Gjest Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Er det noen som har brukt cyclogest, progresteron(?) eller noe lignende? Er interessert i å høre om det er noen andre som får veldige graviditetssymptomer på dette. Mine er: - Ømme, "hovne" pupper. - Stikkinger i sidene. - Trykk midt under navelen. - Står opp 2 ganger pr.natt for å tisse. - Hoven nedentil. - Hadde sterke menssmerter i natt. 10min.så var det over. - Vond rygg. - Strekking av livmor. Føles sånn.. Er på rugedag 7 bare så jeg synes det er litt tidlig... Kan det være gonal-f, orgalutran, eller ovitrelle som gjør det?? Har sluttet med det da. HJELP, jeg blir gal!!! Vet jo ikke om det er vits i å være glad elle noe, om dere skjønner...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 hei dette er mitt andre forsøk og cycloesten gir samme symtomer som en evt graviditet så du må nok smøre deg med tålmodighet litt til selv om det er pyton vanskelig!! det kan selvfølgelig være pga graviditet men som sagt begge deler er mulig her...
Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Sier du det ja.. Så ikke hyggelig! Jaja, får vente litt til da. De har jo egentlig sagt det på sykehuset, men forstod ikke at det kunne være så likt. vente..vente...;-) Håper det vil funke for dere denne gangen!!! Du har jo ventet lengre enn meg, så jeg skal ikke syte mer! :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 HEHEHE:)) ja hadde litt symptomer jeg også men ikke alle de der du sier! men jeg begynte å blø på rd 10 da:( spottet litt rd9 først.... denne gang har jeg fått ekstra støtte i form av pregnyl i tillegg til blodfort.og cyclogesten..pluss at eggene var bedre kvalitet og det er vel det viktigste:) lykke til til deg..nå er jeg spent;)når kan du teste?
Gjest Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Alt de finner opp som de kan putte i oss. Helt fantastisk egentlig.. Skal egentlig ta test den 24, men vet ikke om jeg klarer å vente helt til da. Kan jo kjøpe 2pk. så kan jeg ta en på søndag/mandag. Søndag er litt tidlig, men på mandag er det jobb... Når skal du ta testen da?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 ja helt utrolig men er lykkelig for at jeg lever i denne tiden og ikke for 50 år siden da det ikke fantes noe hjelp.... jeg skal ikke teste før 1 oktober jeg.leenge til men har bestemt at jeg ikke skla teste før denne gangen..plaget livet av meg selv sist med masse testing... hold oss oppdatert innpå her da;))
Gjest Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Huff det var lenge det!!! :-/ Klare du å vente så er du god altså! Skal på apoteket i morgen. Må kjøpe ett eller anna som kan få ned hevelsen inni det mørke, triste hull..;-) Er jo snart helt tett. Det ville nok skuffe min mann. Ha ha ha :-)) Skal gi lyd om hva som skjer ja. Med testen altså..! (rødme)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 jo jeg SKAL vente denne gang!!*se mot badet og lengter etter å tisse på en pinne*hehehehe:))) skal være sterk denne gangen...er jeg heldig så slipper jeg se rødt før den tid og enda lengre;) hehehe...av ren nysgjerrighet hva kjøpte du på apoteket?hihihihi:))
Gjest Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Ja nå kan du lure nå. :-) Det vart en kun en quick respons-test. Prøvde å forklare hva jeg trengte, men hun skjønte jo ingenting. Med litt høyere og hissigere stemme forklarte jeg det en gang til, men nei. Hun hadde ikke hørt om det. Ringte sykehuset for å få et navn på denne evt. kremen, men da var det en annen dame som svarte og hun hadde heller ikke hørt om det. Så da får jeg bare sitte her og gro igjen... Møtte jo halve jobben på denne lille turen og da.. Typisk!! :-/ Hvordan er formen din nå da?? Støl?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 hehehhe:)) ler høøyt!! fin fortelling du hihihi:)) du bor på en liten plass antar jeg?*klø seg i hodet* men hva er det som gjør at du gror igjen:)? fra uttak eller cyclogest som gjør det eller?? jeg er litt igjengrodd jeg også men det er fra utak at jeg er hoven...tror ikke jeg var sånn sist(?)hadde problem med å få fingen ut igjen første gange jeg satt cyclogesten hin dagen hahahaha:))) vakuum *FNIIISE* nå er formen fin men det stikker og gjør små vondt der nede en plass sånn innimellom..kan ikke løpe for å si det sånn det er ubehagelig.... stikker her og der men det er bare på ene siden liksom litt ovenfor skam benet også litt i rumpa kjennes det ut som *rødme* ikke vondt men ikke noe jeg har til vanlig for å si det sånn....men har som sagt vært sånn siden utak men mindre og mindre for hver dag...men ikke støl i mage lenger:)
Gjest Skrevet 19. september 2009 #11 Skrevet 19. september 2009 Liten og liten... 10-15 tusen stk. 300 ekstra etter asylmottaket kom.. Hahaha Flaut å komme til legen med en finger oppi .... Ekstremt godt trente knipemuskler. :-)) Kunne laget komedie av dette her: Emmy! Skjønner ingenting av denne cyclogesten. Etter noen dager med den så bare este det opp. Lurte på å bruke den i pizzadeigen. Blei så forbanna når det gikk hull i den hver gang jeg kjevlet den ut. Heiv den i gulvet i villt raseri. (Gjør ikke sånt til vanlig) PSYKO!!
lola80 Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Første uken hoven i underlivet, stikkende følelse, ømme pupper, ekstreme humørsvingninger. Deretter avtok det mer og mer uken etter. Gjennom de 2 ukene på Cyclogest var jeg utrolig lett antennelig i humøret, irritert og ble sint og frustrert av lite. Ønsket å være alene, samtidig som jeg ville ha oppmerksomhet og nærhet av mannen min. Ekstreme påkjenninger i kropp, følelser og tanker. Urasjonelt til de grader. Godt å være ferdig med Cyclogesten nå!
Gjest Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 He he. Godt det fins andre også... :-) Kan jeg spør hvordan det gikk?
lola80 Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Negativt igjen hos oss:( 7. forsøket inkl bonusegg. Kjempefortvilet og oppgitt. Flere forsøk igjen, men en blir jo mer og mer redd for at det ikke skal klaffe.
lola80 Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Lykke til videre til Spøkelset. Krysser fingrene for at det blir positivt hos dere:) Til tross for skuffelse, er jeg glad for å være ferdig med Cygl.(Progestan)-perioden. De er GRUSOMME.... - kjenner ikke en som ikke har sluppet unna emosjonelle og fysiske symptomer. Det er nok helt normalt, mye som kroppen er gjennom. Neste gang frister det å flytte til en ødeøy midlertidig under Progestan/ Cyglogestperioden hehe.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Synes faktisk at sykehuset kan opplyse om sånne ting. Har knapt sett gubben de siste dagene.... :-/ Staten burde sponse oss en tur til et eksklusivt spa-hotell i sydligere strøk i denne perioden. Er helt sikker på at det hadde hjulpet!!! :-)))) Synd det ikke har funket for dere enda! :-(
Gjest Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Vet du forresten hvorfor cyclogesten renner ut igjen? Gjorde det litt før også, men nå virker det som alt kommer ut igjen støtvis. Har jeg fått nok liksom?
lola80 Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 Kjenner ikke til dessverre, men regnet med det var overskudd eller kapselen som skal ut igjen. Kroppen tar vel opp det det skulle trenge? Har lest flere steder at det kommer ut både i større eller mindre deler, både litt til visse tider av dagen alt etter innsett av kapselen, til støtvis gjennom dagene. Det er nok helt normalt. Ser ikke fram til neste gang på Cyclogest eller Progestan, men det er jo nødvendig, så får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hadde faktisk glemt ut hvor ille det var fra første gang til denne gangen, ble kjapt påminnet for å si det slik - både meg og mannen min. Godt det er kun 14 dager, men hører jo om andre som har det videre de første månedene gjennom positivt resultat/ de første månedene som gravid enten på IVF eller naturlig måte.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 Finnes det ikke noe annet man kan ta da.. Synes å ha lest om noen som tar en slags sprøyte. Men det er vel mest sannsynlig at det er psyko-middel i den også. ;-)
MK73 Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Jepp, kroppen tar opp det den trenger - så kommer restene ut litt "stykkevis og delt". ...ja, i begge graviditetene mine har jeg fortsatt med Cyclogest i første trimester. Ellers så er det jo noen av oss som er heldige og slipper unna de fæle hormontroll-effektene. Jeg har hatt fæle bivirkninger av sprayen, men progesterontilskuddet er ikke så ille - kun fysiske bivirkninger som fint er innenfor tålegrensen min.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. september 2009 #21 Skrevet 21. september 2009 hvordan går det med deg spøkelset?? hever du enda? hihihi:) kremt.. her kommer det stykk vis ut igjen også...noen dager mindre enn andre..kroppen suger til seg det den skal sies det..jeg tar den når jeg legger mg og ti min før jeg står opp..bare sånn for å ha gjort det liksom for da blir pillen liggene langt oppi der og gjøre jobben sin litt før jge fyker rundt om...ihvertfal er det sån i mitt skrulle hodet;) nå husker ikke jeg så godt fra sist men ALLE symptomer fra cyclogest er borte vekk denne gang??!! hadde pitte pitte bitte litt ømme pupper hin dagen...hmmm...hvor lenge går man på de før evt bivirkninger kommer?? husker ikke fra sist men hadde ømme pupper så det holdt fram til rd 9 da ga det seg og rd 10 kom tr..hyyyyl:(((men husker altså ikke når det begynte å bli ømt sist...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. september 2009 #22 Skrevet 21. september 2009 du spøkelset?... tror du du kunne lest tråden "ikke for å tråkke noen på tærne men?":))))
Gjest Skrevet 21. september 2009 #23 Skrevet 21. september 2009 Nei du, det stoppet visst opp litt. Heldigvis!!! Ellers har jeg vært halvkvalm de siste 3 dagene, vond i ryggen. Ikke i korsryggen, så vet ikke om den teller.. he he. Sur og ufordragelig. :-)) Fått tilbake stikkingen. Men alt dette betyr jo absolutt ingenting. Bare lureri! Med meg så kom bivirkningene med det samme tror jeg. Var litt øm etter uttak,så var nok mest det de to første dagene i hvert fall. Nå er de ikke alle som får noen bivirkninger av det. Lest om de som ikke kjente noe, bare pisset på staven og vips-positiv. :-) Heldige de!!! Vanligvis så reagerer jeg ikke på noe. Tåle det meste. Så hadde ikke forventet dette. :-((
L757 Skrevet 21. september 2009 #24 Skrevet 21. september 2009 Første gang på Progestan var forfærdelig. Tok til tårer rett som det var, blandet med et kjempetemperament og deretter oppgitthet og frustrasjoner fordi jeg ikke forstod hva som skjedde med kroppen. Fysiske symptomer var greit, det hadde jeg ventet da det gir "falske graviditetssymptomer", men at humøret skulle svinge slik var jeg ikke helt forberedt på. Har 3 kolleger som er opp i samme situasjon og alle har reagert kraftig på Progestan, Cyglogest og/ eller Crinone. En med kronisk kvalme og oppkast, samt tåler ikke synet av mannen sin, klarer ikke gå på jobb og bare ligger i sengen. Hun andre har vært veldig emosjonell, gråter mye og overreagerer på alt - fra filmer, nyheter til en lett uenighet. Er kranglete og grinete hjemme og sliten, slik at samboer må ta mye mer av ansvaret for barnet deres i denne perioden. Siste kollega klarer ikke få i seg mat, har stort temperament og er aggressiv for det meste og vil helst ønske sin samboer på andre siden av jordkloden. Så det er mange som har ulike bivirkninger/ reaksjoner på disse medikamentene. De jeg kjenner til som har vært eller er i prøverørfasen har alle fått tilnærmet like symptomer fysisk i fht "graviditetssymptomer".
Gjest Skrevet 21. september 2009 #25 Skrevet 21. september 2009 Tror dette er lesestoff for mannfolka våre. Da ser de at det ikke bare er deres kjerring som er sånn. hehe Vi må lide litt for lykken så da får de bare lide med oss! ;-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå