, har dere reist alene når der skal ha uttak/innsett, eller har dere reist sammen med f.eks. en venninne? Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at bl.a. en av klinikkene i sin informasjon (ifm uttak) skriver "Vi anbefaler, at du hviler dig resten af dagen, og ikke er alene." Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å reise ned dit alene jeg da, men kanskje jeg må revurdere dette...

Blir veldig glad om noen vil dele sine erfaringer og synspunkt med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass dårlig som jeg ble av uttaket, hadde jeg ikke satt pris på å være alene. Hadde nok klart meg greit nok, men det ville vært veldig lite trivelig. Jeg hadde til dels store smerter, var kvalm og svimmel og generelt slått ut resten av dagen og godt utover neste dag.

Men de aller fleste jeg har hørt om har ikke blitt spesielt dårlige av uttaket i det hele tatt, så jeg hadde nok bare en veldig uheldig reaksjon. Stort sett vil man sikkert være i grei form.

Mener også å ha hørt at det er en minimal risiko for skumle blødninger i etterkant, kan være derfor det frarådes å være alene. Men på et hotell vil man jo ha mulighet til å tilkalle noen om det skulle oppstå ting som krever lege.

Skrevet

Hei Enslig Svane :)

Jeg har vært gjennom to IVF og hadde ingen problem hverken med uttak eller innsetting. Hadde gått helt fint å vært alene for meg :) Jeg ble noe sløv den dagen det var uttak da, men ikke noe stort problem.

Skrevet

Hei igjen!

shute: leit å høre at du ble så dårlig etter uttak. Da skjønner jeg godt at du satte stor pris på at du ikke var alene der.

Jeg merker at jeg tenker litt slik som det du også skriver - at så lenge en bor på hotell er det fullt mulig å tilkalle noen om det skulle bli nødvendig. Og det er også ganske betryggende å høre at enkelte ikke blir spesielt dårlig i det hele tatt etter uttak.

hmm...jeg får vurdere det videre... Som dere helt sikkert vet så er det mye som skal vurderes, tenkes og grubles over i denne prosessen ;-))

Tusen takk for svar, begge to :)

Skrevet

Hei.

Jeg ble ikke dårlig av uttaket, dro rett fra klinikken med buss 10 min etter uttaket til en av byens kafe og storkoste meg. + Shoppet litt før jeg dro til hotellet for å slappe av.

Jeg dro ned dit alene, men hadde ei dansk venninne som stilte opp hvis noe skulle skje. Jeg la også igjen div telefonnr til noen her i Norge i tilfelle de kunne ta kontakt med Nordica/legevakten for meg (lurt å finne ut og notere de telefonnr som kan være til hjelp for deg). Jeg følte meg ganske trygg på hotellrommet, det er jo bare å be om hjelp fra resepsjonen hvis behovet for hjelp skulle være der. Jeg tror det er sjelden at man må ha akutt hjelp etter IVF. Nordica tilbød seg å ringe etter drosje etter uttaket, noen kan føle seg groggy etter bedøvelsene og da er det lurt å takke ja til det.

Etter IVF og ca halv times akupunkturbehandling dro jeg rett til flyplassen. Mao alt gikk fint for meg :-) Lyktes på første IVFforsøk, er gravid i uke 33 nå. Har vært gravid par ganger med inseminering, men mistet. Valgte å ta IVF pga en tett eggeleder, fikk folikler på feil side 4 mnd på rad. Ble altfor slitsomt og da gikk jeg like godt rett over til IVF.

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Hei,

Jeg hadde mitt første IVF-forsøk for en uke siden, og hadde ingen med meg. Det gikk helt fint. Skulle det være noe, er det jo som noen skriver her alltid folk på hotellet. Jeg følte meg trygg og hadde et veldig bra opphold:-) tror der er ganske todelt om en reiser alene eller har med meg noen. For meg er det mest naturlig å gjøre dette alene. Lykke til!

Skrevet

Hei ’satser’ og ’Sofia 40’ :)

Tusen takk for svar, gode råd og lykkeønskninger. Jeg ser at vi er omtrent på samme alder, og jeg må si det er både moro og oppmuntrende å høre at du lyktes på første IVF-forsøk, ’satser’. Jeg ønsker deg masse lykke til i den spennende tiden du står foran. Sofia, jeg krysser fingrene for deg og håper du lykkes denne gangen :)

Selv om det selvfølgelig er litt bekymringsfullt å tenke på at en kan bli dårlig etter uttak, så er jeg enig med deg, Sofia – for meg er det også mest naturlig å gjøre dette alene. Vil likevel spørre legen på klinikken om dette når jeg skal ha samtalen med ham, og så ta den endelige avgjørelsen deretter.

Lykke til videre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...