Lipsy Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Ble litt inspirert av det forrige innlegget om Posthallen kafe.. Dere som har erfaring; hvilke kafeer kan dere anbefale som barnevennige (da tenker jeg på fra ca 0-3 måneder) i sentrum og Oslo vest?
Squirrel79 Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Det er ikke lett i Oslo det der med kafeer som er barnevennlige, hehe. Men jeg syntes faktisk det var lettere før mini begynte å sitte i barnestol. Nå er vi avhengige av å finne steder som har barnestol når vi skal på kafe. Våre anbefalinger fra 0-3 måneder: Cafe Sør på dagtid før de begynner å spille høy musikk. Der er det sofaer som barnet kan legges på mens du spiser/drikker. Vet ikke hvordan de stiller seg til å ta med vognbag inn, men regner med det er ok. Cafeen ved inngangen til Steen & Strøm. Her går det an å finne bord hvor du kan ha vogna ved siden av. God mat har de også. Dattera til Hagen: Her går det fint å sitte i bakgården, eller ta med vognbag inn. OM du kommer midt på dagen så kan du være heldig å få en av de tre bordene med tilhørende sofa. Bugges eft i Markveien er veldig barnevennlig både for babyer og større barn. Der er det masse sofaer, samt barnestoler. Veldig god mat har de også. Det er ikke lov å ta med vogna inn, men vognbagen kan tas med. Chocolat er også barnevennlig for små barn på dagtid. Der tillater de å ha med barnevogn inn. Den ligger i St. Olavsgate. De har kjempegode kaker, samt en veldig allright lunchmeny. Kaffe og bar ved Youngstorget er også veldig barnevennlig. Her er det heller ikke lov å ta med vogna inn, men vognbagen kan tas med. Bakeriet Nordby i første etasje på Glasmagasinet er også veldig greit, for der er det god plass til vogn, og de har barnestoler. Håper dette hjalp.
Ranni Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Det var her jeg fant Posthallen nevnt: http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article208129.ece Jeg har vært et par ganger på United Bakery på Majorstua og har da kunnet ta med vogna inn (har hørt at noen ikke har fått lov når det er veldig fullt), men det er veldig dårlig akustikk der så det blir veldig bråkete. Ellers fikk jeg ta med vogna inn på Wayne's Coffee ved Vika Terasse, men da hadde vi flaks og det var få gjester der. Uteserveringen på Bacchus er fint hvis det er varmt (snart ikke aktuelt lenger). Kafé Caffé i Parkveien er koselig, men ikke plass til vogn inne. Hm, det var det jeg kom på i farten :-)
Lipsy Skrevet 19. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2009 Wow, her var det mye å velge i! Supert, tusen takk for tipsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå