Gå til innhold

Kan min 5 år gamle datter sitte foran i bil med airbag både foran og på sidene i bilen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

_Hun sitter da i en forovervendt sete (BeSafe hvor en bruker vanlig bilbelte for å festes med). Vi har en Ford Focus 2006 modell.

Min datter får lov av min mor til å sitte foran i passasjersetet i deres bil en Ford Focus med en eldre modell enn den vi har. De har airbag i foran i bilen og ikke på sidene.

Noen som har peiling hva som er lovlig???

Fortsetter under...

Skrevet

Det er faktisk veldig farlig. En airbag er ment til å beskytte de over 140 cm. De kan få store skader dersom denne utløses når man er liten. De sitter med bena rett ut og når du da får en airbag rett ibena er store indre skader en høy risiko.

Skrevet

Jeg forstår. Da er ikke det noe lurt å fortsette med. Jeg vil tippe at datteren min nå er ca 110 cm og da tror jeg vi holder henne unna å sitte foran i bilen og samtidig sier det til min mor så hun ikke fortsetter med det. Har i det siste sett flere som sitter foran i bilen av barn på min datters alder i nærområdet og de er på høyde med min datter. Så tydelig at kanskje ikke alle er klar over det....

Skrevet

Airbagen utløses med sprengstoff og kommer ut i en hastighet på ca 300 km/t, så foreslår at alle venter til barna er minst over 140. Litt dumt å overleve krasjet, men dø av skader fra airbagen.

Ser mange som henter barna i bhg lar dem sitte framme, de bor gjerne i nærheten, men likevel.

Det er andre måter å skjemme bort barna våre.

Hvis de ikke vet at det går an, så spør de heller ikke om å få lov.

Annonse

Skrevet

Det er flere biler som kan koble ut airbagen fremme - mannen min bestilte dette som ekstrautstyr på sin firmabil, og det hender datteren vår får sitte fremme når vi skal på tur og det er et puslespill å få alle inn med barnestoler og det hele. I gamlebilen vår var det ikke airbag på passasjersetet foran i det hele tatt, så jeg hadde babysetet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...