Gå til innhold

Noen her som har erfaring med progesteronkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her mottas alle tips og råd med åpne armer, og nå lurer jeg litt på om jeg skulle prøve progesteronkrem fra helsekosten. Ser i bruksanvisningen at det står at det kan hjelpe egget til å feste seg etter en befruktning, men så ser jeg på selve flaska at det står at man ikke skal bruke det om man prøver å bli gravid.....?

Noen med erfaringer?

Skrevet

Jeg bruker denne kremen.

Den har jo ulik bruksområde, om du skal bruke den for å bli gravid, skal man begynne rundt el og fram til en eventuell menstruasjon. Om du blir gravid skal man bruke den frem til 12 uke, da tar morkan over progesteron produksjonen og lager plenty selv.

Jeg ble gravid andre syklus med denne, hadde da prøvd mer eller mindre mellom 4-5 år.

Desverre endte svangerskapet i Sa i uke 6.

Bruker kremen nå i håp om ny graviditet, har ennå ikke fått mensen etter Sa, så man er visst veldig fruktbar da.

Det er en hypotese om at noen kvinner mister tidlig eller ikke klarer å bli gravid fordi det blir for lite progesteron. Et plutselig progesteronfall kan føre til spontanabort, derfor kan denne kremen brukes som en støtte til kroppens egen hormonproduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...