Gå til innhold

Hva synes dere om Henry?

Anbefalte innlegg

Farfar het det, og min far, fetter og bror har det som mellomnavn. Synes egentlig det er litt tøft, men vet ikke helt! Delte meninger - en del av meg synes det er fryktelig gammelmannsnavn, mens en annen del synes det er tøft og koselig på en gang! :) Hva synes du ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140679108-hva-synes-dere-om-henry/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg kunne syns det var koselig på en liten gutt! Kjenner ingen små som heter det, og det er jo en fordel om få små heter det. Enig i at det er et gammelmannsnavn enda, men det kan du snu. ;-) Blir jo enda bedre å bruke det når det er et navn i familien...

Jeg liker det - har gode assosiasjoner. Litt rart egentlig at det ikke har fått sin renessanse ennå.

skikkelig gammelmannsnavn som jeg IKKE liker er:

Sigurd

Gustav

Harald

Håkon

Peder

Oddvar

Åsmund

o.l.

Annonse

Syns Henry er topp og vurderte det selv da jeg fant navn til guttene mine.. Tenker på en koselig gammel mann som heter det. Fint med "gammeldagse navn" når de faktisk er pene.. Jeg kan hoppe over Ingebjørg osv på jenter, men det er bare min mening. Einar og Eirik syns jeg også er flotte navn

Hei, måtte bare svare her for vi har en liten på 18 mnd som heter Henry :-)

Var ikke så veldig begeisteret for navnet i begynnelsen, men samboeren likte det kjempegodt og det er mellomnavnet til faren min, så navnet ble liggende i bakhodet mitt.

Allerede første dagen på barsel var jeg overbevist om at Henry var det rette navnet, og nå kunne jeg ikke tenke meg et annet navn til han, passer perfekt til den lille røveren. Eneste ulempen er at det må gjentas to ganger for alle tror jeg sier Henrik når jeg skal fortelle hva han heter... :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...