Gå til innhold

trenger hjelp til valg av bil.

Meg,Vesla & Antonio:) + spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal kjøpe ny stasjonsvogn, mest sannsynlig brukt fra 2006 å frem. vi vil ha en med romslig bagasjerom, romslig plass til bilseter i baksete da vi kommer til å ha denne bilen når det kommer flere barn. foreløpig har vi bare ett barn i bilsete men det er besafe izi combi så det er ikke det som tar minst plass akkurat. å en som selvfølgelig er god på veien å en god motor. vi har sett på audi a4(tror eg det var) å volvo v50. noen som har noe om disse bilene? eventulet andre innvendinger om andre biler som vi ikke har tenkt på?

Skrevet

Subaru legacy eller outback.....romslig for 2 seter i allefall. likestorbagasjeplass som den stor Volvoen. Vinterbilen over alle vinterbiler. 4 hjulstrekk, antispinn og antiskrens. Veldig trygg og god bil. Slitesterk, lite reprasjoner har det vært på min og til de jeg kjenner som ha Subaru og det er flere venner, familie.... det vil si jeg kjøpte 1 år gammel bil, og har byttet bremseklosser og olje og pollenfileter....

En bil vær å sjekke ut synes nå jeg....og prøve kjøre....

Skrevet

Har ingen erfaring med noen av disse bilene, men vi har en passat stasjonsvogn.. riktignok gamlere enn det dere tenker på, men de har sikkert ikke blitt dårligere.. det positive med den er god plass til barnesete (har samme som dere) og ellers god beinplass både foran og bak.. og god plass i bagasjerom.. synes også den er god å kjøre :)

Skrevet

Jeg kjører SAAB 9-5 nå, men tror faktisk jeg hadde kjøpt meg en Ford Mondeo om jeg skulle byttet i dag. Har hatt 2 ggr Mondeo stv (1. og 2. utgave) og en Focus, i tillegg til en Citroen C5(merkelig bil med personlighet) og en Peugeot 406 (skranglekjerre)de siste årene før min venn SAAB'en kom i hus. Mondeoen er stor og god , ligger godt på veien og er en morsom bil å kjøre. God plass til 3 barneseter og masse bagasje, og ikke minst, har ALDRI hatt problemer med Ford.

Skrevet

vi har en opel vectra 2008 modell, kjempe fornøyd med den, stor og god plass til 2 barneseter, god plass til beina i baksete (ford mondeo noe mindre plass) stort bagasjerom, den er lengre enn mondeoen (7,5 cm faktsik) men ikke like bred.

for oss stod det mellom de to bilene når vi skulle kjøpe ny i fjor før jenta vår kom. vi har en hund så vi måtte ha plass til vogn og bikkjebur, i mondeoen fikk vi plass til buret og en emmaljunga egde duo ved siden av hverandre, men i vectran vi har så gikk ikke det med bagdelen, da hadde vi understellet i bagasjen og bagen i baksete (når vi hadde med bikkja da) men med sportsdelen går det greit, tar bae vogna på siden. bilen vår et utrolig god å kjøre, ligger godt på veien og vi har ikke hatt noe problemer med den. grunnen til at vi valgte vectran og ikke forden var fordi vi fikk den billigere og med mere utstyr.

venninda mi hadde audi a4, liten plass, fikk ikke den samme vogna som jeg har inn i den, det gikk vel, men skrapa opp vogna, ikke så god plass heller, hun bytta den fort ut. volvo har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Vi har Peugeot 806 og er veldig fornøyde. Den har plass til både hundebur og Simo vogn ved siden av hverandre i bagasjerommet. Og det er mer enn nok plass så jeg kan sitte mellom et maxi cosi-sete og et besafe izi comi-sete dersom vi er på lengre turer og det blir kjedelig for de små i baksetet. Dessuten er den litt høyere enn vanlige personbiler, så man har veldig god oversikt når man kjører. Finnes også som 7-seter, og det kan jo være kjekt når barne begynner å bli så store at de skal ha med seg venner.

Skrevet

flere?

Skrevet

Vi har Ford Mondeo. Anbefaler denne, stor og romslig bil. Audi A4 er myemindre. Vi får plass til 3 bakovervendte seter uten at de foran må sitte oppi frontruta:o) Er også stort bagasjerom, og bil er god å kjøre.

Skrevet

Har Renault Laguna som er helt genial. Spesielt god plass i bagasjerommet. Fikk plass til to Quinny'er inni der, mens venninden min i sin Audi A4 måtte ta av hjulene på sin vogn for å få plass til en!! (Quinny) hehe:)

Skrevet

mercedes, audi og vw er utrolig bra og fine biler=) jobber på en parkeringsplass så vi ser jo hvor langt bilene går her og mercedes er de som motoren går lengst på og som du får igjen mest for hvis du skal selge den... sånne typer er kjempe bra plass i tillegg=)

http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=stasjonsvogn&CAR_MODEL%2FMAKE=785&YEAR_MODEL_FROM=2005&YEAR_MODEL_TO=2010&CAR_MODEL=3775

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt en 05-mod bmw 525 (diesel) stasjonsvogn og den får du i alle fall mye plass i. God motor og god kvalitet. Kjørte nettopp en 09-mod av samme typen og den var ikke merkbart bedre i alle fall. Vi har foreløpig babysete (snart izi combi) + beltestol til eldsta i, mannen min er 190 og han kan sitte foran både babystol og beltestol. Vi hadde samme type bil bare 94-mod før, og da kunne han greit sitte foran izi combien, selv om det helst bare var når han trengte kjørepause eller på kortere turer. Antar at det i alle fall ikek er noe mindre plass i den nye.

Skulle jeg hatt noe annet hadde jeg nok sett nærmere på en vw eller audi :o)

Skrevet

Hei

Vi hadde en Audi A4 da vi fikk vårt andre barn og byttet den fort ut med en større. Den er trang i baksetet slik at det er dårlig plass til to bakovervendte seter hvis det er aktuelt. I tillegg, hvis dere planlegger flere barn er det ikke plass til tre barneseter(fremover el. bakover) i bredden. I tillegg er bagasjerommet lite.

Volvo v50 vet jeg ikke noe om.

Anbefaler å se på større biler. Uansett om det blir stasjonsvogn eller større dere går for til slutt vær obs på avstand mellom bakseter og fremseter og tenk på om dere ønsker å ha plass til tre barneseter bak eller om det holder med to. I tillegg er det viktig å tenke på utformingen av bagasjerommet. Like bagasjerom kan være veldig forskjellige i bruk.

På stasjonsvogn så kan jeg anbefale sikkerhetsnett.

Skrevet

Vi har volvo v70. Stor og god bil med masse plass! Har 2 izi combi i baksetet og det går veldig fint:) Ville heller gått for v70 enn v50.

Lykke til med valget:)

Skrevet

vet du om det er veldig stor forskjelle på v70 og v50 med tanke på bagasjerom og eventulet izi combi bakovervendt?

Skrevet

dytt

Skrevet

Vi har nylig kjøpt oss toyota avensis 2006 modell, diesel.

Er kjempefornøyd med bilen, den er både driftsikker og fin. Vant testen over de beste familiebilene.

Jeg føler vi har god plass i baksetet, har en som har stort barnesete og ei som sitter på pute, har ikke tenkt over om det er god plass til et 3.barn men det tror jeg.

Lykke til

Skrevet

Styr unna renault laguna, peugeot og andre franske bilder, drittbiler.

Vi har en renault laguna også og det har vært så ufattelig mye tull med denne bilen, har påkostet så mange reperasjoner, nylig 12000kr..igjen

Skal kvitte oss med den fortere enn fy.

Skrevet

Vi har passat stasjonsvogn. Ein av grunnane til at vi kjøpte den var god plass og bra motor. Er kjempe fornøyd med den. Både eg og mannen har lange bein, likevel er det god plass til voksne/barneseter bak. bagasjeplassen er ogå veldig romslig. I tillegg får du plass til 3 barneseter bak. Skal du ha ei romslig bil, er passat noko å sjå på.

Vi har sett på ford s-max, men den er dyr og virka veldig bra.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi har Subaru Legacy. Og som ei over her skrev så er det bilen over alle biler. Vi prøvekjørte mange biler på vinterstid før vi bestemte oss. Den kostet mere enn de fleste biler, men den sitter som støpt på vinterføret! Vi fant ut at det var det verdt! Har ikke angret en dag på det valget.

God plass til 2 seter og vogn i bagasjen der :-)

Anbefaler dere å prøve en slik!

Skrevet

takk for mange gode svar;) vi skal se oss litt rundt på de forskjellige bilene så får vi se hva det bli til.. aller helst vil vi ha volvo v70 men den er jo ganske så dyr:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...