Tralala_O Skrevet 18. september 2009 #1 Del Skrevet 18. september 2009 Hei! Jeg har fjernet skjoldbruskkjertel i juni og hadde ønsker om å bli gravid når stoffskifte var normalisert. Det som skjedde var at jeg ble gravid før TSH var normal (TSH var ca 9 i starten) Nå vil TSH ikke gå ned, og jeg vet jo at man vil trenge høyere dose i svangerskapet. Men selv om jeg økte med 25 mg ville ikke TSH'en gå ned.... Så akkurat nå er jeg bare bekymra siden TSH er på ca. 20 og jeg er i uke 8. Jeg har lest artikler om evne, men ingenting er som erfaringer. Blir jo bare skremt av sånne store undersøkelser der alt kan gå galt. Blir heldigvis godt tatt vare på av endokrinolog og fast lege. Men de kan liksom ikke si noe for sikkert om hvordan d går (forståelig nok) Har noen tilsvarende erfaringer??? Har dere født og det har gått bra med barnet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140683163-lavt-stoffskifte-og-gravid/
Nitan Skrevet 25. november 2009 #2 Del Skrevet 25. november 2009 Hej! Jag tog bort skjoldbruskkkjerteln i November 2007. Går på kontroll 2 gånger i året. Är nu gravid i 6 veckan, 3 gången efter operationen. tog ett TSH prov staks innan jag blev gravid nu och det var på 0,2. Min läkare sa att jag inte behövde ta fler prover förän om ca 2 månader. tyckte det lät lite länge, vill ju att dom ska ha koll. Men om jag har förstått rätt så, om du ökar levaxinet så tar det en stund innan kroppen reagerar på det. Har genomgått 2 radiojodbehandlingar efter operationen. Och då ska TSH var så högt som möjligt så jag fick inget levaxin en månad innan jag gjorde behandlingarna. Så det tar tid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140683163-lavt-stoffskifte-og-gravid/#findComment-141041119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå