Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Del Skrevet 17. september 2009 Har nettopp født og det var noe dramatisk. Føler jeg sitter igjen med mangevonde tanke og spørsmål selv om jeg var på ettersamtale i barselperioden. Jeg var ikke klar for den samtalen verken fysisk eller psykisk. Er det noen som har vært i samtale med jordmødre ved sykehuset i Ålesund i etterkant eller etter fødsel? Hvordan var det og fikk dere komme tilbake til en ny samtale? Jeg syns jordmora mi var helt fantastisk. Hun het Eva Kvassheim.. Noen som kjenner til henne? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678172-erfaring-med-samtalerettersamtaler-hos-jordm%C3%B8dre-ved-%C3%A5lesund-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helann og lillebror Skrevet 18. september 2009 #2 Del Skrevet 18. september 2009 Hei! Hadde ikke samme jordmor som deg, men var veldig fornøyd med min også:-) Kjente henne litt fra før, da. Og hadde to samtaler med henne etter fødselen, som også var litt dramatisk. Begge samtalene var mens jeg fortsatt lå inne på barsel, da. Jeg ville tatt kontakt med jordmora og bedt om en samtale til. Send henne et brev, ring henne på jobb, eller evt ring ammepoliklinikken og legg igjen et telefonnummer som hun kan ringe deg tilbake på! Det stiller hun sikkert opp på! Viktig å få snakket ut! Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678172-erfaring-med-samtalerettersamtaler-hos-jordm%C3%B8dre-ved-%C3%A5lesund-sykehus/#findComment-140685923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #3 Del Skrevet 18. september 2009 Hei Helann. Hmm. Det er ikke sikkert du vil svare, men jeg prøver. Jeg er så utrolig usikker på hvordan de er på barsel i forhold til slike "vanskelige" barselkvinner som vil ha en samtale til. Litt forskjellige folk der syns jeg. Noen helt fantastiske og noen som er forferdelig sure... Jeg vet jo ikke hva jeg skal si engang, jeg har bare ett sterkt behov for å snakke om fødselen og tiden etterpå. Tankene kverner og jeg gråter for ingenting.. Hva sa du/tok du opp på ettersamtalen? Jeg vil gjerne være forberedt, slik jeg ikke føler jeg ikke har fått svar på det jeg vil når jeg går derfra.... Syns det er vanskelig å snakke om fødselen egentlig. Jeg har også vært utsatt for overgrep tidligere og tenker at dette er en grunn til at jeg reagerer slik jeg gjør nå.. Eks: Jeg tenker på overgrepene hver gang jeg kjenne på smerter i sting og når jeg tenker på inngrepene de måtte gjøre med diverse instrumenter under fødselen.. Helt sykt egentlig, for jeg trodde jeg var ferdig med dette. Kan jeg spør hvilken jordmor du hadde? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678172-erfaring-med-samtalerettersamtaler-hos-jordm%C3%B8dre-ved-%C3%A5lesund-sykehus/#findComment-140686429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helann og lillebror Skrevet 21. september 2009 #4 Del Skrevet 21. september 2009 Hei igjen! Er ikke innom her hver dag som du sikkert skjønner... Å være følelsesladet i barseltiden er helt normalt! Gråt for den minste ting jeg også, og det tror jeg det er mange som gjør. Men kan godt skjønne at alt blir litt ekstra tøft med din bakgrunnshistorie! Syntes heller ikke alle på barsel var like hyggelige... Men det viktigste for deg er vel å få snakket med akkurat den jordmora som var med på fødselen din. Ikke vær redd for å virke masete - send et brev og forklar akkurat som i innlegget ditt over og si at du har stort behov for å prate. Eller ring og be om at hun ringer deg tilbake. Det som kan være nyttig er å gå gjennom med henne hele fødselen fra A til Å, og be henne si hvorfor ting ble gjort underveis. Det følte iallfall jeg hjalp veldig! Etter hvert, hvis du har behov for flere samtaler, kan en grei fastlege også være til god hjelp - de pleier å få epikrise fra barsel om hva som har skjedd. Jeg er sikker på at du kommer deg gjennom dette! Håper du får kost deg litt med den lille også:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678172-erfaring-med-samtalerettersamtaler-hos-jordm%C3%B8dre-ved-%C3%A5lesund-sykehus/#findComment-140696809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayla78 Skrevet 23. september 2009 #5 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg vil tro at du skal kunne komme inn til ny samtale hvis du føler at du trenger det. Klart det er forskjell på folk der og, men hvis du kontakter de så vil jo de vite når din jordmor er på vakt og de har jo en viss oversikt over hva de kan forvente av fødsler de forskjellige tidene , så da vil jeg tro de er behjelpelige med det. Selv så fødte jeg i Krsund, men gutten min ble dårlig og ble fløyet til St Olav. Jeg hadde da en ettersamtale med en jordmor der (som ikke hadde vært med på min fødsel) men som gikk gjennom partogrammet/skjemaet fra fødselen. Da vi kom hjem så fikk jeg komme og snakke med jordmoren som var med på fødselen selv om dette da bl flere uker etterpå. Håper det ordner seg for deg at du får snakket med henne igjen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140678172-erfaring-med-samtalerettersamtaler-hos-jordm%C3%B8dre-ved-%C3%A5lesund-sykehus/#findComment-140710994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå