Gå til innhold

Manduca eller Meitai? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå funnet ut at jeg vil begynne å bære ho mer. Ho er snart 4 måneder og vil bare opp og se. Har Babybjörn, men synes det er tungvint å bære på magen hele tida. Dere som bærer masse hva anbefaler dere?

Setter pris på alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt subjektivt dette, siden jeg kun har prøvd Manduca. Jeg kan hvertfall fortelle om hvordan den er, men hvilken av de to du vil ha det må du finne ut av selv :)

Det praktiske er at den har spenner, slik at den er lett å ta av og på. Den sitter veldig godt og stabilt med vekten på hoftene og polstrede skulderstorpper, og er lett å bære. Den funker like godt på magen som på ryggen. Når du bærer på magen er det mest komfortabelt å bære med stroppene i kryss på ryggen. Når du bærer på ryggen er den som en ryggsekk. Det er relativt lett å få barnet på ryggen ved å plassere det på magen, holde begge stroppene med en hånd foran barnets hode og snu barnet over på ryggen ved å dytte rundt hoftebeltet. Len deg framover mens du justerer skulderstroppene så ligger barnet trygt. Det krever litt trening med en annen person tilstede, samt at du kan bruke speil så ser du bedre. Jeg fikk det ganske raskt til, og mini synes det er morro når jeg snurrer han rundt.

Grunnen til at vi kjøpte Manduca er at vi trengte et alternativ til bæremeis nå når mini er for liten til det. Vi går mye turer i skogen og på fjellet, og da er det ypperlig. Den er også veldig god til bybæring. Vi har nettopp flyttet fra 4. etasje uten heis, så det var godt å ha noe å bære i da når armene var fulle av handleting.

Jeg tror MT også er veldig behagelig å bære, men fordelen med Manducaen er nok at den er raskere å få på og av. Noen som bruker MT får komme med fordelene om den :)

Skrevet

Bruker MeiTai etter å ha prøvd både det og manduca i butikken. Jeg vil anbefale at du får prøvd begge deler da det er individuelt hva som føles best å bære (enten i butikk eller på bæretreff). Jeg syntes MT var best, brede stopper, lett å justere hvor høyt babyen sitter, babyen sitter mykere enn i Manducaen syntes jeg. Lett å ta på (syntes faktisk det var lettere enn Manducaen i butikken, men alt er trening selvsagt), lett å justere om babyen sitter langt nede eller litt høyt oppe, enkelt å få på ryggen med litt trening.

Som sagt, prøv begge deler. Hvis du bor i Oslo, ta med babyen og besøk Bæreglede i Bidenkapsgate, der er de superhyggelige og hjelpsomme :-)

Skrevet

Hei :-)

Jeg elsker Manduca!!! Har ikke noe dårlig å si om den, bortsett fra at den ikke er så kul ;-)

Ellers er disse Mei-taiene veeeeldig kule:

www.titt-tei.no

Vi får en sånn nå om litt og jeg gleder meg villt!!!!!

Skrevet

Pappa er klart manduca fan og stilt inn til han. Jeg er meitai fan fordi den slipper du å stille om hver gang du feks har på deg forskjellige klær.

Anbefaler kansje manduca hvis jeg må velge. Har sydd min egen meitai så har ikke prøvd de du får kjøpt. Kansje du kan sy en eller har noen som kan sy? Ikke vanskelig, men tar litt tid. Den øverste fulgte jeg.

http://tettinntil.creocommunico.com/pages/sysiden_abc_Smula.php

http://tettinntil.creocommunico.com/pages/sysiden_abc_Ulla.php

Skrevet

Jeg har ikke prøvd manduca, men er veldig veldig fornøyt med MT. Du kan bære på mange forskjellige måter, foran, bak, siden - samt mange forskjellige knytinger. Den varer _lenge_, og tar liten plass i stelleveska. Bo veier 10 kg, og jeg bærer han fortsatt på magen, uten å bli sliten eller få vondt noen steder.

Det finnes jo veldig mange forskjellige MeiTai også da. Vi har babyhawk - en litt større variant er toodlerhawk, tror kanskje jeg ville gått for den, så varer den enda lenger ;)

Skrevet

Har både BB og MT..Sjonglerer litt:))

Kjøpte min MT hos beape.com

Skrevet

Manduuuca! hehe, genial sele for meg ihvertfall, som hater knyting og er en stoor kløne når det kommer til slike ting. Klikk klikk og selen er på. Kan brukes opp til 20 kg, og mange foretrekker Manducaen fremfor bæremeis etterhvert som barnet blir litt større. MeiTaien er jo også god, så det blir vel en smakssak. Innbiller meg kanskje at mange pappaer foretrekker Manducaen fremfor Meitaien? Litt enklere liksom, uten knyting og slikt!

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Har nå kikket litt rundt, men jammen ikke lett det her. Har veldig lyst på MT så får ta en tur i tenkeboksen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...