Elskeråværemamma Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Og er et planlagt ks vondere i ettertid enn et haste-ks som blir tatt etter forsøk på fødsel?? Hørte idag av fagpersonell (sykepleier) at dagene etter ks nr 2(planlagt) er langt værre enn etter et hasteks som blir tatt etter fullt forsøk på fødsel. At kroppen er så full av endorfiner etter rier mm at en kjenner mindre smerter etter et haste-ks. Var nettopp også på et besøk og hørte ei som hadde erfart nettopp dette.Jeg var nemlig svært sprek etter mitt haste-ks, følte jeg kunne gå en mil på tur om jeg ville (noe jeg nesten også måtte da dattera mi fikk infeksjon og ble plassert i andre enden av sykehuset. Jeg gikk hver 3. time hele døgnet i 6 dager og ammet henne mm. De hadde ikke ledig rom til meg i nærheten av henne).... Håper jo å være i omtrent like god form denne gangen )
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 jordmoren sa til meg før jeg tok keisersnitt ,hver snitt mer ,mer smerter. Og det var sånt. Jo mer snitt du har jo verre er det ,heldigvis kunne man få Morfin på sykehuset så jeg tok den i tre dager og smertene 4 dagen var mindre . Men man får mye etterrier ,det fikk jeg i vedfall helt forferlig uffffffffffff
mamman til minin Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg har bare hatt ett snitt (planlagt) og hadde lite problemer i ettertid. Det er jo bare å fore på med smertestillende hvis det blir vondt. Etterrier hadde jeg en del av, og det var ikke noe særlig. Visstnok blir det værre for hvert snitt, men jeg tror ikke såret skal bli vondere for hver gang. Akkurat den delen handler nok en del om flaks/uflaks.
T-girl Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg har hatt 3 ganske tette snitt (innen 4,5 år) Og kan med hånda på hjertet si at smertene har vært SMÅ. Etter 1. snitt merket jeg veeeeldig lite. Hvis du leter litt lengre ne'ppå siden så finner du mine erfaringer under "SLIK kan du få KS"... Etter 1. snitt dro jeg hjem dag 5. Med nyfødt hærlig frisk & fin baby... omtrent ikke vondt.. husker jeg bar hjen 2*10 (eller var det 15...) kg's hunde-for-sekker 10 dager etter KS... glemte meg helt vekk... Etter snitt 2 hadde jeg nok litt etter-rier, men kombinasjonen Ibux/Paracet tok knekken på smertene.Dro hjem dag 4, trodde jeg ville bli lengre (enerom & full service). Da dro jeg hjem til meg, en 1 1/2 -åring - og mannen. Som noen dager senere dro uti Nordsjøen på jobb... Gikk BRA!!!! Etter snitt 3 hadde jeg nok "luft-vondt" - en uæææ-smerte rundt ene skluldra 1/2-1 døgn, men igjen; Ibux/Paracet tok vekk det værste - og denne gangen dro vi hjem DAG 3!!! Og igjen - etter noen dager var mannen ute på jobb igjen (12 dager vekk) - men det gikk SÅ BRA!!! Tror ikke SK er særlig værre enn vaginalø fødsel.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå