Gå til innhold

hvordan går det med august-barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår har blitt 4 1/2 uke, og er stor og fin...de første ukene sov han hele tiden, og var veldig rolig når haan var våken.sov til og med opptil 7 timer istrekk på natta uten mat!

siste uka har han blitt mer urolig om kveldene, og sover ikke så mye på dagen lenger.har heller ikke disse lange øktene på natta, men maks 3-4 timer før mating.

regner med at dette svinger hele tiden, og at det ikke er noen fasit;-)

virker som han blir overtrøtt, så han må hjelpes med å finne roen.

men all skriking er glemt når han serverer meg verdens vakreste smil;-)

min førstefødte var aldri rolig som baby, og var våken nesten hele dagen, men hun sov fra 22-7 fra 6 uker...(men det er vel ikke vanlig).

hvordan er deres søte små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste jenta her i huset nærmer seg 6 uker nå. Hun har helt fram til de siste 3-4 dagene stort sett sovet, men nå de siste dagene har vi fått sett de nydelige øynene hennes i litt lengre perioder før de glipper og hun sovner. Jeg synes det er litt kjekt at hun har litt lengre våken-perioder, slik at vi får litt mer tid til å bli kjent med hverandre på og kose. Jeg har fått noen smil og gleder meg skikkelig til å få høre den herlige babylatteren. Da storesøstera lo for første gang strømmet tårene på, og regner med det blir grining denne gangen også. =)

Hun er ei veldig rolig og bedagelig frøken, sovner like godt på et teppe på gulvet som i vogna eller i fanget. Sik var ikke storesøstera. Hun måtte trilles for å sovne på dagtid, og stoppet jeg våknet hun med en gang. Dette resulterte i lange trilleturer hver dag i all slags vær, og svært god kondisjon på meg. =) Må innrømme at det har blitt litt mindre trilling denne gangen, siden lille jenta sovner der jeg legger henne fra meg.

På natta sover hun også godt, fra vi legger oss rundt 22-23 sover hun i mellom 4-6 timer før hun vil ha mat og så sover hun stort sett videre til kl er mellom 07-08.

Skrevet

Min skatt er en måned i dag! Han sover fremdels mye, men har litt lengre våkne perioder innimellom og er liksom ordentlig våken. Han smiler og kikker nyskjerrig på det som skjer rundt han ( han har to storebrødre så det kan gå for seg rundt han....) Han er heldigvis en fredlig og tålmodig liten gutt.

Skrevet

Mye samme her som hos deg :-) Veldig rolig første 2-3 ukene, deretter litt mer urolig noen kvelder og kortere soveøkter på natten (hun kunne også sove 5-6 timer uten mat, nå er det mer 3-4 timer). Hun er blitt flinkere til å sove i sin egen seng da, virker som hun har skjønt at hun skal sove der når det er mørkt, før fikk vi henne kun til å sove i vår seng. Har gått fra å sove en 20-22 timer i døgnet til 18-19 timer i døgnet, så sover fortsatt myyyye mer enn vi er vandt med. er også rolig og kan ligge for seg selv når hun er våken, litt i hvertfall, det er deilig :-)

Hun har også siste uken blitt mye mer sosial. smile har hun gjort lenge, men nå smiler hun ofte og mye, og noen ganger med innpust slik at det høres ut som hun ler. Hun er også begynt å "prate" litt med oss. Utrolig koselig! :-)

Skrevet

Miniskatten er straks tre uker (på søndag), og er en deilig liten baby! :) Han er veldig rolig (hvertfal i forhold til storebror som til tider virket helt utrøstelig. KISS?), men er likevel flink å si fra hvis noe er plagsomt.

Siste uka har han begynt å være ganske mye våken - både på dagtid og om kvelden når jeg vil sove... han spreller og gurgler og følger med på storebror som freser rundt :)

Han begynner å syns det er greit å sove i sin egen seng, men sover fortsatt store deler av natten sammen med oss.

Vi var på helsestasjonen og veide han i går. Han har gått opp ca 600g på disse ukene! Han har matvett og jeg har superpupp! Hurra! :)

Skrevet

Den lille go`gutten min blir 4 uker på søndag. Fy søren, jeg syns disse ukene her har rast avgårde.. Føles som om fødselen var i går.

Her er det veldig lite søvn. Han hyler alltid en stund før han sovner og han ta seg bare sånne små lurer på 15-30 min. Og om kvelden er han heelt umulig å få til å sovne i egen seng, han skal bare sove med puppen-noe som er veldig frustrerende til tider.

Jeg har prøvd å gi litt mme på kveldene for å se om han ble roligere av det, men han virket verken noe mer trøtt eller fornøyd. Så vi får håpe at det går seg til etterhvert :)

Ellers har han begynt å smile litt og det er VELDIG koselig :) Da glemmer jeg straks lite søvn og mye skriking..

Jeg var på helsestasjonen i går for å veie han og nå veiet han 4705 (Han var 4070 da han ble født), så han har lagt godt på seg ser det ut som :)

Skrevet

etter at jeg skrev dette innlegget har selvfølgelig godgutten sovet godt og vært fornøyd hele dagen;-)

har nok gitt litt for lite malt den siste uka, for igår ga jeg endel og inatt og idag morges har han bæsja MASSE;-)

så vi får se om det er det som er årsaken!!

han har jo vært så lugn at vi nærmest havnet i sjokk(etter en storesøster med KISS).

og han elsker å ligge å følge med på storesøster, og han kan tålmodig følge med på at mamma dusjer eller gjør husarbeid;-)

så nå er jeg spent på natta..søvn avler jo søvn, så jeg håper på en natt uten mye mating;-)

Skrevet

Min søte lille gutt er litt over 5 uker nå. Han var født 17 dager før termin og var ganske så liten, under 3 kg. Han var lite lysten på mat i starten, men det har kommet seg, og nå vokser han fint. Har ikke veid han på en stund, så er spent på 6ukers kontrollen neste fredag.

De første to ukene sov han hele tida, utenom fra ca 22 - 03. Samme døgnrytme som han hadde i magen med andre ord. Nå sover han litt mindre er som regel våken halparten av tida mellom måltidene, han spiser hver 3 time. På natta våkner han som regel ca midnatt, 03 og 06. Helt greit. Men hvis han sover for mye på dagen og får for lite mat da kan han kreve mat annen hver time på natta.

Han er en utrolig rolig og fornøyd baby, skriker nesten ikke i det hele tatt, er grei å legge i senga si, sover på et teppe i sofaen like greit som i senga eller lekegrinda, på puppen eller vogna. Går mye tur, og da sover han så godt at han ikke sier fra om at han er sulten heller.

Ellers ligger han og "prater" for seg selv og følger med på alt rundt seg.

Skrevet

Her er det blitt 4 uker siden fødselen i dag og alt går så fint med både lillegutt og storesøster.

Lillegutt var stor når han ble født (4,5kg) og på kontroll denne uka viste det seg at han har lagt på seg 1 hel kilo til!! Han sover mye,- ca 3 og opptil 4 timer hver gang. I natt sov han 5 timer i strekk. Det var deilig det! Han har fra første stund sovet godt om natta, bare et par amminger mellom ca 22 og 7, og da bruker han omtrent 10 minutter og vil bare ha den ene puppen. Sånn var så visst ikke storesøstra! Føler meg veldig heldig så langt.

Han har fått en del utslett og småkviser den siste uka. Lurer på om jeg bør høre med legen om det er noe vi skal gjøre noe med. Angra på at jeg ikke tok det opp på helsestajonen når vi var der, men de sa heller ikke noe. Hadde vel gjort det om det var noe som vi burde ta opp med legen? ...eller? Noen som vet?

Storesøster hadde også utslett, men da det som kalles nyfødtutslett (Spebarnsboken) og ikke kviser som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...