May-juli07+mai09 Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Jeg forventet at de gjorde mye jeg da.. har hørt at de hører på språk, ser på motorikk osv... men ikke med oss iallefall. De tok vekta/lengde som var: 11,6kg og han er 91cm lang, han var 3860g og 51 cm når han ble født. Hvor mye har deres vokst på 2år????
noLadyjustME Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Heisann.. Jeg har også hørt at de hører litt på språk, forståelse og diverse ting.. Vi har ikke blitt innkalt til 2-års kontroll enda her. Fikk dere innkallelse i posten? Mini her var forøvrig 3345g og 54 cm når han ble født, og har målt han her hjemme rundt 2 år og er nå 14.8kg og 90.5cm.
*Biola* Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Vi har ikke fått innkallelse.. Tok dere kontakt med helsestasjonen selv?
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Jeg tok kontakt selv,men som jeg skjønte hadde de kommet til å sendt ut innkallelse! Vi var der denne uken,han fylte 2 i helga som var! De spurte om de forskjellige ting, syn, hørsel, språk, mat, soving+++ og leverte et skjema jeg hadde fyllt ut som jeg fikk av de i posten, og det var om hvilke ord og ting han kan og sånt! Og så sjekket de vekt og lengde så klart! Gutten min var 85,5 cm lang og hadde bikket 12 kg
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 vi fikk automatisk innkallelse i posten Alt gikk kjempe fint på 2årskontrollen. Både mini og jeg fikk skryt at helsesøster. Han ble undersøkt av lege og erklært frisk som en fisk Helsesøster tok fram ett trepuslespill med bilder av dyra på bondegården. Å så spurte hun hva de forskjellig dyra het, å lo godt da mini rettet på henne, fordi det ikke het pusen det heter katten Ellers så puslet han litt og vi snakket litt om hvordan han var. Hadde ikke noen spesielle ting å ta opp, så det gikk ganske fort. Hun syntes han var kjempe flink til å snakke og var overrasket hvor samarbeidsvillig han var. Hun skrøyt også litt av meg, å sa at det virket som jeg var en veldig god mor, fordi jeg snakket til han på hans premisser, og var flink til å lede han og forberede han på hva som skulle skje o.l. det var jo ekstra stas da Mini var 4140g og 51cm da han ble født. På kontrollen var han 12,5kg og 86,3cm
Kate77 Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Det er veldig vanlig rundt omkring å ha 2-års kontrollen et par måneder etter toårsdagen fordi det ofte skjer veldig mye med språket rundt to. Skal sendes innkalling automatisk, det gjør de i allefall her. Men om du er i tvil kan du jo bare ringe til helsesenteret og spørre.
Raych Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 På 2 årskontrollen her ble det fokusert både på språk, språkforståelse, motorikk etc. Jenta vår var 90cm og 15.3kg. Da hun ble født var hun 3200g og 49cm:))
*smula* Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Gutten var 92 cm og 13.9 kg (2 år og 2 mnd). Det var mest fokus på språk, språkforståelse (hun hadde et skjema hun fyllte ut), motorikk, kosthold, tannhygiene og søvn.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Vår knert var 3225 og 50 lang ved fødsel... 2 års kontrollen var var/er han:) 12,7 kg og 88 cm lang... helt på gj.snittet.. Det var også mest fokus på språk, og vår får 2 mnd på seg hvis ikke må vi inn å få kartlagt problemene hans... han sier få ord, men har god språkforståelse... Er faktisk veldig fortvilt over dette, håper inderlig det løsner av seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå