Gå til innhold

Nå slutter jeg på de dumme jerntablettene!!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+guttespire *høygravid*

Har tatt jerntabletter i noen uker nå, og jeg er så forstoppet nå at jeg vil dø! Det gjør vondt, og ingen ting hjelper. Har spist svisker som en helt, drukket masse vann, og fulgt alle råd jeg har kommet over, men nå gir jeg opp, og slutter å ta de slemme jerntablettene. Så får jeg heller bli svimmel og rar, jeg orker ikke mer! Grrr..

Dagens hormonelle utblåsning fra meg, hehe!

Fortsetter under...

floradix er drikke jern.. skal visstnok smake godt, men jeg synes det smaker en mellomting mellom en gammel blomsterparfyme (ikke det at jeg har smakt det da,hihi) og metall.. altså ikke noe godt (synes jeg da). man drikker det før måltid to ganger daglig.. tror ikke det er like effektivt som de jerntab som er lagd av dyreblod, men jeg prøver..

nja, det er nå det som sies da.. drikken er basert på blomster og urter.. skal til jordmor på mandag, da skal hun sjekke om blodpros. min er gått opp, det kan jo bli spennende. har bare drukket det i noen dager nå, men hittil har jeg ikke merket noe ubehag iallefall

Annonse

Anbefaler Floradix på det varmeste! Jeg har en amge som er veeldig sensitiv for jerntilskydd i alle former, og får stopp av aminojern til og med... Men floradix funker som bare det! Er plaget med lite jern i perioder, og da tar jeg gjerne dobbel dose, for miksturen er ganske svak på konsentrasjonen av jern.. Smaker skikeklig dritt, og anbefales å ha et glass juice klart til å skylle ned med!

Duroferon Duretter «AstraZeneca» depottabletter

Ferromax «Weifa» tabletter

Fexin «Antula» brusetabletter

Niferex «SCHWARZ PHARMA» kapsler (Pakningsvedlegg mangler)

Nycoplus Ferro-Retard «Nycomed Pharma» depottabletter

Nycoplus Neo-Fer «Nycomed Pharma» mikstur

alle disse innholder kunstig jern ,derfor for man treig mage.

Man får fort jern som man har mistet eller mangler men får også komplikasjoner som veldig treig mage og forstoppelse og noen gang hemmeroider .

de som er naturlig jern i er Hemofer og Floradix mikstur . De får man ikke treig mage eller noe ,det som er bare med dem er at man får ikke fort jern i kroppen men det går saktare .Så jeg anbefaler disse til alle. Brukes selv den Floradix mikstur etter keisersnitt.

Annonse

Gjest eelis+guttespire *høygravid*

Takk for alle gode råd!! :-D

Faktisk har det begynt å løsne litt nå, etter at jeg spiste nesten to poser svisker på rappen, hehehe. Men jeg skal uansett snakke med jm :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...