Gå til innhold

Clearblue eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har kjøpt Clearblue sin eggløsningstest.

Det er 5 eller 7 "tissepinner" og en "testsak" jeg skal putte tissepinnen inn i. Etter noen minutter kommer det en slags "søyle" opp. Er søylen lav har jeg ikke el. Er søylen høy har jeg el.

Tror det fungerer sånn i alle fall.

Men, når jeg tar tissepinnen ut av testsaken (etter testing), ser jeg jo at på tissepinnen er det en vanlig teststrek og kontrollstrek (tror jeg). Så i prinsippet behøver jeg bare bruke tissepinnen, og ikke alt det andre testutstyret? Eller?

Kan de ikke bare lage enkle, vanlige tester med 1 eller 2 streker? ;)

En annen ting, dere som bruker el test som graviditetstest. Hvordan tolker dere resultatet? Kan man teste tidligere da?

Og en siste sak, hvor lang tid etter samleie fester egget seg osv.

Det er vel først da man kan begynne å få graviditetssymptomer osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Quick respons har eggløsningstester som ikke er digitale, altså vanlige tester med 1 eller 2 streker. Du får også kjøpt EL-tester som ikke er digitale på www.billigetester.no. Men for at eggløsningstesten skal være positiv så må begge strekene være like sterke, eller så må teststreken være sterkere enn kontrollstreken. Noen ganger kan det være litt vanskelig å tolke om testen er positiv eller ikke. Derfor er det veldig smart med clearblue sine eggløsningstester som gir et så klart svar. Og den er veldig enkel å bruke:)

Hvis du bruker EL-test som graviditetstest må strekene være like sterke for at det skal regnes som positivt. På clearblue må du få opp et egg, altså søylen må komme opp, akkurat som når du har EL. Siden man må ha to like sterke streker må man ha ganske mye hcg for å få positivt resultat. Derfor vil man sjeldent teste positivt tidligere med EL-test enn med graviditetstest. Og det eneste som gir et sikkert resultat er graviditetstest.

Egget fester seg ca. en uke etter eggløsning, og da kan man begynne å merke symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...