DrømmeAlven Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 ja etter mange år uten at vi har klart å øke den lille familien med kun meg og tigergutten min pga den irriterende PCO min gikk jeg til legen på fredag 11.09.09 for å få ta en innvendig UL å der hvor det som vanlig pleier ligge klaser av syster på begge sider var det nesten ingen ting,wooohooo... så jeg ba om resept på pergotime, gikk ut av legekontoret med god følelse og en resept i hånden som kanskje vil forandre livet mitt, jeg tar ikke gleden på forskudd og vet jeg kanskje må ta flere kurer enn bare en men magefølelsen var god.. så var det bare å vente på at mens skulle komme, den har vært ganske regelmessig de siste mnd men man vet jo aldri. men jeg ble ikke kvitt den følelsen av at alt plutselig kommer til å ordne seg, da jeg kom hjem til tigergutten min stod det en ny bil i oppkjørselen til det søte lille rødehuset mitt. En lyse blå nissan micra til meg:) så gikk helgen, tigergutt måtte jobbe så jeg var alene hele helgen, men mandag kveld sovnet jeg litt på sofaen og våknet opp, jeg hadde fått mensen alerede bare få dager etter jeg var hos legen min, snakk om flaks, så på lørdag (19.09.09) begynner jeg på første tablett... jeg skal ikke glede meg for mye men bitte litt kan jeg glede meg.. det er i allefall et lite skritt på vei mot lykketrolet vårt;) vist noen har noen erfaringer om pco og pergotime tar jeg så masse til takke for svar og råd:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 oy ja d ser ut til at lykken har snudd seg for deg og at du har god medvind ja jeg har pco og gått på pergo første gangen tok d bare to runder med pergo før jeg var gravid... da med dobbel kur... men da hadde vi prøvd i 3 år og mistet 4 ganger.. denne gangen så funket ikke pergo så godt for oss.. selv om jeg gikk gjennom 2 triple kurer.. pergo er jo ingen mirakelkur men den hjelper mange masse lykke til:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Jeg har PCO. VI hadde prøvd i 1år og 2mnd før jeg begynte på Provera for å få normal syklus. Så skulle jeg begynne på pergo. Full klaff på første forsøk og er foreløpig 9+5 ) Lykke til, håper det klaffer fort med dere også
DrømmeAlven Skrevet 18. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2009 Tusen takk for svar:) jeg vet det mest sannsynlig ikke vil sitte første gangen men føler at for første gang på lenge at det er håp:)
Gjest Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Heisann. Bare lurer, er det PCO eller PCOS dere har? Fått med meg at mange blander disse begrepene. Selv har jeg "bare" pco:)
DrømmeAlven Skrevet 18. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2009 jeg har PCOS tror jeg, har ikke helt fått med meg da legen og jeg bare sier " sånn pco greie" hehe.. jeg er ikke helt sikker på forskjellen heller jeg.. eneste er at jeg har en del cyster som gjør at det er vanskelig for meg å få el og mensen men bank i bordet, mensen har kommet nesten som den skal de siste mnd og cystene er det blitt mindre av.. vist noen vet forskjellen på det lurer jeg i alefall litt (uff ny i alt dette jeg, føler meg nesten flau som spør)
Cim Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Jeg har nok også PCOS. Har lest litt på nettet, og min oppfattning etter hva jeg har lest, er at ved pco har man kun cyster, mens ved pcos så har man også symptomer som kviser osv.. Kan hende jeg tar feil altså.
Gjest Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Drømmealven og Cim: Da er det nok pcos dere har. Blir helt forfjamset her inne, for det er så mange som blander de to begrepene:) Selv har jeg cyster på høyre eggstokk, men absolutt ingenting som tilsier pcos. Men sliter jo litt med å bli gravid likevel da..
Arie Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 jeg hadde pco (flere cyster i eggstokkene) Men etter en dobbel pergokur hvor jeg ble gravid, men mistet, har jeg ikke pco eggstokker lengre! Så jeg må jo ha sluppet alle de halvferdige eggene:) Nå ser de ihvertfall ikke pco ut! Så det kan forandre seg:) Men det kan vel ikke pcos. Det er litt mer komplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå