Gå til innhold

Klær i merino-ull.

Anbefalte innlegg

Har sett at både nøstebarn, lille lam og mange andre selger klær av merino-ull, og må innrømme jeg selv elsker lille lam klærne..

Men, her for en stund siden så jeg et program på tv om sånne merino-sauer(?), og der skjærte de vekk en stor flekk med hud og ull fra baken deres, uten bedøvelse!

Det så skrekkelig ut! Dyrene skrek og vred seg i smerte og det var virkelig vondt å se!

Er det noen som vet om ullen de bruker i disse klærne er fra noen som bedriver den praksisen?

Klærne er jo vanvittig fine, og ingenting er jo så isolerende og godt som ull....

Men, jeg får meg ikke til å handle mer derfra før jeg vet med sikkerhet at jeg ikke støtter sånn dyremishandling ved å gjøre det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678601-kl%C3%A6r-i-merino-ull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har et spesielt navn, men husker ikke helt hva. Er visst vanlig praksis i australia og på new zeland. De påstår det er av hygienisne årsaker, for å ungå parasitter eller noe. Men det er jo rent dyreplageri. Nøstebarn garanterer at ikke de får ull fra slike sauer, men de andre merkene du nevner aner jeg ikke noe om. Du får skjekke nettsidene deres, evt kontakte leverandør og høre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...