Gå til innhold

Mat til 8 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det mye tull og flasking på natta for tiden, etter at han ikke har krevd flaske på flere mnd'er skal han nå ha både 1 og 2. Da lurer jo jeg på om han får for lite mat på dagen (selv om jeg føler han spiser godt)

Hva spiser deres små per dag?

Hvor store grøtporsjoner spiser de?

Hvor mye MME (til de som får det) i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

06-07: mme ca 100 ml

Frokost ca 9-10 grøt og han spiser en god posjon..

Lunsj ca 12 ei brødskive + frukt

Middag ca 15 enten ferdig glass eller hjemmelaget

Frukt

Kvelds ca 18-19 Grøt

Så får han MME til kvelden i senga ca kl 19-20 i tillegg til 1-2 flasker på natten..

Han er 8 mnd.

Tidligere la han seg 20 og fikk kun ei flaske om natten ca mellom 01-03 og sov til 06-07 men nå er det ei ekstra flaske gitt.. så våkner han ofte en time etter leggetid og vil ha litt melk.. så det går opp og ned her..

Skrevet

Vi har veldig lik matdag som er blitt sagt her... Men vi hadde samme problemet rundt den tida.. 8 mnd. Vi begynte å gi litt mat, men dette fant vi ut at egentlig bare var tull, så vi lot være å gi henne. Fikk avvenninga på nytt igrunn, og nå sover hun bedre på natta enn hun noen gang har gjort!

Skrevet

Gutten vår er bare 6 mnd da, men svarer for det jeg=)

Dagen vår er slik:

Frokost ca 7: MME (vil sjelden ha), 1 beger fruktyoughurt eller frukt og fullkorn.

Lunsj ca 11: God porsjon grøt laget på melk. Litt frukt.

Middag ca 15.30: MME ca 100-150 ml. Frukt. Startet litt med smaksprøver middagsglass.

Kvelds 18.15: God porsjon grøt laget på melk. Litt frukt.

Natta: ca 100-150 ml MME.

Skrevet

Karen min nekter både pupp og mme, så her går det i mat og vann :P

7-8: brødskive + litt frukt, type 1/2 banan

11: halvannen porsjon grøt

13:frukt eller skive

16-17: masse middag, han spiser hjemmelaget, så har ikke helt målene..men her om dagen kastet han innpå en HEL potet, en halv gulrot, masse tomatsaus og en diger bit med torsk :D

18.30: full porsjon grøt

Skrevet

Jenta mi er 7,5 mnd og er stort sett ferdig med pupp på dagtid..:( ganske irriterende men...

08-09: 1 god grøtporsjon + vann+ evt litt fruktmos i/til grøten

11-12: 1 knapp grøtprosjon + vann

15-16: 1 porsjon (ca 170 ml) middag + vann + fruktmos

18-19: 1 god grøtporsjon + vann

19-1930: Evt litt pupp på senga

+ Litt pupp rundt midnatt og en gang i løpet av morgenkvisten. Aner ikke hvor mye, men tror det er snakk om max 200 ml pupp i døgnet.

Lager mat/fruktmos selv, så litt vanskelig å anslå hvor mye det er i forhold til glass osv - men går med ca 170 ml til middag og rundt 100 ml fruktmos pr dag (som regel svisker/aprikos/banan/epler).

Skrevet

En brødskive +1 beger fruktmos til frokost. Flaske 180 ml før første lur.

Brødskive og melk 180 til lunsj

Middagsglass eller en porsj grøt til middag + vann

Grøt i 6 tiden + flaske 200 ml til kvelds en halvtime før senga..

Hun får i underkant 600 ml mme i døgnet, + ammer på natta / tidlig morgen av og til!

Inatt sov hun første natten uten mat :)

Skrevet

Min gutt er 8,5 mnd og har spist fire faste måltider i døgnet siden han var 6 mnd. Han fikk MM til han var 7 mnd, men så var det bråstopp og han nektet. Så da får han ei 200 ml MME i senga før han legger seg og 200 ml MME når han våkner på morgenen. Men i løpet av de siste to-tre uker har han våknet mange ganger på natta og vil liksom ha flaske. Men jeg vil heller ikke begynne å nattavenne han pånytt, så han får ikke flaska før kl. 06. Tror egentlig at problemet er at han også vil over i vår seng, så fra i kveld av skal vi legge han på eget rom. (Det er vel egentlig veldig på tiden!)

Men ellers ser måltidene sånn ut:

Kl. 06-07: 200 ml MME

kl.09: Grøt av ca. 150 ml vann

kl.12: Brødskive + frukt. (Noen ganger får han også de frukt med fullkorn fra småfolk.)

Kl.15: Middag (Han er ikke glad i middag og spiser max 1/2 middagsglass)

Kl.18 Grøt av ca. 150 ml vann + fruktpurebeger

Kl.19 200 ml MME på sengekanten før han legger seg.

Skrevet

Småtten min er 8 mnd og har følgende måltider:

Ca 7.30: Grøt av 80-100 ml vann.

Ca 11.30: Brødskive, 1/2 - 1 skive.

Ca 15.00: Middag. Et avent-beger med hjemmelaget.

Ca 18.00: Grøt av 150 ml vann.

I tillegg ammes han ca fem-seks ganger i døgnet, og får vann til måltidene.

Her har vi hatt masse nattetull den siste tida, men jeg tror det handler mye om tennene som spretter ut i mangfold. Ikke tenner på gang hos pjokken din da?

Skrevet

Itsrejk: Morsomt! Våre to tasser (som er født samme dag også tror jeg!?) spiser akkurat det samme, på så å si samme tidspunkt (her vil han ikke alltid ha hjemmelaget middag, da får han glass).

Er nok tenner på gang her også, har fått 4 allerede. Han er blid og fornøyd på dagen, så har ikke tenkt så mye på at det kunne være det som plager han. Men det gjør kanskje mer vondt på natten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...