Gå til innhold

Timer fra positiv EL-test til inseminasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mange timer etter positiv EL-test dere ble inseminert?

Jeg har hatt tre forsøk hos Stork. Jeg har testet positivt på morgenen alle gangene. To av gangene fikk jeg beskjed om å komme til inseminasjon dagen etter, altså over 24 timer etter positiv test. De begrunner det med at jeg er forholdsvis ung (29 år), og at det da er normalt at egget blir sluppet sent i syklusen..

Ved den tredje inseminasjonen testet jeg positiv 06:00 og ble inseminert 7 timer etterpå og ble gravid... (men mistet..)

Hva er deres erfaring?

Skrevet

Hei!

Jeg ble inseminert ca 22 timer etter positiv EL-test og ble gravid :-)

Skrevet

1.gang: inseminasjon etter ca 23 timer.

2.gang: inseminasjon etter ca 20 timer og 44 timer (+akupunktur).

3.gang: inseminasjon etter ca 20 timer (+akupunktur)-gravid :-)

Skrevet

Begge gangene jeg ble gravid (og mistet), testet jeg positivt ca 23 på kvelden og ble inseminert neste dag den ene gangen kl 16:30 og og den andre gangen kl 19.Den første gangen hadde jeg tydelige EL-smerter 5 timer før inseminasjonen.

Skrevet

Testingen min ble det litt surr med. Jeg testet tre ganger om dagen på slutten, morgon, ettermiddag og kveld. Jeg fikk først negativ test om morgonen, om ettermiddagen var strip-testen positiv (så i hvertfall slik ut), men testet så med digital-test for å dobbeltsjekke og den var negativ. Ringte til Køben for da ble jeg usikker på hva jeg skulle gjøre. Fikk beskjed om å vente til kvelden og teste på nytt med en digital-test. Kl 2200 testet jeg igjen og da var digital-testen positiv. Hadde avtale kl 1300 på Stork dagen etter. Dvs. 15 timer etter positiv test.

Det blir uansett vanskelig å beregne antall timer nøyaktig for man kan jo ha vært positiv i flere timer før man tester seg. Det har sannsynligvis jeg vært. Dette var mitt første forsøk og jeg er nå gravid i uke 10.

Skrevet

Jeg fikk satt eggløsningssprøyta kl 22 forrige lørdag. Stork ville ha meg til inseminasjon 36 timer etter (kl 10 på mandag). Jeg tok eggløsningstest før jeg la meg på lørdagsnatta- kl. 02. og den var negativ. Tok en test igjen kl 07, og den var positiv. Ble altså inseminert 27 timer etter testen var positiv. Nå kunne testen ha blitt positiv en gang mellom kl 02 og 07.

Som skorpionkvinnen sier, er det vanskelig nå vite nøyaktig når det skifter til positivt. Tar man negativ test på morgenen og positiv på kvelden, kan man ha vært positiv i ca 15 timer allerede når man tar testen. De sier jo at eggløsningen kommer en gang mellom 12-36 timer etter positiv test. Etter eggløsning har man 24 timer på seg hvor befruktningen kan skje.

Vanskelig å finne ut av, men stoler på at Stork vet hva de gjør!

Skrevet

Takk for svar jenter.. Flere med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...