Eddav Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg er så trøtt nå at det verker i hodet og jeg kjenner jeg er svimmel. Snuppa mi våkner så mye om natta, og de siste nettene har hun våknet og hylt skikkelig uten å ville ha mat. Kan det være tenner? Hun er 5 mnd. I tillegg våkner storebror på 3 hver natt og er livredd, nekter å ligge i senga si og de vekker hverandre. I natt har vi sovet kanskje 3-4 timer, og det er ikke akkurat god stemning i heimen. Jeg får visst bare unger som ikke vil sove sammenhengende om natta... Begynner å bli desperat etter å få sove, klarer ikke å sove på dagen. Ikke er det noe avlastning å få heller, ikke spesielt sunt for ekteskapet. Sex har vi hatt 4-5 ganger siden fødselen, når kvelden kommer er jeg så sliten at jeg ikke orker tanken engang. Dagens klage fra ei sliten mor som akkurat nå gleder seg til barna blir større....
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Huff Eddav, dette hørtes ikke lett ut..hmm. Storebror Erik (2) til vår lille Alexander har alltid hatt dårlig sovehjerte. I sommer fikk vi i samråd med fastlege sovemedisin til han, så nå har han ikke nattlige oppvåkninger, og kan drøye med å stå opp til 06:00-06:30 (mot 05:00 tidligere). På et eller annet tidspunkt kutter vi sovemedisinen..men ikke riktig enda. Alexander (3,5 mnd) sover nå godt om natta, og jeg kan vanskelig gjette på hvorfor jenta di er så ofte våken. Det er jo så mange årsaker til at de små er urolige. Men hva med å la barnas pappa ta nattøkten 1-2 netter, om ikke annet enn at du får sove ut og kommer deg til hektene igjen? Hvis du må nattamme kan du i alle fall prøve å kutte dette ut til et minimum et par netter og prioritere søvn? Ikke tenk på dette med sexen - det komer senere. Her har det vært "sommersteng" fra min side, men vi har det fint som familie og ektepar for det. Min man har taklet flere slike "stengte" perioder etter flere svangerskap. Et trygt og sammensveiset ektepar spiller på langt flere strenger en bare sexen... Jeg får heller ikke sove på dagen, enda jeg også er trett og sliten. Prøv som sagt å utfordre din mann mht nattevåken..lykke til;) mvh
Fireblade Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Med stor fare for protester vil jeg bare slenge ut en lite forslag Der er de som skaffer seg barnevakt for å gå på byn/fest når de har babyer som er yngre en minste din - hva med å spørre familie/venner fint om de kan passe noen timer eller en natt for å gi dere overskuddet tilbake? Utrolig hva en natts søvn kan gjøre.. Kanskje jeg skulle vurdert det selv.. hm.. tja hvorfor ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå