Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 9mnd gamle sønn har begynt å reise seg opp og stå, dette er nå den store favorittaktiviteten og han benytter enhver anledning! Han har hele tiden vært fysisk aktiv og er høyt og lavt hele dagen, noe som har medført at han har vært trøtt som en dupp og sovet hele natten.

Det som har gjentatt seg de siste nettene er at han er lys våken og står og hojer og prater fra sengen sin fra kl. 04 om morgenen. Vi prøver å legge han ned og si at det er natta, men 2 sekunder etter så står han der og hojer igjen. Det nytter ikke å ta han opp i vår seng for da er det full utforsking av alt det som er spennende der! Han har også fått en skvett pupp uten at han har roet seg av den grunn. I natt, etter at han hadde turnet rundt til 0530, la vi han tilslutt i vogna inne på soverommet hvor han tilslutt sluknet etter noen høylytte protester. Noen flere som opplever noe av det samme, eller som har tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er tulla vår bare 2 mnd så dette er lenge til vi i så fall vil erfare. Men jeg har lest at det er vanlig at når barnet har tilegnet seg nye "kunster", som f.eks. å reise seg opp, så vil de gjerne gjøre dette i senga på natta også. Så det er nok ganske normalt.

Skrevet

Så lenge han ikke gråter ville jeg bare ignorert ham og latt han styre på til han legger seg ned igjen selv og sovner.

Ellers så kan det jo være greit å kikke litt på dagsovingen siden han våkner og tydeligvis virker så opplagt. Kanskje han sover for mange ganger/for lenge på dagen? Selv om han virker trøtt der og da, kan det være på tide å korte ned på antall lurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...