livk (nr.3 på vei) Skrevet 18. september 2009 #1 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg skal ha barn nr to i januar og har denne gangen blitt gravid med prøverør. Vi som har prøverør skal til ultralyd i uke 7 for å se om det er liv i magen, men min lege sender meg på ultralyd kjempeofte. jeg var i uke 7, 12 og den ordinære i uke 18. Skal på min neste ultralyd uke 27 og ifølge legen skal jeg på enda en til før fødsel. Jeg skjønner ikke helt vitsen. Er 28 år og har kun 1 barn i magen. I tillegg har jeg et problemfritt svangerskap. Må bare høre om det er kun meg som må så ofte på ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius og Jonas! Skrevet 18. september 2009 #2 Del Skrevet 18. september 2009 Du verden, det var mange ganger! Men det er nok sikkert fordi barnet er unnganget ved litt hjelp! Selv har jeg bare vært på UL 2 ganger (en tidlig på eget initiativ og en ordinær UL). Skal tilbake en gang til å november pga plassering av morkaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tremo Skrevet 18. september 2009 #3 Del Skrevet 18. september 2009 Var i uke 8 og 14 på eget initiativ (litt ugrunnet redsel for at det skulle være noe galt. Siden jeg har to friske barn fra før var jeg redd jeg ikke skulle ha så "flaks" det gikk bra også 3.gang!. Alt var bra, da;) I tillegg ordinær UL og en ekstra pga av hjertefeil i nær familie. Ellers ingen planlagt. Men jeg vil også tippe at du blir ekstra oppfulgt pga hjelp ved unnfangelse. Men det er da bare bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. september 2009 #4 Del Skrevet 18. september 2009 Bare en gnang... Men har bestilt 3D ultralyd om noen uker. Synes det gikk alt for fort på ordinæe UL og følte meg nesten litt snytt. Men førstemann brukte de god tid og forklarte mye. Denne gangen var det over på et øyeblikk.. Med nr en var jeg faktisk på UL tre ganger. Ordinær ul, en ekstra for å sjekke at morkaken hadde trekt seg oppover (lå langt nede på fremre vegg på ordinær), i tillegg fikk jeg ennå en for å sjekke vekst da de syntes han var så liten på den UL de skulle sjekke morkaken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 19. september 2009 #5 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har vært på fem hittil, og skal på en til om noen uker. Om det ikke hadde vært noe utenom det vanlige denne gangen, hadde det blitt to. Jeg får en ekstra for å sjekke om morkaken fungerer som den skal. Sist svangerskap hadde jeg rundt ti ultralyder. Men om alt er som det skal og du føler deg trygg, så kan du jo rett og slett høre med legen din om det virkelig er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veldig fødeklar Skrevet 19. september 2009 #6 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har vært på 3 ul så langt. Den første kom for å finne ut om det var mer enn en der. Så var det den ordinære, og bare noen få dager etter den måtte jeg ha en til fordi legen ikke kunne finne noe hjertelyd. Jeg skal på en til 13. okt for å sjekke hjerte til lillefrøkna. Har en gutt med hull i hjerte fra før og de ønsket å sjekke hjerte til jenta grundig når det var litt større enn ved 18 uker. med nr 1 hadde jeg vel nesten 10 ul. Da var jeg medisinert for epilepsi og fikk mye ekstra oppfølgning. Med nr 2 hadde jeg 3 ul. en tidlig for å se om det var noe der, så den ordinære og en rett før fødselen for å se om morkaka hadde flyttet seg. Denne gangen har vi fått beskjed om at vi med 90% sikkerhet venter ei jente.. men tørr ikke helt å tro det før vi har vært på ul den 13. okt. hvis det da er ei jente så blir jeg nok mer betrygget. Er liksom litt lettere med gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jurgita&runa&trym Skrevet 19. september 2009 #7 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har vært på 4 ul så langt. To første var i uke 8 og uke 14 på eget initiativ, så ordinær ul i uke 21 og en oppfølgings ul i uke 22. Skal komme tilbake litt senere i sv. første er vel uke28-29 og en på slutten så mye jeg vet. Oppfølging av hodet til lille skatt og siste pga lav vekt på føste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #8 Del Skrevet 20. september 2009 Skjønner at jeg havner blant de "unormale" som kun har vært på 1 stk UL, i uke 20. Jeg skulle gjerne kikket inn til ham hver dag, men prøver å la naturen gå sin gang og stole på at alt er vel. Har heldigvis vært i fin form og håper det varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå