Gå til innhold

Begynne med middag - men liker ikke....!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har begynt å gi barnet middagsglass... Tok det lang tid før barnet begynte å like middagen?

Jeg har begynt å gi gutten vår grønnsaker og poteter, men han liker det ikke... Brekker seg skikkelig...!

Ser for meg at han aldri kommer til å like middag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt likte middag med en gang, men vi gir hjemmelaget middag da. Fra han var 4-5 mnd og fram til 6 mnd var det rene grønnsaksmoser. Søtpotet og squash var favoritten, men også potet og gulrot og potet og brokkoli. Etter 6 mnd begynte vi å tilsette kjøtt/fisk, og også løk, hvitløk, urter o.l. Det er jo en tilvenningssak. Grøt er relativt smaksløst så det kan være en real smaksbombe å få moste grønnsaker. Bare prøv videre så vil han nok like det til slutt, og prøv å variere grønnsakene. Søte grønnsaker som gulrot, pastinakk, mais og søtpotet er vanligvis mer populære.

Skrevet

Er det middagsglassene du gir, eller hjemmelaget mos? Dersom siste er tilfelle, er det _skikkelig_most? Purré, altså? Min er en skikkelig hest til å spise, men er noe tvilende til maten dersom den er ørlitt kornete. Han spiser det, men det må være små skjeer ellers brekker han seg. Det har ikke noe med smaken å gjøre, men konsistensen. Bruker jeg stavmikseren og lager purré brekker han seg aldri, men er det noe han ikke liker smaken på, så kniper han igjen munnen.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd så mange gangene, men jeg har da gitt ferdig middagsglass...også lagde jeg potet og eple til han en gang. Jeg tenkte og på om det er konsistensen som gjorde at han brekker seg, så har tatt et ferdig glass og kjørt med stavmikseren og frosset ned. Skal prøve i morra=) Takk for tipset!

Skrevet

Jeg begynte med å gi jenta mi disse ferdig middagsglassene man får kjøpt. Og hun brakk seg og ville ikke ha. Så da ventet jeg litt etter å ha prøvd mange varianter. Nå elsker hun middag og spiser alt jeg lager. I dag tenkte jeg å teste ut å gi henne et glass fra nesle igjen siden middagen vi hadde i dag ikke var noe særlig for henne. Første biten hun tok så det ut som hun satt å tygde på bærsj. haha. De verste grimasene jeg har sett. Så hun vil fortsatt ikke ha disse ferdigglassene. Men når jeg lager til henne selv, går alt ned på høykant. Uansett om det er kjøtt eller fisk. Og om det er biter eller ikke.

Kan jo hende gutten din er som jenta mi?? At han ikke vil ha sånn smakløs ferdig mat? hehe.

Skrevet

Ja, har lyst til å lage mest hjemmelaget mat til han, men tenkte liksom det var lettere å teste ut hva han liker ved å kjøpe ferdig jeg da....tihi=) Men skal handle inn og kjøre i gang mikseren;)

Skrevet

Hehe. Ja det er mye lettere med de glassene noen ganger. Men der ser det i alle fall ut som at jeg bare kan gi opp. Skjønner dem egentlig godt da. Smaker ikke så veldig godt.

Skrevet

Vpr gutt er 11,5 mnd og liker enda ikke middag.. I hvertfall slettes ikke middagsglass, det kan jeg bare glemme! Har tatt en lang pause nå fra middagslaginga. Men skal begynne å lage mer mat selv, og se om jeg har noe hell. Vil jo så veldig gjerne at han skal like middag!

Skrevet

Såpass ja...Ikke lett med dissa små=) Hva gir du til middag da?

Skrevet

Prøvde ufattelig lenge med disse glassene. Så fant jeg ut at nei går det ikke så går det ikke. Tok en ukes pause, og lagde potetmiddager med saus og kjøtt/fisk, samme som vi skulle spise. Men tror jeg må mose det helt med satvmikser (det har vi ikke) for han peler utav alle klumpene og bare leker med maten/brekker seg. Skal prøve med raspa eple med potet tenkte jeg, begynne enkelt:) De sier vel at det er lurest å introdusere en og en ting. Begynte forresten med Hipp sine glass, og det gikk i hvertfall litt ned da han var 7-8 mnd, men så ble han lei tror jeg.. Nestle bare brekker han seg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...