Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Dagen i dag: 06.00 40ml MME kl. 09.30 90ml MME NÅ: Vil IKKE ha... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å drikke mer. Han er 3,5 mnd og snart 7 kg. Spytter ut flaska med EN gang! Skal sies at han drikker 200ml før han legger seg kl. 19 om kveldene, men dagene er helt tullette... han drikker også en gang om natten ca 100ml Han BØR få i seg mer enn dette, men han er ikke sulten om dagen,,,
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 ååååh, ja jeg sliter også med denne flaska gitt! Imidlertid får jeg i han mellom 120-160 ml 5 ganger i døgnet med myyye lirking. Beste flaska kl 22:00 da sover han. På dagtid fire flasker med bare tullball. Jeg kan ikke lenger sitte stille å gi han flaska, da spyttern ut. Må la han være opp ca 1 time før flaska tilbys (bortsett fra 07:00, da deler jeg måltidet i to). Det jeg gjør er å ta han i armkroken og bære han rundt i stue kjøkken gang, mens jeg holder på med flaska. Etter noen minutter suger han velvillig, mens han betrakter alt som henger på veggene. jeg går rundt og rundt til han har drukket opp og ryggen min verker og armene henger nesten "på knærne". Han er også 3,5 mnd og ca 7,0 kg. Får i seg ca 7-7,5 dl i døgnet, men føler det er i minste laget. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg med gode tips, men jeg trenger egentlig hjelp/gode råd selv før han begynner med grøt, kan sitte og drikke fra tutkopp (laangt frem til det). Gruer meg til hvert måltid, og nå skal jeg gi han et øyeblikk.....
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Gruer meg til hvert måltid, og nå skal jeg gi han melk OM et øyeblikk.....
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2009 Off dette er bare mas og tull med måltidene. Det er en kamp å få i han mer enn 100ml her. Han er fornøyd og alt og utviklingen er bra:) Godt å høre at jeg ikke er alene om dette iallefall. Storebror drakk opp det jeg lagte av MME uten å klage, bare fryd å gammen.... Dette er en annen type gutt jah!
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2009 Skal forsøke å gå med han rund tomkring hvis det hjelper:)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Ikke sikkert denne travinga hjelper din baby, men hvis han er opptatt av sine omgivelser kan det være du greier å "avlede" han og lure i han melka. Vår gutt var en drøm i maten til ca 3 mnd, så måtte vi kutte ned fra 6 flasker/døgn pluss 3-4 ganger kosepupping til 5 flasker/døgn (med litt mer oppi) pluss et par ganger "kosepupp" (jeg pumper meg for det meste, gir ei flaske mme). Passer nå på at det går minst 3,5-4 timer mellom hvert flaskemåltid, og så har flasketutten stort hull slik at han får mye i seg den korte tida han gidder å suge. Denne gangen gikk det bra, han var søvnig etter badet, og var sulten. Sugde flasketutten helt flat til å begynne med. Vi travet rundt i rommet, rap etter 135 ml (varmer opp resten av melka), drikker så opp de resterende 25 ml. 160 ml er jeg veldig fornøyd med! Prøver så godt jeg kan å ikke presse han, men jeg gir meg ikke om han prøver å dytte ut flasketutten de første par minuttene. Er visst mest utholdende jeg da;O) Håper du finner en metode som virker for dere, denne matinga er til å bli lei av når småtten er så lite samarbeidsvillig!
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2009 Det er jo verdt et forsøk på å trave litt rundt:) Vi får se om det passer seg her:) Bra med 160! Så mye har min aldri drukket på dagtid.....snufs
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Men til gjengjeld har min aldri vært i nærheten av de 200 ml du kan få i din gutt om kvelden;O)) Nå sover min gutt og jeg skal snart på handletur bare mannen og barna dukker opp. Fint om du gir litt lyd fra deg når du har prøvd "trave og kikke "-metoden. Fint om andre også har sine tips å komme med til problemet med litt sugenekt/flaskenekt!
eplepeple Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Å jeg vil gjerne skrive under her! Snuppa mi er jo helt maken. Må lirke i henne. Hun er 4 mnd og veier 6 kg og er 65 cm lang. Hun er tynn! Men fornøyd og frisk. Hun spiser nok rundt 600 ml i døgnet og det er jo ikke mye. Hun har rett og slett ikke lyst på. I perioder er hun urolig under måltidene. Bare tull og tøys. Jeg har også gruet meg før måltidet pga stoooor frustrasjon. Men, de kan ikke alle være mathull he he med absolutt kjipt for oss mødre. Vi blir jo så bekymret.
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2009 Heisann! Da prøvde jeg trave og kikketrikset, og det funka:) Han drakk ca 120ml! Det var bare to timer etter at han drakk 100ml, pga vi skulle på langtur, så trengte en liten påfyll og den ble stor! I kveld har han drukket 160 til kvelds, så jeg er fornøyd. Vi får se hvordan morgendagen går... da skal jeg prøve trikset igjen! Eplepeple: Har du snakka med HS om det? Hva sa hun? Snakka med ei venninne og hennes datter var veldig småspist, da anbefalte HS å begynne med tynn tynn grøt ved 3,5 mnd alderen. Vet ikke om jeg skal vente de 2 ekstra ukene (til han bikker 4 mnd) eller om jeg skal prøve på tynn tynn grøt/velling. Vanskelig... Men han er fornøyd og frisk han her også, så det er vel dettet han trenger.. Takk for tips! Ble tungt i lengden ja, men verdt det:)
eplepeple Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 Ja har snakket med HS. Hun beroliger oss med at alt er innenfor normalen, både lengde og vekt. Hun er i nedre grense av vekta men helt fin. HS er super! Vi skal nok begynne med litt velling snart. Hun er mye våken om natten for å spise nå, så hun blir nok ikke skikkelig mett av melka. Virker som hun ikke orker å spise mye på en gang. Meeeen siden du har hatt god effekt av vandretrikset så skal nok jeg også prøve det hi hi )
vib83 Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Vi har det samme problemet med gutten vår, og det startet da vi begynte med grøt (gutten vår er nå 6 mnd)... Men han tar melk på natta og hvis jeg gir han melk i senga med en gang han våkner om morgenen, før jeg slår på lyset og snakker altfor mye med han=) Men han nekter melk etter grøt og annen fast føde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå